Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goedkoop openbaar laden in Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag 490 km gereden met 49% vertrokken en met 20% weer thuis en met Bonnet bij Allego gratis geladen 69 kWh (moest toch even wat bellen) en tijdens de lunch een paar kWh aan een destination charger.
Dus geen dure kilometers. :p

Ik zie in de buurt een aantal EV boxen waar ik ook zou kunnen laden maar dat lijken mij palen bij huisadressen. Lijkt me een beetje gek om mijn auto daar een uurtje of 5 op de oprit te zetten.
Gaat prima met Bonnet. Bijna gratis heen en weer in Maart naar Oostenrijk en terug. Vooral Fastned gebruikt.
 
  • Like
Reactions: Camelroel
Hoe werkt het abonnement van Bonnet eigenlijk? Is het maandelijks opzegbaar? Of zit je er 12 maanden aan vast als je de duurste refill kiest?
Eigenlijk is het een soort van pre-paid. Je betaald op voorhand voor een van de 3 tarieven. Wanneer je extra laad dan wat je hebt aangekocht blijf je het extra laden aan hetzelfde tarief. Wat je niet verbruikt hebt gaat als extra mee naar de maand erop. Je kan direct opzeggen als je weet dat je volgende maand(en) niet gaat laden. Als je opzegt en je hebt niet alles geladen dan vervallen de kWh dat je nog niet hebt opgebruikt.
 
  • Informative
Reactions: SparkyM3LR4WD
Dat is een hele mooie deal en zo flexibel. Wij hebben hier een topic op het forum waar op voorhand geklaagd wordt over het laden van niet tesla-rijders aan het SuC netwerk. Echter zodra het goedkoop elders kan zijn de principes verdwenen.... Ik ben benieuwd of er op andere fora ook topics zijn ala Tesla rijders aan niet tesla laadpalen.
 
Dat is een hele mooie deal en zo flexibel. Wij hebben hier een topic op het forum waar op voorhand geklaagd wordt over het laden van niet tesla-rijders aan het SuC netwerk. Echter zodra het goedkoop elders kan zijn de principes verdwenen.... Ik ben benieuwd of er op andere fora ook topics zijn ala Tesla rijders aan niet tesla laadpalen.
Ik snap deze vergelijking niet helemaal. Niet Tesla's bij een Suc wordt volgens mij over geklaagd als ze meerdere plekken innemen of een plek die niet zo door Tesla bedoeld is. Bij Bonnet wordt gewoon geladen op een reguliere plek waar bijvoorbeeld ook de Lease tesla's laden. En dat Tesla de prijzen sterk verhoogd heeft en Bonnet momenteel voor wat voor reden ook het laden gratis en of goedkoop aanbied vind ik toch iets anders.
 
Maar zal Bonnet niet tijdelijk deze lage tarieven hanteren? Wie betaalt die 'korting'?
Zeker gaan ze dit nooit lang kunnen volhouden… Nu gewoon pakken wat je pakken kan. Prijzen zullen heus wel omhoog gaan.

Ze gaan binnenkort ook euro als currency doen. Daar verwacht ik al zeker een grote afronding naar boven 😉. De gratis codes die nu circuleren is ook zoveel mogelijk klanten binnenhalen. Dus zou zeggen.. geniet er nog even van en ga voor de promoties nu het nog kan. Zeker met de hoge suc prijzen op het moment.

Hopelijk in augustus nog aantrekkelijke prijzen. Ga dan eens proberen om naar Bretagne te gaan met Ionity/Tesla. Wel beetje onzeker kwa ladestau… voordeel is wel dat we snachts rijden. Vermoed dat het dan niet zo druk is bij Ionity?
 
Het is zover... Bonnet... It was fun while it lasted!
In het kort:

- currency is nu per land, euro is dus toegevoegd
- prijzen gaan fors omhoog uk-only
- refills werken enkel maar in je thuisland, ga je de grens over betaal je het pay-2-go tarief (de volle pot dus)

Kwestie van tijd dat ze de EURO prijzen ook omhoog gaan gooien.
De gratis codes nog opmaken en dan terug bij Tesla laden voor vakanties. Je gaat dan min of meer zelfde prijs betalen als bij Tesla dan maar dan wel met mindere kans op ladestau. ;)
 
Het is zover... Bonnet... It was fun while it lasted!
In het kort:

- currency is nu per land, euro is dus toegevoegd
- prijzen gaan fors omhoog uk-only
- refills werken enkel maar in je thuisland, ga je de grens over betaal je het pay-2-go tarief (de volle pot dus)

Kwestie van tijd dat ze de EURO prijzen ook omhoog gaan gooien.
De gratis codes nog opmaken en dan terug bij Tesla laden voor vakanties. Je gaat dan min of meer zelfde prijs betalen als bij Tesla dan maar dan wel met mindere kans op ladestau. ;)
Waar lees jij over jouw 3e punt? Ik kan dat nergens zo snel vinden.
 
Waar lees jij over jouw 3e punt? Ik kan dat nergens zo snel vinden.

Can I charge abroad with Bonnet?

Yes, you can use Bonnet to charge outside of your home country. The price of the electricity will be in the local currency and at the local PAYGO rate of the country in which the charger you're using is located. As an example, if you're a UK driver going on holiday to France, all your charges in France will be in Euros and at Bonnet's PAYGO rate in France.