Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goedkoop openbaar laden in Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
Roaming kosten buiten je eigen land. Kan alleen maar van een niet Europees bedrijf komen. Voor vakantieperiode kan de app er waarschijnlijk al weer vanaf helaas. Maar tot die tijd goedkoop in Duitsland bij Ionity laden en dat bevalt eigenlijk beter dan de Duitse SuC locaties.
 
refills werken enkel maar in je thuisland, ga je de grens over betaal je het pay-2-go tarief (de volle pot dus)
Ik heb geen nood aan snelladen in België. Zelfs gewoon publiek laden is een uitzondering. Of ik zou in Aarlen moeten gaan laden ipv in Metz, maar dan is de snelheid lager wegens niet leeg genoeg.
Je gaat dan min of meer zelfde prijs betalen als bij Tesla dan maar dan wel met mindere kans op ladestau. ;)
Ik zou niet durven zeggen dat er minder kans op stau is dan bij Tesla. Al eens de niet-Tesla bedrijfs-EV’s gezien die het laatste jaar verkocht zijn? Als die straks allemaal op reis vertrekken, ga je wat zien aan de ionity’s en fastneds.
 
Ik zou niet durven zeggen dat er minder kans op stau is dan bij Tesla. Al eens de niet-Tesla bedrijfs-EV’s gezien die het laatste jaar verkocht zijn? Als die straks allemaal op reis vertrekken, ga je wat zien aan de ionity’s en fastneds.
Bedoel het ook zo. Ik zou bij dezelfde prijs Tesla verkiezen omdat ze meer stalls per locatie hebben. Denk ook aan de huidige tarieven dat er niet zo veel niet-Tesla’s bij Tesla gaan laden.

Enigste wat ik leuk zou vinden aan Ionity is dat ze meestal iets beter gelegen zijn. Aan een parking naast autosnelweg is toch wel leuker dan op een verlaten industrieterrein of aan een hotel. Tijdens vakantie rij ik liefste snachts maar dan is er vaak ook niets te beleven. 😉

Bij een tankstation kan je al eens gemakkelijk een koffie drinken.
 
Ik heb een vraag voor jullie:

Via mijn werk kan ik een EVBox Elvi krijgen met vaste kabel van 6 meter. Deze ondersteund Dynamic Load Balancing. Deze box kan ik dan ook voor mijn privé auto gebruiken. Hetzij via een pas/badge, maar het kan. Het voordeel is dat de EVBox zelf bepaald wanneer hij op vol vermogen kan draaien, het nadeel is dat je bij elke laadbeurt (ook privé) de badge moet gebruiken.

Wat zouden jullie adviseren? Ik heb ook gelezen dat je soms vast zit aan abonnementen, anders werken bepaalde features niet meer. Is Load Balancing daar een onderdeel van?
 
Intussen heb ik bijna een maand ervaring met Bonnet. Vorige week verscheen er uit het niets een rekening van 17,50 terwijl de eerste maand gratis is. Een mailtje aan Bonnet en het was snel hersteld, credit van 17,50. Hulde dat mails netjes worden afgehandeld. Door de (latere) aanpassing dat laden in het buitenland niet tegen je -afhankelijk van je prepaid abbo- gereduceerde tarief gaat maar tegen het standaard buitenland PAYGO tarief is laden bij Ionity/Fastned buiten Nederland niet significant voordeliger dan bij de Superchargers. Maakt het ook weer wat makkelijker navigeren ;-)