Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goedkoop openbaar laden in Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij staat nog 'gewoon' £15
IMG_6401.PNG
 
Ik heb een vraag voor jullie:

Via mijn werk kan ik een EVBox Elvi krijgen met vaste kabel van 6 meter. Deze ondersteund Dynamic Load Balancing. Deze box kan ik dan ook voor mijn privé auto gebruiken. Hetzij via een pas/badge, maar het kan. Het voordeel is dat de EVBox zelf bepaald wanneer hij op vol vermogen kan draaien, het nadeel is dat je bij elke laadbeurt (ook privé) de badge moet gebruiken.

Wat zouden jullie adviseren? Ik heb ook gelezen dat je soms vast zit aan abonnementen, anders werken bepaalde features niet meer. Is Load Balancing daar een onderdeel van?
Als ik mij niet vergis, kan je op je box dat ”nieuwe” protocol activeren (ben de naam kwijt) zodat jouw wagen automatisch wordt herkend wanneer je hem aansluit maar ik beheer de paal wel helemaal zelf met invoicing dus wss kan jij er niet zomaar aan.
72D263AC-EA3A-411F-AE3F-9C735057D220.png
 
  • Informative
Reactions: DM231191
Niet helemaal free, maar ik heb nog 126 kWh te gebruiken tot 6 augustus en dan heb ik ongeveer 500kWh geladen en €4,85 aan bonnet overgemaakt. Daar klaag ik niet over maar jammer dat het afgelopen is.
Weet je wat hun goedkope introductietarieven aan mond-aan-mond-reclame opgebracht hebben in allerhande social media? En hoeveel dezelfde exposure zou gekost hebben via echte publiciteitskanalen?
 
Weet je wat hun goedkope introductietarieven aan mond-aan-mond-reclame opgebracht hebben in allerhande social media? En hoeveel dezelfde exposure zou gekost hebben via echte publiciteitskanalen?
Ik vraag me af hoe effectief het is. Hier op het forum denk ik dat het vooral premiejagers zijn die dit kaartje gekocht hebben. Die stoppen het te gebruiken van zodra de prijs genormaliseerd is. Volgend jaar voor de zomervakantie komt er een nieuwe provider met een introductieprijs om klanten te lokken waar iedereen op springt. Geen kritiek op de gebruikers, heel logisch. Ik vraag me vooral af hoeveel langdurige klanten dit soort acties oplevert.
 
Ik vraag me af hoe effectief het is.
Qua exposure zeker. Maar exposure zonder business case heeft dan ook weer weinig nut. Het gegeven van een flat rate voor zowel AC als DC laden geeft aan dat ze niet realistisch denken.
Het is trouwens principieel verkeerd. Als je tijd hebt moet je richting AC laden gemotiveerd worden door de lagere prijs, om zo DC laders vrij te houden voor wie geen tijd heeft.
 
Ik vraag me af hoe effectief het is. Hier op het forum denk ik dat het vooral premiejagers zijn die dit kaartje gekocht hebben. Die stoppen het te gebruiken van zodra de prijs genormaliseerd is. Volgend jaar voor de zomervakantie komt er een nieuwe provider met een introductieprijs om klanten te lokken waar iedereen op springt. Geen kritiek op de gebruikers, heel logisch. Ik vraag me vooral af hoeveel langdurige klanten dit soort acties oplevert.
Je mag mij een premiejager noemen, ik ben niet vies van gratis en goedkoop stroom. De prijzen waren interessant en ik was van plan om de 200 kWh abbo aan te houden, maar nu zijn ze duurder dan de Suc's dus waren dan hannesen met een app (die trouwens gratis is) i.p.v. gewoon direct inpluggen bij een Suc.

Ik koop ook regelmatig aanbiedingen in de supermarkt (maar wel vaak van producten die ik toch al koop). :D
 
Wordt Freshmile hier overwogen? Het AC-laden kost 0,19€/kWh + 0,03€/minuut. Voor auto's die wat sneller laden zoals onze Zoe of de MS en MX zit je dan wat goedkoper dan de meest gangbare tarieve. Aan 22 kW-laders zou je dan op 28€c/kWh en voor een auto die aan 11 kW laadt nog altijd aan 35€c/kWh.
Zo te zien werkt ie ook op Allego snelladers maar geen andere, klopt dit?
 
De gratis laadpalen van Lidl en Kaufland in Duitsland zijn binnenkort betalend. Volgens mij maar een kwesties van maanden, dan zal dit ook in NL en BE zo zijn:
Was een uitkomst op vakantie maar snap het wel, feitelijk waren de boodschappen gratis (zijn 22 kW laders dus schoot lekker op en winkelen met een 6-jarige duurt lang ;)
 
In Frankrijk waren de laders van Lidl volgens mij gecapped op 30 minuten laden.
Van zodra ik 30min aan het laden was stopte hij er mee. Dit aan 18 kW ongeveer.
2 keer waren we ook effectief in de winkel om boodschappen te gaan doen.