Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goedkoop openbaar laden in Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
Succes met je nieuwe auto. Jammer dat t geen Tesla is geworden. Benieuwd of je nog heimwee krijgt, dus blijf nog even lid...
Lid blijf ik zeker hier, het MG forum is toch wat anders kwa leden. En ik blijf nog steeds lid van TOC maar dan wat pasiever. Onze huidige situatie vroeg om minder premium maar wel elektrisch ;-).
 
Is dat Bonnet buiten Nederland nu nog interessant? Heeft er iemand nog een code liggen zodat ik mij kan aanmelden? Wij krijgen plots te horen dat de nieuwe auto geleverd gaat worden.
Ik heb trouwens nog geen reactie gehad op mijn vraag. Nu heb ik bonnet een payment card in de app gezet en voor NL is het normale tarief al erg aantrekkelijk voor de snelladers. Alleen als ik met mijn nederlandse kaart in het buitenland wil tanken krijg in een roaming tarief. Of zetten jullie dan gewoon de app op duitsland en voegen jullie dan de nederlandse creditcard in?
 
Ik heb trouwens nog geen reactie gehad op mijn vraag. Nu heb ik bonnet een payment card in de app gezet en voor NL is het normale tarief al erg aantrekkelijk voor de snelladers. Alleen als ik met mijn nederlandse kaart in het buitenland wil tanken krijg in een roaming tarief. Of zetten jullie dan gewoon de app op duitsland en voegen jullie dan de nederlandse creditcard in?
Laden met Bonnet in het buitenland valt buiten je refill. Ik zie dat ik in Duitsland 55 cent/kWh betaal en in Frankrijk 60 cent/kWh. Kun je in de app zien door een charger aan te klikken.
 
Ik heb trouwens nog geen reactie gehad op mijn vraag. Nu heb ik bonnet een payment card in de app gezet en voor NL is het normale tarief al erg aantrekkelijk voor de snelladers. Alleen als ik met mijn nederlandse kaart in het buitenland wil tanken krijg in een roaming tarief. Of zetten jullie dan gewoon de app op duitsland en voegen jullie dan de nederlandse creditcard in?
Ja, dat heb ik deze zomer gedaan in Frankrijk en terug in Nederland heb ik de app weer naar Nederland gezet en beide keren gekozen voor apple pay op mijn iphone. Werkt goed
 
Ik heb een Refill van Bonnet maar al enkele weken niet meer snelgeladen eerst kreeg in een 25% korting die een aantal dagen geldig was, maar ja die was ik niet nodig en verliep dus. Een paar dagen later kreeg ik een 50% korting die ook een aantal dagen geldig was, ook niet gebruikt En kort daarna een 100% korting. En dan ben ik toch een Nederlander :)

Ik moest toch even naar Almere dus op de terugweg even snel-laden. Eh niet dus:
20221024_142816.jpg


Alle stalls vol. Is me nog niet overkomen bij Suc's. Gelukkig was de eerste na een minuut of 5 klaar.
Maar met een volle bak en een accu van 25 graden geen hoge laadsnelheid gehaald, niet boven de 100kW gekomen ondanks de 30% SOC.

Nadat er nog een auto wegging kwam ik wel in de buurt van mijn normale laadcurve en een poosje later stond ik er alleen:

20221024_152206.jpg


In totaal 507kWh met Bonnet geladen voor €25,04. Kan niet echt uit voor Bonnet denk ik.:cool:

Ok over een paar dagen verdubbeld het bedrag wat ik betaald heb bijna.
 
Ik heb een Refill van Bonnet maar al enkele weken niet meer snelgeladen eerst kreeg in een 25% korting die een aantal dagen geldig was, maar ja die was ik niet nodig en verliep dus. Een paar dagen later kreeg ik een 50% korting die ook een aantal dagen geldig was, ook niet gebruikt En kort daarna een 100% korting. En dan ben ik toch een Nederlander :)

Ik moest toch even naar Almere dus op de terugweg even snel-laden. Eh niet dus:
View attachment 867295

Alle stalls vol. Is me nog niet overkomen bij Suc's. Gelukkig was de eerste na een minuut of 5 klaar.
Maar met een volle bak en een accu van 25 graden geen hoge laadsnelheid gehaald, niet boven de 100kW gekomen ondanks de 30% SOC.

Nadat er nog een auto wegging kwam ik wel in de buurt van mijn normale laadcurve en een poosje later stond ik er alleen:

View attachment 867297

In totaal 507kWh met Bonnet geladen voor €25,04. Kan niet echt uit voor Bonnet denk ik.:cool:

Ok over een paar dagen verdubbeld het bedrag wat ik betaald heb bijna.
Hoe kreeg je de kortingen?
 
View attachment 867671Goedkoopste laden is op straat bij laadpalen Vattenvall, te vinden met app InCharge. Geen startkosten of lidmaatschap nodig. Gewoon creditcard koppelen en gaan. In Noord-Brabant en Limburg extra voordelig en vaak onder 20 cent/kWh
Yups die gebruik ik ook veel. Er zijn er ook van 23 ct/kWh en hoger en mij is niet duidelijk waarom deze differentiatie er precies is.