Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goedkope(re) TPMS ventielen voor de Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Met een programmeer apparaat was het op "automatisch inleren" zetten van de sensoren een fluitje van een cent. Kan gewoon met de sensor gemonteerd, wel de band een beetje leeg laten lopen. De auto had daarna de sensoren snel gevonden na een paar minuten rijden.

Conclusie: Goedkope sensoren inderdaad geen probleem. Deze waren 40,- pst.
Waar heb je deze sensoren gekocht?
 
Met een programmeer apparaat was het op "automatisch inleren" zetten van de sensoren een fluitje van een cent. Kan gewoon met de sensor gemonteerd, wel de band een beetje leeg laten lopen. De auto had daarna de sensoren snel gevonden na een paar minuten rijden.

Conclusie: Goedkope sensoren inderdaad geen probleem. Deze waren 40,- pst.

Uit nieuwsgierigheid -> waarom de band een beetje leeg laten lopen?

M'n winterbanden ook voorzien van een dergelijk setje.
Op winterbanden ga ik niet harder rijden dan 150 en durf ik dat wel aan.
Op zomervelgen/banden heb ik liever de originele sensoren omdat er heel af en toe in Dld wel eens hogere snelheden aangetikt worden

Ben overigens blij dat de zomerbanden er weer onder liggen. Zeker bij een Tesla voel je het verschil enorm!
 
De sensoren gaan in een andere modus, wanneer je de druk verwijdert, @SparkyM3LR4WD. M.a.w. dat is nodig om ze te kunnen aanpassen. Trek je niet teveel aan van de details die @T-Rob geeft, het belangrijkste is dat zijn sensoren prima werken. Autel levert namelijk gewoon goede spullen en Inter-Tyre is een prima importeur/distributeur met goede support..
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Uit nieuwsgierigheid -> waarom de band een beetje leeg laten lopen?

Haha, teveel detail misschien, hierbij het hele verhaal, waar jee je niets van hoeft aan te trekken: Mijn bandenman had een programmeerapparaat gekocht en had zich keurig voorbereid hoe hij de sensoren geschikt voor de Tesla moest maken. De wielen konden gewoon onder de auto blijven. Helaas werden de sensoren wel herkend, maar kreeg hij ze niet geprogrammeerd. Na bellen met TPMS (prima service inderdaad) blek je de banden leeg te moeten laten lopen (onder 10 Psi). Toen lukte het inleren direct. Voor de duidelijkheid, de banden zijn daarna gewoon weer op spanning gebracht. Na een paar minuten waren de sensoren herkend en de bandenspanning zichtbaar.

Prima sensoren volgens mij, ik had ze ook al onder mijn Jaguar XJ gehad, zonder apart inleren trouwens!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Ik heb zojuist ook een pakje van Ali binnen gekregen en wat schept mijn verbazing. Dit ziet er wel heel echt uit.

29 euro voor 4

het revisie nummer is 1034602-00-A op de tesla site is het nu C. Dat moet geen doodoener zijn.
 

Attachments

  • 20200723_144121.jpg
    20200723_144121.jpg
    569 KB · Views: 97
Last edited: