Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gratis Spotify onder vuur?

This site may earn commission on affiliate links.
Je kunt absoluut een eigen sim in de auto steken. De simkaart houder is erg makkelijk (zonder gereedschap te bereiken) je kan de sim er zo uithalen en uitruilen met een andere sim.
ah ik was nog in de veronderstelling dat ie op een board gesoldeerd zat (heb een classic) maar dat zal intussen wel veranderd zijn.
Lijkt me een slecht argument. Net zoals dat men voor 1 leverancier van boutjes en moertjes heeft gekozen. Kon ik ook niet kiezen :)
Als een boutjes en moertjes fabrikant juridisch de mogelijkheid ziet om zijn concurrent te verzwakken of zo een deel van zijn business te verkrijgen, dan is de kans (behoorlijk) aanwezig dat ie van die mogelijkheid gebruik maakt.

Ik vraag me sterk af waarom de rechtszaak door een telecom consultancy wordt gestart... Bedrijven starten doorgaans geen rechtszaak als ze er zelf linksom of rechtsom niet beter van worden...
 
Dit is een frivole actie. Ik zie niet in op welke wijze het aanbieden van Spotify in strijd kan zijn met de netneutraliteit. Immers, ook andere data-diensten worden door Tesla zonder abonnementskosten aangeboden: navigatie, browser, agenda, etc. Tesla doet niets anders dan het bundelen van Spotify, iets dat andere aanbieders ook doen (zo bundelt KPN ook Spotify).
Het is juist het bundelen van de dingen dat zo gevoelig ligt... Microsoft heeft ook een ganse hoop dingen moeten loskoppelen van Windows onder druk van verschillende rechtzaken. Internet Explorer zat bvb ook eerst in de OS ingebakken maar is nu ook een apart product en je kan vrij je browser kiezen. Zelfs al werd (en wordt) de browser er gratis bij aangeboden.
 
De vraag is of Tesla een licentie overeenkomst heeft met Spotify. Normaal schaffen bedrijven corporate licenties aan, of zgn ELA's (Enterprise License Agreements) die uiteraard verrekend worden in de aanschafprijs van de auto. Dus het "gratis" zou wel eens veel genuanceerder kunnen liggen en Tesla is niet echt een bedrijf die veel openheid van zaken geeft, dus dat consultancy bedrijf zou wel eens windmolens aan het najagen zijn, gebaseerd op weinig tot niets.