Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gratis supercharging revisited

This site may earn commission on affiliate links.

Carl

Active Member
Supporting Member
Jan 12, 2013
1,745
2,182
Belgium
Dat is nu eens leuk nieuws om op een zaterdagochtend mee wakker te worden. Ga eens kijken op jullie MyTesla pagina:
- gratis supercharging heringevoerd, ook voor wie na 31/12 besteld heeft,
- we krijgen gratis supercharging bij elke nieuwe S of X die we kopen,
- dat gratis supercharger blijft gelden voor de wagen, dus ook bij doorverkoop,
- de eerste vijf referrals (tot 31/12/2017) voor een S of X krijgen behalve 1000 euro korting ook gratis supercharging (en de referral-code houders wat lekkers).
 
Last edited:
Bij Tesla is het toch moeilijk om een beslissing na te leven blijkbaar. Nu krijgen we een lappendeken aan gratis superchargen voor die en die en die, en dan die onwetende niet gerefereerde koper die krijgt niks...? En wat met ex demo wagens die je dan zou kopen zonder gratis suc dat worden "lelijke" eendjes?
 
gratis supercharging heringevoerd, ook voor wie na 31/12 besteld heeft,

Dat zou leuk zijn. Op mijn pag is de 400kWh krediet verdwenen, maar ik kan verder niet vinden dat dit omgezet is in onbeperkt.
Heb jij meer info?

Overigens stond bij de regeerakkoord voorwaarden dat het beperkt is tot 5 en
"Gratis onbeperkt Supercharging geldt alleen voor de oorspronkelijke eigenaar van het voertuig en alleen zolang deze het voertuig bezit."
 
Er zou onder "beheren" zoiets moeten staan als :
Capture d’écran 2017-05-20 à 10.04.52.png
 
Ik zie dit staan op MyTesla:

upload_2017-5-20_11-9-41.png


Ik heb gekocht na 15 januari en moest dus eigenlijk betalen buiten mijn 400KWh p/jaar gratis. Ik heb pas 1 keer gesupercharged. Als de mijne verkocht zou worden moet de volgende eigenaar dus wel gaan betalen voor supercharging (zie: "free supercharging will not transfer to the next owner")

En dat is dus "gewoon" te vinden in je MyTesla pagina.

O8U7uZ3.png
 
Last edited:
Beetje verwarrend inderdaad. Zoals ik begrijp:

1. Iedereen die vandaag een S of X heeft (en iedereen die er via een referral een koopt voor 31/12/2017) heeft onbeperkt supercharging op zijn wagen, maar dat is alleen overdraagbaar op een nieuwe eigenaar als de wagen besteld was voor 15/1/2017 - geleverd voor 15/4/2017.

2. Iedereen die vandaag een S of X heeft krijgt bovendien onbeperkt supercharging op een nieuwe S of X die ie zou aanschaffen (waarschijnlijk niét overdraagbaar op een nieuwe eigenaar - let op het strategisch gebruik van het woord 'huidige' / 'current' in de tweede zin :)).

Ik begrijp de logica ergens wel - verkoop S/X stimuleren tot einde jaar (anti-osbourning), met toch een berekende 'contingent liability' (hoogstens een paar honderdduizend nieuwe S/X'jes, waarschijnlijk slechts een paar tienduizend...). Dat unlimited supercharging in de toekomst opnieuw standaard wordt op S/X zou ook wel kunnen (niet-overdraagbaar waarschijnlijk dan, of beperkt in de tijd) maar vandaag moeten gewoon de verkopen in volgende trimesters gestimuleerd worden. Ook ten aanzien van ons trouwens: wie zou er anders in de komende weken of maanden zijn 2015 met geweldige AP1 met onbeperkt superchargen willen inruilen voor een 2017 met nog niet zo geweldige AP2 en zonder onbeperkt superchargen?

Enfin, er zal wel een communiqué komen vandaag zeker?
 
Ik zie dit staan op MyTesla:

View attachment 227695

Ik heb gekocht na 15 januari en moest dus eigenlijk betalen buiten mijn 400KWh p/jaar gratis. Ik heb pas 1 keer gesupercharged. Als de mijne verkocht zou worden moet de volgende eigenaar dus wel gaan betalen voor supercharging (zie: "free supercharging will not transfer to the next owner")

En dat is dus "gewoon" te vinden in je MyTesla pagina.

O8U7uZ3.png
Ben ik even blij dat ik rechten heb gestudeerd :p
 
Hallo allemaal, mijn eerste post hier nadat ik al tijdje met veel plezier heb meegelezen. Even kort voorstellen dan maar: mijn naam is Jelger en ik woon in Sneek en werk in Zwolle. Maandagavond ga ik mijn eerste (proef)rit in een Tesla model s 75 maken. Ik verheug me er al enorm op! Tesla probeert het mij de laatste dagen wel heel aantrekkelijk te maken. Eerst al de lage rente bij financial lease en nu ook nog gratis supercharging (via een referral).
 
Hallo allemaal, mijn eerste post hier nadat ik al tijdje met veel plezier heb meegelezen. Even kort voorstellen dan maar: mijn naam is Jelger en ik woon in Sneek en werk in Zwolle. Maandagavond ga ik mijn eerste (proef)rit in een Tesla model s 75 maken. Ik verheug me er al enorm op! Tesla probeert het mij de laatste dagen wel heel aantrekkelijk te maken. Eerst al de lage rente bij financial lease en nu ook nog gratis supercharging (via een referral).

Ik kan je wel aan een referral helpen (maar de meesten hier waarschijnlijk wel ;)). Scheelt je toch weer 1000 euro op aanschaf! :cool:
 
  • Disagree
Reactions: herb_k
Als je de nieuwe app voor de Iphone download staat er rechtsboven een klein schatkistje te blinken.
Door deze aan te raken verschijnt het scherm, waarin e.e.a. ook uitgelegd wordt; incl. dat 5 referrals 21"arachnid velgen, een mini Tesla voor de kids en een Founders series powerwall opleveren.
 
Weer gewoon terug bij af, Niemand koopt toch een Tesla zonder referral te gebruiken? Scheelt toch duizend euros. Ook al zit het wat tussen de oren, het beste USP is weer terug. De formulering is wat onhandig, misschien ook de snel gemaakte vertalingen, maar om heel eerlijk te zijn zeg ik: "Zo ken ik ze weer!" Het is toch het mooiste om te kunnen zeggen dat heel Europa kunt doorkruisen dankzij onze SuC's? Menigeen in Duitsland was verbaasd door het antwoord op de vraag hoe je de stroom nu afrekent. Helpt ook om S en X te verkopen want waarschijnlijk (al weet niemand het echt) geldt dit niet voor Model 3.
 
Ik vind het "not done" om deze referral van Robill te gebruiken. :mad:
Dan krijgen we van iedereen berichten "gebruik mijn referral.!"
Als je een referral wil gebruiken gebruik er dan een die voor "Just Diggit" geld inzamelt
Considering to drive Electric? - Justdiggit

Ik ben niet akkoord Herbert,
Dat je uw eigen referral hier niet bij iedere post te grabbel gooit is een ongeschreven regel, en lijkt me maar goed ook,
Maar om nu een heksenjacht te ontketenen bij iemand die toch een andere referral dan die voor Just-Diggit wil gebruiken, is er over.
Iedereen is vrij om te doen of te laten waar hij zich het beste bij voelt, en mag daar gerust ook mee naar buiten komen.
Het werkt ook niet echt op deze manier. Ikzelf heb van nature de reflex, als het een verplichting is, om het dan zeker niet te gaan doen.;)
 
Last edited: