Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gratis supercharging revisited

This site may earn commission on affiliate links.
Bij bestellers die nog niet geleverd hebben gekregen staat nu ook het onbeperkt SC erbij :)

upload_2017-5-22_16-32-36.png
 
Op My Tesla staat toch net het tegenovergestelde:

U geniet van gratis, onbeperkt Supercharging voor uw huidige Tesla en een eventuele nieuwe Model S of Model X die u aanschaft. Als u ervoor kiest om uw huidige Tesla te verkopen, wordt gratis Supercharging overgedragen aan de volgende eigenaar.
 
Op My Tesla staat toch net het tegenovergestelde:

U geniet van gratis, onbeperkt Supercharging voor uw huidige Tesla en een eventuele nieuwe Model S of Model X die u aanschaft. Als u ervoor kiest om uw huidige Tesla te verkopen, wordt gratis Supercharging overgedragen aan de volgende eigenaar.

"For owners with vehicles ordered before January 15, 2017, nothing changes for their vehicles and they are still on the original Supercharger access program with free Supercharger for the life of the vehicles.

What changes for vehicles ordered after January 15, 2017, is that they are now not only off of the paid model with 400 kWh in free Supercharger credit per year, but they have now free Supercharging access for the life of their Tesla Model S or Model X ownership – meaning that unlike the original free Supercharger access model, the free access is associated with the owner instead of the vehicle."
Understanding Tesla’s new Supercharger access for Model S and Model X
 
"For owners with vehicles ordered before January 15, 2017, nothing changes for their vehicles and they are still on the original Supercharger access program with free Supercharger for the life of the vehicles.

What changes for vehicles ordered after January 15, 2017, is that they are now not only off of the paid model with 400 kWh in free Supercharger credit per year, but they have now free Supercharging access for the life of their Tesla Model S or Model X ownership – meaning that unlike the original free Supercharger access model, the free access is associated with the owner instead of the vehicle."
Understanding Tesla’s new Supercharger access for Model S and Model X
Makkelijker kunnen ze het niet maken, leuker wel!
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik weet niet of dit exact het juiste draadje is, maar dat referral verhaal is mij niet helemaal duidelijk.
1. Krijg je nou EN En EN of OF. Dus, krijg je bij bijvoorbeeld 4 aangebrachte referrals alle 4 de incentives? Dus, die mini auto, voorrang op solar roof, velgen en powerwall? Of krijg je afhankelijk van hoeveel die incentive?
2. Als ik dus als bedrijf 5x de Model S koop, dan kan ik die referral nummers daarvoor gebruiken, of moet ik dan met 5 aparte bedrijven ze kopen?

Model 3 met een beetje grote accu zal je denk ik ook op 50k uit gaan komen. Als ik dan personeel een Tesla S geef van 85k (goedkoopste model) heb ik wel gratis SuC, Dan mogen ze laden op de zaak en bij de SuC en als ze elders willen laden moeten ze het maar zelf betalen. Als je er vanuit gaat dat je voor 12.500 km per jaar aan de SuC gaan staan laden, zal dit een besparing op laadkosten bij openbare paal (0,35 cent) van minstens €1000 per voertuig zijn. Op 5 jaar per voertuig €5.000. €1000 per auto korting bij de aanschaf en met de 0.4% financial lease aanbieding €649 per voertuig en 5 jaar 4% bijtelling voor mijn personeel is denk ik een beste deal ten opzichte van wachten op model 3.
 
Ik weet niet of dit exact het juiste draadje is, maar dat referral verhaal is mij niet helemaal duidelijk.
1. Krijg je nou EN En EN of OF. Dus, krijg je bij bijvoorbeeld 4 aangebrachte referrals alle 4 de incentives? Dus, die mini auto, voorrang op solar roof, velgen en powerwall? Of krijg je afhankelijk van hoeveel die incentive?
2. Als ik dus als bedrijf 5x de Model S koop, dan kan ik die referral nummers daarvoor gebruiken, of moet ik dan met 5 aparte bedrijven ze kopen?

Model 3 met een beetje grote accu zal je denk ik ook op 50k uit gaan komen. Als ik dan personeel een Tesla S geef van 85k (goedkoopste model) heb ik wel gratis SuC, Dan mogen ze laden op de zaak en bij de SuC en als ze elders willen laden moeten ze het maar zelf betalen. Als je er vanuit gaat dat je voor 12.500 km per jaar aan de SuC gaan staan laden, zal dit een besparing op laadkosten bij openbare paal (0,35 cent) van minstens €1000 per voertuig zijn. Op 5 jaar per voertuig €5.000. €1000 per auto korting bij de aanschaf en met de 0.4% financial lease aanbieding €649 per voertuig en 5 jaar 4% bijtelling voor mijn personeel is denk ik een beste deal ten opzichte van wachten op model 3.
12500 km laden bij superchargers betekent met een model s75 gemiddeld 60% laden betekend ca 300 km per keer laden, oftewel tussen de 40 en 45 keer laden per jaar a 45 minuten. Weet niet of dat zo fijn is voor jouw medewerkers.

Mocht je nog graag een andere manier vernemen hoe je jouw kosten (als bedrijf) drastisch omlaag kan brengen, dan PM me even, misschien dat we samen wat kunnen uitwerken.
 
Ik weet niet of dit exact het juiste draadje is, maar dat referral verhaal is mij niet helemaal duidelijk.
1. Krijg je nou EN En EN of OF. Dus, krijg je bij bijvoorbeeld 4 aangebrachte referrals alle 4 de incentives? Dus, die mini auto, voorrang op solar roof, velgen en powerwall? Of krijg je afhankelijk van hoeveel die incentive?
2. Als ik dus als bedrijf 5x de Model S koop, dan kan ik die referral nummers daarvoor gebruiken, of moet ik dan met 5 aparte bedrijven ze kopen?

Model 3 met een beetje grote accu zal je denk ik ook op 50k uit gaan komen. Als ik dan personeel een Tesla S geef van 85k (goedkoopste model) heb ik wel gratis SuC, Dan mogen ze laden op de zaak en bij de SuC en als ze elders willen laden moeten ze het maar zelf betalen. Als je er vanuit gaat dat je voor 12.500 km per jaar aan de SuC gaan staan laden, zal dit een besparing op laadkosten bij openbare paal (0,35 cent) van minstens €1000 per voertuig zijn. Op 5 jaar per voertuig €5.000. €1000 per auto korting bij de aanschaf en met de 0.4% financial lease aanbieding €649 per voertuig en 5 jaar 4% bijtelling voor mijn personeel is denk ik een beste deal ten opzichte van wachten op model 3.

Heb me dit ook al afgevraagd. Indien je 2 referrals hebt, heb je recht op voorrang op een solar roof, wat voor mij irrevelant is. Dan liever 2 mini Tesla's voor mijn 2 kids.
 
"For owners with vehicles ordered before January 15, 2017, nothing changes for their vehicles and they are still on the original Supercharger access program with free Supercharger for the life of the vehicles.

What changes for vehicles ordered after January 15, 2017, is that they are now not only off of the paid model with 400 kWh in free Supercharger credit per year, but they have now free Supercharging access for the life of their Tesla Model S or Model X ownership – meaning that unlike the original free Supercharger access model, the free access is associated with the owner instead of the vehicle."
Understanding Tesla’s new Supercharger access for Model S and Model X
Uit pure nieuwsgierigheid de volgende vraag:

Heeft iemand, die een Tesla Model S of X heeft aangeschaft na 15 januari 2017 en voor de nieuwe regeling van volgens mij eind 2019, inmiddels weer een nieuwe Tesla Model S of X aangeschaft en daarbij weer free Supercharging daarbij gekregen omdat hij of zij de eerste eigenaar was van de vorige en dus voor leven gratis laden heeft?

Ik heb inmiddels al een tijdje geen Tesla meer, maar had wel een Tesla uit 2018 met gratis laden gekoppeld aan de eerste eigenaar. Mocht ik besluiten om weer opnieuw een Tesla aan te schaffen (S of X) dan zou ik volgens bovenstaande dus weer free Supercharging moeten krijgen (mijn account is nog wel actief). Ik ben dus benieuwd of dat in de praktijk dus ook echt zo is.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Uit pure nieuwsgierigheid de volgende vraag:

Heeft iemand, die een Tesla Model S of X heeft aangeschaft na 15 januari 2017 en voor de nieuwe regeling van volgens mij eind 2019, inmiddels weer een nieuwe Tesla Model S of X aangeschaft en daarbij weer free Supercharging daarbij gekregen omdat hij of zij de eerste eigenaar was van de vorige en dus voor leven gratis laden heeft?

Ik heb inmiddels al een tijdje geen Tesla meer, maar had wel een Tesla uit 2018 met gratis laden gekoppeld aan de eerste eigenaar. Mocht ik besluiten om weer opnieuw een Tesla aan te schaffen (S of X) dan zou ik volgens bovenstaande dus weer free Supercharging moeten krijgen (mijn account is nog wel actief). Ik ben dus benieuwd of dat in de praktijk dus ook echt zo is.
Ik dacht dat het supercharging gratis is zolang jij die auto in bezit hebt. Bij verkoop vervalt het bij de auto maar ook bij jouw. Ik heb ook een free supercharging voor de eerste eigenaar auto, maar na overschrijving van het account is dat vervallen.
 
Bij de eerste generatie is levenslang gratis SuC op de auto en niet op de eigenaar ervan. Dit gaat mee naar de nieuwe eigenaar.
Nadien was gratis SuC gekoppeld aan de auto en de eigenaar en viel het weg bij de verkoop van de wagen.
Normaal zou de koper van mijn model S uit 2015 nog het gratis SuC meekrijgen. Maar waarschijnlijk niet als de auto via Tesla terug op de markt komt.
 
Op My Tesla staat toch net het tegenovergestelde:

U geniet van gratis, onbeperkt Supercharging voor uw huidige Tesla en een eventuele nieuwe Model S of Model X die u aanschaft. Als u ervoor kiest om uw huidige Tesla te verkopen, wordt gratis Supercharging overgedragen aan de volgende eigenaar.
Mijn vraag was gebaseerd op deze opmerking (ik had dus niet de goede quote gebruikt....sorry). Op deze pagina heb ik eenzelfde opmerking gelezen:
Tesla verandert opnieuw het gratis Supercharger-beleid - TechPulse
Daarop staat:
"Dat betekent dat gratis Superchargers voortaan aan de eigenaar wordt gekoppeld, en niet meer aan de auto zoals dat tot eind 2016 was. Wil je in de toekomst een nieuwe Tesla (Model S/Model X) kopen? Dan heb je opnieuw recht op gratis laden aan de Superchargers. Je oude Tesla die je daarna tweedehands verkoopt, verliest de mogelijkheid van gratis"

De pagina is echter wel van 5 jaar geleden, dus wellicht inmiddels achterhaald. Daarom ook mijn vraag :)
 
Bij de eerste generatie is levenslang gratis SuC op de auto en niet op de eigenaar ervan. Dit gaat mee naar de nieuwe eigenaar.
Nadien was gratis SuC gekoppeld aan de auto en de eigenaar en viel het weg bij de verkoop van de wagen.
Normaal zou de koper van mijn model S uit 2015 nog het gratis SuC meekrijgen. Maar waarschijnlijk niet als de auto via Tesla terug op de markt komt.
Denk niet dat ze dat doen Frank. Zo’n model s van 2015 of eerder komt meestal niet bij een kilometervreter terecht. Dus waarom zou je die benefit eraf halen? Later zijn er veel meer auto’s geproduceerd. Dus wanneer het recht niet overgaat bij een auto van 2017 heeft dat veel meer impact en daar was het toch al gecommuniceerd.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Mijn vraag was gebaseerd op deze opmerking (ik had dus niet de goede quote gebruikt....sorry). Op deze pagina heb ik eenzelfde opmerking gelezen:
Tesla verandert opnieuw het gratis Supercharger-beleid - TechPulse
Daarop staat:
"Dat betekent dat gratis Superchargers voortaan aan de eigenaar wordt gekoppeld, en niet meer aan de auto zoals dat tot eind 2016 was. Wil je in de toekomst een nieuwe Tesla (Model S/Model X) kopen? Dan heb je opnieuw recht op gratis laden aan de Superchargers. Je oude Tesla die je daarna tweedehands verkoopt, verliest de mogelijkheid van gratis"

De pagina is echter wel van 5 jaar geleden, dus wellicht inmiddels achterhaald. Daarom ook mijn vraag :)

Ik heb nog even een screenshot van mijn Tesla met gratis overdraagbare Supercharging uit 2017 bekeken en het is correct dat je bij aanschaf van een nieuwe Tesla opnieuw recht krijgt op gratis superchargen op de nieuwe auto. Echter, er staat bij vermeld dat je die nieuwe Tesla dan moest bestellen vóór 31 januari 2018.