Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Group buy: 250/500GB USB SSD drive

This site may earn commission on affiliate links.
Soms moet je ook niet te veel willen:
Vanaf het 30[SUP]e[/SUP] jaar neemt het gehoor per decennium af met ongeveer 3 dB in de lage frequenties, zowel bij mannen als bij vrouwen.

NHG-Standaard Slechthorendheid | NHG

Bovenstaande was het ontnuchterend advies van een geneeskunde-studerende-dochter. Daar kwam nog bij: Zet 'm gewoon wat harder. 11 schijnt dan ook niet helemaal verantwoord te zijn, overigens :)


Dat is een artikel uit 2007. Ik kan me herinneren ooit met dat ExactAudioCopy te hebben gewerkt, maar ik kan me voorstellen dat er voor Windows ook al wel moderners te vinden is. Voor de Mac/OSX is dit een goeie: X Lossless Decoder. Mocht je de gewoonte hebben om de artisten het brood uit de mond te stoten door illegale kopieën te downloaden, dan zou je er op kunnen letten bij je keuze. In de gegevens op ThePirateBay staat het er vaak bij.
 
Last edited:
onlangs kwam in de middenconsole thread deze Samsung SSD ter sprake (zie link). Schijnt helemaal top te zijn. Nu heb ik deze voor het forum maar gereserveerd en voor de volgende netto prijzen te koop geregeld:
Samsung Portable SSD T1 USB 3.0 500GB Zwart 1,8" Slim SSD met USB3.0 voor € 155. Idem in 250GB voor € 95. Exclusief BTW maar gratis verzending. Zolang de voorraad strekt, van de 500GB hebben we er maar 10 voor die prijs!

https://www.buyitdirect.com/t1-500-gb/mu-ps500b-eu/2395679
https://www.buyitdirect.com/t1-250-gb/mu-ps250b-eu/2395678


http://www.teslamotorsclub.com/show...-gearriveerd?p=1265363&viewfull=1#post1265363

Bedankt voor het initiatief.
Heb de 500GB uitvoering besteld
 
Hij was bij mij vrijdag al binnen en ik heb net mijn hele muziekverzameling er op gekwakt. Geweldig mooi klein dingetje.
Overigens, ik ben liefhebber van Apple (al ervaar ik daar genoeg nadelen van) en heb een soort natuurlijk antipathie tegen Samsung. De ervaringen met Samsung waren doorgaans ook niet zo positief (prachtige wat het allemaal kan, maar de boel gaat snel kapot).
Maar dit SSD apparaatje is werkelijk identiek verpakt als Apple producten. Ik vind het eigenlijk genant hoe je zo schaamteloos de stijl van een concurrent kopieert. Samesung noemde iemand het hier al. Maar goed, dit terzijde, hoop dat het verder een goede SSD drive blijkt te zijn.
 
Wel FAT32 geformatteerd ? (Of hoeft dat niet meer met de huidige software)

http://www.ridgecrop.demon.co.uk/guiformat.htm
Zoiets moet het inderdaad zijn, Loek. Realiseerde ik me later ook in de auto. Heb de drive geïnstalleerd vanaf mijn Macbook, dus dat zal het zijn. Ben hier niet zo in thuis, maar ik moet iets vinden dat het doet in de Tesla maar ook op mijn Mac. Is dat FAT32 of werkt dat nou weer niet op de Mac?
 
Overigens, ik ben liefhebber van Apple (al ervaar ik daar genoeg nadelen van) en heb een soort natuurlijk antipathie tegen Samsung. De ervaringen met Samsung waren doorgaans ook niet zo positief (prachtige wat het allemaal kan, maar de boel gaat snel kapot).

De meeste SSD's in Apple apparaten komen bij Samsung vandaan.. Dus voor dit zou dat helemaal niets uitmaken.
 
De meeste SSD's in Apple apparaten komen bij Samsung vandaan.. Dus voor dit zou dat helemaal niets uitmaken.
Klopt natuurlijk, Samsung is zo groot dat je haar componenten overal in tegenkomt. Mijn slechte ervaringen waren met televisies, maar goed, is verder niet relevant. Ik vond het bij dit SSD geval gewoon opvallend dat het in net zo'n wit doosje zit als Apple producten, met net zo'n minimaal handleidinkje, op dezelfde manier dichtgevouwen, het ontbrak alleen nog aan dat paperclip-achtige pennetje dat bij de iPhones zit om je simkaarsleufje te kunnen openen. Voor de rest identiek, en ik begrijp gewoon niet dat je als fabrikant zo openlijk de uitstraling van een concurrent kopieert i.p.v. een eigen identiteit nastreeft....enfin, ik wou dat ik niks gezegd had want het is deze discussie niet waard.
 
Even een vraagje m.b.t. het "vullen" van de USB SSD Drive. Als ik het goed heb, moet de drive FAT32 formateren, maar Windows 10 kent deze optie niet meer en geeft je alleen maar nog de keuze uit exFAT (standaard) en NTSF. Windows geeft aan dat een FAT32 partitie niet groter dan 32Gb kan zijn. En welke muziekformaten ondersteund de Tesla? Ik heb al mijn muziek in iTunes en daar kan ik wel albums eenvoudig kan kopiëren waarna ik ze in een M4A -bestand op de USB -drive kan zetten. Er heeft vast iemand wel wat tips.
 
Even een vraagje m.b.t. het "vullen" van de USB SSD Drive. Als ik het goed heb, moet de drive FAT32 formateren, maar Windows 10 kent deze optie niet meer en geeft je alleen maar nog de keuze uit exFAT (standaard) en NTSF. Windows geeft aan dat een FAT32 partitie niet groter dan 32Gb kan zijn. En welke muziekformaten ondersteund de Tesla? Ik heb al mijn muziek in iTunes en daar kan ik wel albums eenvoudig kan kopiëren waarna ik ze in een M4A -bestand op de USB -drive kan zetten. Er heeft vast iemand wel wat tips.

Ik heb deze destijds gebruikt om mijn mini-usb te formatteren: Best Free Partition Manager for Windows | MiniTool Partition Free
 
Even een vraagje m.b.t. het "vullen" van de USB SSD Drive. Als ik het goed heb, moet de drive FAT32 formateren, maar Windows 10 kent deze optie niet meer en geeft je alleen maar nog de keuze uit exFAT (standaard) en NTSF. Windows geeft aan dat een FAT32 partitie niet groter dan 32Gb kan zijn. En welke muziekformaten ondersteund de Tesla? Ik heb al mijn muziek in iTunes en daar kan ik wel albums eenvoudig kan kopiëren waarna ik ze in een M4A -bestand op de USB -drive kan zetten. Er heeft vast iemand wel wat tips.

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad.
Oplossing op windows:
Maak een partitie van net geen 32gb aan. Deze kan je zonder problemen op fat32 formateren.
Daarna met een partitionmanager de partitie vergroten tot de maximale grootte.(ik heb hier EaseUs Partition Manager voor gebruikt)
Ik heb dit zelf gedaan met een 128gb SSD-drive, en dat werkt perfect.
 
Last edited: