Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Group buy: 250/500GB USB SSD drive

This site may earn commission on affiliate links.

ErnstT

Active Member
Apr 30, 2014
1,830
898
amsterdam
onlangs kwam in de middenconsole thread deze Samsung SSD ter sprake (zie link). Schijnt helemaal top te zijn. Nu heb ik deze voor het forum maar gereserveerd en voor de volgende netto prijzen te koop geregeld:
Samsung Portable SSD T1 USB 3.0 500GB Zwart 1,8" Slim SSD met USB3.0 voor € 155. Idem in 250GB voor € 95. Exclusief BTW maar gratis verzending. Zolang de voorraad strekt, van de 500GB hebben we er maar 10 voor die prijs!

https://www.buyitdirect.com/t1-500-gb/mu-ps500b-eu/2395679
https://www.buyitdirect.com/t1-250-gb/mu-ps250b-eu/2395678


http://www.teslamotorsclub.com/show...-gearriveerd?p=1265363&viewfull=1#post1265363
 
Last edited:
Op zich is een USB SSD wel een oplossing maar functioneert dat ook met alle via iTunes aangeschafte muziek? Hoe werkt dat dan? Heb ik dan ook alle afspeellijsten beschikbaar?

Het mooiste zou ook nog zijn dat automatisch alle aan te schaffen muziek ook beschikbaar te krijgen in de auto, compleet met mijn afspeellijsten. Ik had het idee om een iPod Touch daar voor aan te schaffen welke beschikt over WiFi. Wanneer ik dan thuis ben, en de iPod WiFi ontvangst heeft, automatisch alle muziek up-to-date brengt. Zo hoef ik dus nooit met een SSD heen en weer te gaan sjouwen. Ik weet, is niet goedkoop, want een 128Gb versie kost € 449.

Maar misschien dat iemand al een antwoord heeft op de eerst gestelde vragen.
 
OK, nu even voor de sukkels onder ons...waar is dit precies voor? Muziek? Ik gebruik nu een 128Gb USB stick voor mijn muziek in de auto. SSD is misschien sneller, USB 3.0 is misschien sneller....maar ga ik dat ook merken in de auto, is de Model S hardware hier wel geschikt voor? Welke voordelen, behalve de grotere opslagcapaciteit, zie ik over het hoofd? Anders gezegd, waarom zou ik deze kopen i.p.v. mijn USB stick?
Ik laat me graag overtuigen hoor, ben gek op aanbiedinkjes.
 
goed gezien. het is meer van hetzelfde, voor de ruimtevretende FLAC en sneller!

OK, nu even voor de sukkels onder ons...waar is dit precies voor? Muziek? Ik gebruik nu een 128Gb USB stick voor mijn muziek in de auto. SSD is misschien sneller, USB 3.0 is misschien sneller....maar ga ik dat ook merken in de auto, is de Model S hardware hier wel geschikt voor? Welke voordelen, behalve de grotere opslagcapaciteit, zie ik over het hoofd? Anders gezegd, waarom zou ik deze kopen i.p.v. mijn USB stick?
Ik laat me graag overtuigen hoor, ben gek op aanbiedinkjes.
 
De snelheid maakt voor de Tesla niet uit, daar is de USB2 de beperkende factor volgens mij, maar als je een grote muziekcollectie hebt en deze regelmatig aanpast is het wel handig om de snelheid van USB3 op je PC te kunnen benutten. En het feit dat het een SSD is ipv een roterende harddisk zorgt ervoor dat hij geen last heeft van de vibraties in de wagen.

OK, nu even voor de sukkels onder ons...waar is dit precies voor? Muziek? Ik gebruik nu een 128Gb USB stick voor mijn muziek in de auto. SSD is misschien sneller, USB 3.0 is misschien sneller....maar ga ik dat ook merken in de auto, is de Model S hardware hier wel geschikt voor? Welke voordelen, behalve de grotere opslagcapaciteit, zie ik over het hoofd? Anders gezegd, waarom zou ik deze kopen i.p.v. mijn USB stick?
Ik laat me graag overtuigen hoor, ben gek op aanbiedinkjes.
 
goed gezien. het is meer van hetzelfde, voor de ruimtevretende FLAC en sneller!
Maar misschien toch interessant. Niet alleen omdat ik ook aardig wat FLACs heb, maar ook omdat dit geval misschien plat kan liggen terwijl mijn uitstekende (niet uitstékend maar úitstekend) USB stickje verhindert dat het klepje dicht kan. Ik heb al eens zo'n USB verlengkabeltje gebruikt, maar op de een of andere manier verloor mijn USB stick daarmee vaak de connectie.
Aan de afmetingen op je site te lezen is het een verdraaid klein dingetje. Weet jij of het op de bodem van dat vak past met dat kantelklepje er boven, of heb jij de Tesla middenconsole niet?

Update: ach, wtf, heb er gewoon eentje besteld (250Gb weliswaar, voorlopig genoeg). Altijd handig. Doe ik tenminste ook eens mee met een group buy hier. Ernst, bedankt voor de aanbieding!
 
Last edited:
Op zich is een USB SSD wel een oplossing maar functioneert dat ook met alle via iTunes aangeschafte muziek? Hoe werkt dat dan? Heb ik dan ook alle afspeellijsten beschikbaar?

Het mooiste zou ook nog zijn dat automatisch alle aan te schaffen muziek ook beschikbaar te krijgen in de auto, compleet met mijn afspeellijsten. Ik had het idee om een iPod Touch daar voor aan te schaffen welke beschikt over WiFi. Wanneer ik dan thuis ben, en de iPod WiFi ontvangst heeft, automatisch alle muziek up-to-date brengt. Zo hoef ik dus nooit met een SSD heen en weer te gaan sjouwen. Ik weet, is niet goedkoop, want een 128Gb versie kost € 449
Voor wat betreft het gemak is dat inderdaad de beste oplossing. Het telkens moeten ontkoppelen, aan een computer moeten aankoppelen, muziek overzetten, weer afkoppelen, opnieuw aankoppelen in de S, wordt op een zeker moment toch vervelend om het zacht uit te drukken.
Een iPod zou gewoon kunnen aanmelden op het WiFi netwerk thuis, op werk, McD's, Service Center, etc., en alle iTunes content kunnen binnenhalen. Ook Spotify offline playlists kunnen dan bijgewerkt worden op zo'n moment.
 
Nog even een vraagje; ik weet het verschil niet precies tussen flac bestanden en aiff. De opslag van beide is even groot maar zit er verschil in de kwaliteit?
Ben het er wel mee eens dat een Ipod (met standaard bestanden) een mindere geluidskwaliteit geeft/heeft dan aiff/flac dat is duidelijk te horen.
 
Nog even een vraagje; ik weet het verschil niet precies tussen flac bestanden en aiff. De opslag van beide is even groot maar zit er verschil in de kwaliteit?
Volgens mij zijn beide lossless, dus kwaliteit zou vergelijkbaar moeten zijn. Aiff is echter een Apple formaat, en al ben ik zelf fan van de Apple producten, ik probeer het toch liever bij de algemene formaten zoals mp3 voor gecomprimeerde audio en flac voor lossless audio te houden. Vroeg of laat kun je die apple formaten ergens niet afspelen, zoals in de Model S. De Model S heeft in elk geval geen probleem met FLAC.
 
Voor wat betreft het gemak is dat inderdaad de beste oplossing. Het telkens moeten ontkoppelen, aan een computer moeten aankoppelen, muziek overzetten, weer afkoppelen, opnieuw aankoppelen in de S, wordt op een zeker moment toch vervelend om het zacht uit te drukken.
Een iPod zou gewoon kunnen aanmelden op het WiFi netwerk thuis, op werk, McD's, Service Center, etc., en alle iTunes content kunnen binnenhalen. Ook Spotify offline playlists kunnen dan bijgewerkt worden op zo'n moment.

Dat automatisch updaten van iPos werkt, maar werkt het ook met de Tesla? Ik bedoel, als ik een iPod aansluit via USB, kan de Tesla de aanwezige muziek dan lezen met afspeellijsten?
Bij mijn huidige BMW werkt dat wel zo en het zou mooi zijn als dat met de Tesla ook zo zou werken. Misschien dat één van de huidige rijders dit kan bevestigen. Een antwoord wordt beloond met wat "Reputation Points"! :wink:
 
Volgens mij zijn beide lossless, dus kwaliteit zou vergelijkbaar moeten zijn. Aiff is echter een Apple formaat, en al ben ik zelf fan van de Apple producten, ik probeer het toch liever bij de algemene formaten zoals mp3 voor gecomprimeerde audio en flac voor lossless audio te houden. Vroeg of laat kun je die apple formaten ergens niet afspelen, zoals in de Model S. De Model S heeft in elk geval geen probleem met FLAC.

Thx, dat ze vergelijkbaar waren leek mij ook logisch aangezien het aantal bits…
Aiff is trouwens wel af te spelen in de Tesla.

@ Desire,
Helaas het "BMW principe" is niet van toepassing op Tesla…