Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Group buy trekhaak - import van USA

This site may earn commission on affiliate links.
Weet er iemand waarom Tesla geen trekhaak aanbiedt op de MS?

Omdat dit wel mogelijk is op de MX lijkt het me niet direct een technisch probleem.

De uitleg die ik gekregen waarom de trekhaak niet gehomologeerd is in Belgie, is dat het chassis niet volledig uit 1 geheel bestaat. Dit verhaal heb ik gekregen van een verkoper van Thule op een beurs. Ik weet niet of het waar is en bij Tesla wou men het ook niet bevestigen, maar men heeft het ook niet echt ontkent.
 
De uitleg die ik gekregen waarom de trekhaak niet gehomologeerd is in Belgie, is dat het chassis niet volledig uit 1 geheel bestaat. Dit verhaal heb ik gekregen van een verkoper van Thule op een beurs. Ik weet niet of het waar is en bij Tesla wou men het ook niet bevestigen, maar men heeft het ook niet echt ontkent.

Een vliegtuigvleugel bestaat ook niet uit één stuk en de Eiffeltoren ook niet, ik heb altijd geleerd dat driehoeksconstructies juist sterker zijn ;-)
 
  • Like
Reactions: FVO
Een vliegtuigvleugel bestaat ook niet uit één stuk en de Eiffeltoren ook niet, ik heb altijd geleerd dat driehoeksconstructies juist sterker zijn ;-)

Dat kan zijn, maar de regels voor homologatie zijn waarschijnlijk niet gebaseerd op het feit of iets sterk genoeg is. Dat is immers een logische redenering en administratieve regels zijn per definitie niet logisch onderbouwd ;)...
 
  • Like
Reactions: Superendo
Ik houd ook rekening met de mogelijkheid dat de enige reden is dat Tesla geen trekhaak op de MS wil toestaan, maar dat het technisch helemaal geen probleem is. Mogelijk mede omdat Tesla misschien in 2012 nog bang was voor Tesla-rijders die er een knaap van een aanhanger (caravan... :eek:) achter zouden hangen en flink stevig rijden om dan na gestrand te zijn na 100km of zoiets de pers op te zoeken wat een waardeloze auto het is...:rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Tampert
Voor België verandert er niets... ModelS is niet gehomologeerd voor trekhaak, zal dus bij keuring (iedere auto met trekhaak moet gekeurd worden in België) afgekeurd worden.
Bovendien niet ondersteund door Tesla, garantie vervalt.

Nu ja, misschien hebben de Duitsers een "oplossing" gevonden - ook eerder is al gebleken dat ze creatief zijn om wettelijke bepalingen te omzeilen.

Neemt niet weg dat ik graag een fietsendrager wil op mn S.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Tampert and ebullio
Awel, dan is dit toch wat je nodig hebt? Of het even stabiel is als een drager op een trekhaak valt te bezien... en je koffer openenen met fietsen erop zal ook niet lukken. twijfel - maar is goedkoper en in de tijd dat je hem niet gebruikt alleszins mooier dan een x.
 
Ik houd ook rekening met de mogelijkheid dat de enige reden is dat Tesla geen trekhaak op de MS wil toestaan, maar dat het technisch helemaal geen probleem is. Mogelijk mede omdat Tesla misschien in 2012 nog bang was voor Tesla-rijders die er een knaap van een aanhanger (caravan... :eek:) achter zouden hangen en flink stevig rijden om dan na gestrand te zijn na 100km of zoiets de pers op te zoeken wat een waardeloze auto het is...:rolleyes:
Er zijn foto's bij Elektrek te zien geweest van een S met U-haul aanhanger van Tesla zelf, volgehangen met meetapperatuur. In 2015, tijdens de ontwikkeling van de X.

Het kan dus best, maar ze willen het gewoon niet. De keuze voor een haak wordt straks een X of een 3.
 
Spijtige zaak eigenlijk. Ben een fervente fietser en een paar keer per jaar moet ik toch de fiets meenemen op de auto. Zal uitkijken worden naar dakrails. Chance wel dat je door het sunroof kan kijken of je fiets er nog ophangt :)

Dat paulchen systeem.. gut-feeling gewijs denk ik toch dat dat sporen achterlaat op de lak en om daar nu 1000den kms aan een stuk mee te rijden. ik weet het niet. Misschien op vakantie gewoon terplekke maar een fiets huren en voor de wedstrijden em op het dak zetten of de oude dieselstoof nemen.
 
Voor België verandert er niets... ModelS is niet gehomologeerd voor trekhaak, zal dus bij keuring (iedere auto met trekhaak moet gekeurd worden in België) afgekeurd worden.
Bovendien niet ondersteund door Tesla, garantie vervalt.

Nu ja, misschien hebben de Duitsers een "oplossing" gevonden - ook eerder is al gebleken dat ze creatief zijn om wettelijke bepalingen te omzeilen.

Neemt niet weg dat ik graag een fietsendrager wil op mn S.
Kan zo.. Op vakantie met de Tesla Model S en een dakkoffer