Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Groupbuy 20" Turbine Velgen (T Sportsline) voor de Model X

This site may earn commission on affiliate links.
In de maat 245.40.r20 heb je eigenlijk maar 1 keuze voor een fatsoenlijke winterband: pirelli sotto zero 3.

De Michelin waar iedereen lyrisch over is wordt niet in die maat geleverd.

Voor de X hebben we 275/45/R20 en 265/45/R20 nodig en een draagvermogen van 108 of 110, niet?
Dus Pirelli Sottozero voldoet niet voor de X, juist?
Keuze is dan:
Pirelli Scorpion Winter voor en achter
of
Pirelli Scorpion Ice&Snow (achter) en Pirelli Scorpion Winter (voor): kan dit ook?

Klopt dit?
 
Ik heb de genomen Vredestein Wintrac Extreme S XL 255/45/R20 voor en 275/45/R20 achter. Voor iets smaller dat spoort beter in de sneeuw en natigheid. Is ook conform online handleiding in de tesla model x zelf.
Bij Profile Hogendoorn in Mijdrecht, kun je met melding Rock the Road actie van de Tesla Rally EUR 150,- korting krijgen.
Mijne worden a.s. dinsdag gemonteerd. Totaal was ik EUR 1020,- kwijt incl BTW en incl montage en incl 4 stuks TPMS sensoren.
 
  • Like
Reactions: HWS
Je zou zeker ook eens naar de Nokian WR A4 kunnen kijken. Goedkoper, stiller en energiezuiniger.

Iemand ervaring met deze banden?

Ik heb de genomen Vredestein Wintrac Extreme S XL 255/45/R20 voor en 275/45/R20 achter. Voor iets smaller dat spoort beter in de sneeuw en natigheid. Is ook conform online handleiding in de tesla model x zelf.
Bij Profile Hogendoorn in Mijdrecht, kun je met melding Rock the Road actie van de Tesla Rally EUR 150,- korting krijgen.
Mijne worden a.s. dinsdag gemonteerd. Totaal was ik EUR 1020,- kwijt incl BTW en incl montage en incl 4 stuks TPMS sensoren.

Dat is een hele nette prijs denk ik.
 
De meningen over de beste winterbanden zijn verdeeld ben ik bang voor. Tyrereviews.co.uk heeft een lijstje. Maar het zou zomaar kunnen dat je een 225 brede band van merk X niet kan vergelijken met een 275 brede band van het zelfde merk....
 

Attachments

  • Screen Shot 2016-10-26 at 23.09.19.png
    Screen Shot 2016-10-26 at 23.09.19.png
    159.6 KB · Views: 34
  • Screen Shot 2016-10-26 at 23.13.23.png
    Screen Shot 2016-10-26 at 23.13.23.png
    566.9 KB · Views: 32
Last edited:
Ook hier zijn ze bezorgd. Erwin, hartelijk dank voor deze groupbuy. Top geregeld. Nu nog wachten op mijn nieuwe X. Hopelijk met de nieuwe AP2 hardware!!

PS: ik volg met veel belangstelling de aanbevelingen voor de beste winterbanden.

Belletje naar je DS geeft uitsluitsel: gisteren bevestiging gekregen dat mijn X de nieuwe AP2 hardware heeft geproduceerd op de eerste dag dat de nieuwe hardware geïnstalleerd werd). Kosten om die te activeren weten ze nog niet.....verwacht dat het net als in de VS het verschil tussen de betaalde kosten voor AP1 en de kosten voor de nieuwe enhanced autopilot zijn....€2.300 dus.
 
Hoi, ik ben nieuw op de tmc, maar heb meegedaan met de groupbuy. Bij mij gaan ze ook binnenkomen, maar heb wel eerst flink moeten betalen voor btw en invoerkosten voordat red-ex wilde leveren....€725 in totaal.

Ik heb de 20" velgen uit een eerder groupsbuy ontvangen in mei van dit jaar. Toen bedroegen de invoerrechten, zoals door FedEx in rekening gebracht, € 46,80, de BTW € 237,97 en werd een voorschotprovisie berekend van € 12,50. Dat toch iets heel anders van € 725,00. :confused:
 
Belletje naar je DS geeft uitsluitsel: gisteren bevestiging gekregen dat mijn X de nieuwe AP2 hardware heeft geproduceerd op de eerste dag dat de nieuwe hardware geïnstalleerd werd). Kosten om die te activeren weten ze nog niet.....verwacht dat het net als in de VS het verschil tussen de betaalde kosten voor AP1 en de kosten voor de nieuwe enhanced autopilot zijn....€2.300 dus.

Kreeg net een e-mail van Tesla. Mijn X wordt nu geproduceerd en ik kan kiezen voor de Autopilot Upgrade (zoals Tesla het zelf noemt).Uiteraard doe ik dat. Deze upgrade kost mij € 2.800,-. Inderdaad (voor mij) het prijsverschil tussen AP1 en AP2.