TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Gweldig nieuws, harder rijden mogelijk toegestaan!

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ErnstT, Oct 30, 2014.

  1. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,349
    Location:
    amsterdam
  2. PaulW5

    PaulW5 *****Driver

    Joined:
    Jul 22, 2013
    Messages:
    998
    Location:
    Uithoorn, Netherlands
  3. Gerardf

    Gerardf Active Member

    Joined:
    Sep 16, 2013
    Messages:
    1,069
    Location:
    Culemborg, The Netherlands
  4. widodh

    widodh Model S R231 EU

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    4,822
    Location:
    Middelburg, The Netherlands
    Dom en kortzichtig idee. Dus de "elite" mag 130km/h rijden op de linkerbaan terwijl de rest 100km/h mag?

    Leuk idee, maar hoe veel frustratie gaat dit wel niet opleveren vanuit andere weg gebruikers? Expres voor je blijven zitten, ze rijden immers HUN maximale snelheid aldaar.

    Daarnaast, nóg meer uitzonderingen op de snelheden in Nederland, laten we dat vooral doen. Not.
     
  5. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,098
    Location:
    Europe
    Of het allemaal nou echt zo handig is, weet ik ook niet.

    Maar het afgegeven signaal is ook belangrijk.

    Kijk even naar Noorwegen: geen wegenbelasting, geen tol, gratis parkeren, toegang tot bus- en taxibanen, geen jalouzietoeslag (hun variant van BPM) bij aanschaf en vast nog meer.

    Dan heb je in ieder geval een pro-EV imago. (Wat men zich daar kan permitteren dankzij de opgepotte olie-exportwinsten.)

    Hier weet men niet eens of het stimuleren van EV's nou eigenlijk geitenwollensokken-groen is, of zijn het gesubsidieerde speeltjes voor de elite of toch een douceurtje voor de (kleine) ondernemers.

    Daarom kan Groene Liesbeth nu ineens een VVD-vriendelijk voorstel doen.

    Leg dit nog maar eens uit...
     
  6. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    Het klinkt leuk, maar ik ben het eens met Widodh. Te veel verwarring en ik zie niet meteen het voordeel ervan in.
    Iedereen weet nu wel dat een beetje sneller rijden voor een korte periode zo goed als niks uitmaakt op de tijd dat je je bestemming bereikt.
     
  7. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,349
    Location:
    amsterdam
    De busbaan en een exclusieve linkerbaan voor alleen Tesla's zou nog mooier zijn! Wel lachen is het commentaar van de gemiddelde Nederlander met o.a. de Outlander, een vrouw als minister, levensgevaarlijk... (vrachtwagens rijden toch ook 80?)
     
  8. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Model S res#3130

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,072
    Location:
    Amsterdam
    Ik sluit me aan bij Widoth, ik heb er geen behoefte aan om op deze manier als 'profiteur' te worden weggezet. Allemaal weer ten koste van de hardwerkende Nederlanders.
    Een dergelijk besluit zou de minister niet in dank worden afgenomen door de eigen achterban; ik kan me dan ook niet voorstellen dat het zover zal komen.
     
  9. xa20es

    xa20es Member

    Joined:
    Sep 30, 2014
    Messages:
    146
    Location:
    Belgium
    Dit komt er natuurlijk ook nooit door. Maar de uitspraken dat deze regel enkel voor de rijken zou zijn is volgens mij niet correct, in het begin zouden er inderdaad vooral dure FEV's rijden (er zijn er geen andere) maar vergeet iedereen dan dat nieuwe technologie in den beginne altijd duur is en dat de early adopters een groot deel van de ontwikkeling betalen en dat na schaalvergroting deze technieken ook in het bereik van de modale gebruiker komen?
    De investering die ik doe in mijn Tesla is voor mij trouwens zeer hoog gegrepen om eerlijk te zijn, maar ik geloof dat het de toekomst is en wil dan ook early adopter zijn en wordt daarvoor "beloond" met in mijn geval vooral belastingsvoordeel. Maar indien binnen afzienbare tijd de wagen van mijn vrouw aan vervanging toe is zal er geen nieuwe ICE komen, incentives of niet.
    Ik had het van mezelf nooit gedacht maar ik ben, zoals ik denk velen hier, bijna een EV predikant geworden, en mijn Tesla is zelfs nog niet geleverd.
    Sorry voor de rant, maar de negativiteit over EV's in de commentaren zijn voor mij onbegrijpelijk.
     
  10. Merijn

    Merijn Active Member

    Joined:
    Jul 10, 2013
    Messages:
    1,324
    Location:
    Den Haag
    Ik word echt onpasselijk van de commentaren onder het artikel. (Een vreemd soort zelfkwelling om deze toch te blijven lezen...)
    Je kunt erover discussiëren of je dit een zinvolle/eerlijke/uitvoerbare maatregel vindt, maar de reacties gaan alleen maar over hoe slecht EV's zijn: korte actieradius, langzaam, geen laadmogelijkheden, milieuvervuilend, gevaarlijk etc etc. Waar komen al deze mensen vandaan en waarom zijn ze de EV rijders niet dankbaar voor de stilte en de schone lucht? Willen ze liever dat we weer in onze Hummers gaan rijden? :confused:
    Als ik dit lees, krijg ik bijna het idee dat de belangrijkste reden om zo'n maatregel niet in te voeren het voorkomen van krassen op onze auto's zou kunnen zijn... :frown:
     
  11. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,646
    Location:
    Eindhoven
    Ach dat is snel opgelost met een aflevering van blik op de weg (bestaat dat nog? kijk zelf nooit tv) waarbij ze in een FEV de linksplakkers eruit halen...
    Maar inderdaad, ben het met je eens dat dit eerder weerzin tegen EV's oplevert dan dat het de acceptatie vooruit helpt.

    Ik moest erg lachen om al die reacties. Op telegraaf, nu, geenstijl etc. zijn de meeste reacties - ongeacht waar het over gaat - gewoon puur ongefilterd oer-instinct. Afgunst, jaloezie, angst, machteloosheid.
    Afgunst, in dit geval een ander niet gunnen wat men zelf ook niet heeft/mag. "Als ik daar geen 130 mag, dan anderen ook niet, en zeker niet die @#$%... met hun F... EV's..."
    Angst voor die nieuwe technologie, vasthouden aan wat men in het verleden heeft geleerd zonder te beseffen dat technologie gewoon vooruit gaat (batterijen zijn slecht voor het milieu, batterijen verliezen hun capaciteit snel (NiCad anyone), EV's zijn sloom).
    Machteloosheid, het beschimpen van politici en bestuurders.
    Ow en natuurlijk de veilige geborgenheid van het bij de grote groep horen (de benzine/diesel rijders) en de underdog (EV rijders) uit te lachen ('zo hard kan ie niet eens', 'laadpaal midden op de snelweg nodig' etc).
    Herkenbaar, en grappig :)
     
  12. Maarten

    Maarten Active Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    1,694
    Location:
    Haarlem
    Erg 'to the point' en herkenbaar, Merijn en Bas!
     
  13. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,349
    Location:
    amsterdam
    Ook deze professionele reactie is geweldig van autovisie. alsof we niet op de range kunnen letten, verblind door het privilege en spontaan bij Maarssen stilstaan in de 4e baan in de Tesla die "wellicht" genoeg actieradius heeft... http://www.telegraaf.nl/autovisie/av_goeroes/robertservaas/23267089/__Column_Robert_Servaas__Volstrekt_onzinnig__.html
     
  14. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    #14 pvh, Oct 31, 2014
    Last edited: Oct 31, 2014
    Ik heb een comment gegeven op dit stuk rotzooi... ben benieuwd of ze hem plaatsen.

    Column Robert Servaas: Volstrekt onzinnig

    Inderdaad Robert, je column is volstrekt onzinnig. Wat een stuk ongefundeerd, stigmatiserende, populistische prietpraat zeg. Autovisie? Non-visie zou je voor moeten werken.

    Amsterdam - Utrecht is niet eens 50 km. Iedere EV in Nederland kan met 130km/u 100 km halen. Dus heen en terug kom je zeker. En met een Tesla een paar km verliezen.. Je kan als je 130 km/u gaat makkelijk 350km halen. Nederland is niet zo groot als blijkbaar je fantasie is Robert.


    Edit. Zojuist goedgekeurd. Nu allemaal ff allemaal naar dat artikel en mijn reactie een "duimpje omhoog" geven ;)
     
  15. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,962
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Precies mijn gedachte maar... laten we proberen ons niet tot het niveau van dergelijke kortzichtige personen te verlagen en hier aan mee te doen in onze reacties. Zij hebben daar veel meer ervaring en zullen ons op hun niveau altijd verslaan:wink:.
     
  16. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Laat me ook ff lekker zeuren joh.... Ik ga ook geen discussie aan, ik geef mijn "visie" op dat onzin stuk... Ik begin nu al te merken dat de laatste week er meer en meer onwetende mensen ineens stigmatiserend gaan reageren naar mijn mensen, dat ze EV rijden.
     
  17. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,962
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Laat me raden, die hebben een laag voorhoofd:smile:
     
  18. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    En géén nek...
     
  19. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,237
    Location:
    Netherlands
    #19 Keezje, Oct 31, 2014
    Last edited: Oct 31, 2014
    Ik kon het ook niet laten, Paul :wink: nou wil ik ook een plusje van jou!

    Edit: (nog) niet geplaatst, te netjes denk ik...
     
  20. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,867
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Op fora zeggen ze dan: "Don't feed the trolls". Laten we er zelf maar niet teveel op reageren.
     

Share This Page