Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Haat/liefde verhouding Tesla door waardeloze service

This site may earn commission on affiliate links.
Hi all,

Ik dacht ik post even een heel vreemd Tesla service verhaal.

Juli 2022 MYP besteld die december 2022 geleverd zou worden. Perfect op tijd want andere wagen liep tot december.
In november levertijd aangepast in de app naar februari - maart 2023.
Mailtje op 7 januari 2023 naar Tesla Aartselaar met de vraag of ze geen MY op stock of sneller leverbaar hadden in Januari (eender welke uitvoering) omdat ik zonder wagen zat. Alles was goed.
Mailtje op 9 januari terug met daarin een mooie MYP Quicksilver met wit interieur te koop.
Vertegenwoordiger zegt dat dit een showroom model is en er 3500 euro korting op zit en snel leverbaar.

Zag er perfect uit dus ik voltooi online de reservatie van 250 euro.
Dag erna telefoon 10 januari van Tesla Brugge om me te melden dat de auto klaar staat voor levering op 13 januari. Afspraak gemaakt voor 13de om 13u in Brugge voor levering. Ik spot nog een beetje van ja vrijdag de 13de om 13u, dat dit maar goed komt. Vertegenwoordiger zegt dat ik direct de eindfactuur moet betalen en verzekering moet regelen.

Zelfde dag spoedprocedure bij de bank, alles geregeld op 10 januaei. 72k gestort naar Tesla, Omnium verzekering genomen op het VIN nummer van de wagen.

Dag erna op 11 januari telefoontje van Brugge… sorry maar we hebben een fout gemaakt. Het voertuig moet naar het autosalon. Had niet verkocht mogen worden, maar na het autosalon mag je er direct omkomen. We hebben bevestiging gekregen dat de wagen volledig afgeschermd staat, er kan zelfs niemand tegen leunen.
Beetje teleurgesteld dat de levering naar 23-29 januari gaat maar vertegenwoordiger zegt nog dat hij probeert een compensatie te regelen.

Bezoekje gebracht aan autosalon kwestie van eens te kijken naar de wagen. Wagen staat gewoon geparkeerd voor de ingang van paleis 5. Niet afgeschermd, gewoon op slot. Beetje spijtig maar jah.. wat doe je er aan. Hopelijk geen krassen.

Autosalon gedaan. Gisteren telefoontje van Tesla. Ja we zullen de levering nog 2 weken moeten uitstellen. Hij moet langs service center voor een probleempje met de airco. Er moet vloeistof op.
Ik vraag waarom dit 2 weken moet duren en hij antwoord daar heb ik geen zicht op.

Redelijk teleurgesteld weer wachten.
Vandaag telefoon van Tesla Brugge.
Hi meneer jouw wagen staat hier klaar en we kunnen vrijdag 27ste leveren.
Super nieuws natuurlijk. Afspraak is bevestigd in de app voor 27ste en ik krijg een nieuwe eindfactuur.
De persoon bij Tesla stuurt een mail naar mijn bank en verzekeraar voor de inschrijving bij DIV met adres voor opsturen van de plaat en zegt dat het zsm in orde moet zijn. Mijn bank voert dit direct uit.

Vreemd genoeg zie ik dat de korting van 3500 euro aangepast naar 850 euro op de eindfactuur. Wagen is wel goedkoper geworden door de prijsverlaging van Tesla wereldwijd, maar de showroomkorting is ineens maar 1,25% ipv 4,75%.
Ik bel naar Tesla en daar zeggen ze gewoon ja die korting was op de eerste factuur wat veel, en eigenlijk heb je nu toch nog een mooie korting sowieso en je zal de eerste Quicksilver in Belgie hebben. Heel vreemde gang van zaken daar.

En om het allemaal nog erger te maken… na een uur telefoon uit Brugge. We hebben een foutje gemaakt. Je wagen moet eerst naar het service center van Zaventem voor een mankementje. Je kan er 3 februari omkomen.

Moest ik niet zo verzot zijn op een Tesla had ik al lang mn geld teruggevraagd en nooit nog naar een Tesla gekeken. Ik heb al redelijk wat wagens gehad, en nog nooit zo’n amateuristisch gedoe meegemaakt. Het is alsof het ze echt niks kan schelen of een klant blij is of niet.
Elk probleem dat zij veroorzaken moet de klant maar incasseren ipv dat ze zelf alles in werking zetten om toch de leverdata te kunnen behouden.
Ook nooit eerst afchecken of de regeling voor de klant werkt, gewoon aanpassen van data zonder communicatie. Van het ene Tesla center naar het ander.
Dingen beloven maar eigenlijk niks doen.
Verkopen gewoon lucht.

En Tesla Shop… keyfob besteld van +200 euro en zelfs geen batterijen in de doos. Gewoon een sleutel leveren zonder batterijen terwijl er 2 uitsparingen zijn in het design van de doos.

De haat/liefde verhouding is groot.

Nog mensen die zulke ervaring hebben? Of gewoon die zaken erbij nemen en het doen voor de wagen.
 

Attachments

  • AE54096F-CAC2-48B6-8D58-9E79FA901D13.jpeg
    AE54096F-CAC2-48B6-8D58-9E79FA901D13.jpeg
    517.1 KB · Views: 375
  • F2741EC5-3656-4F7E-ADA8-9D9F4F57C906.jpeg
    F2741EC5-3656-4F7E-ADA8-9D9F4F57C906.jpeg
    291.7 KB · Views: 253
  • 504011A5-2EB8-4B0F-B2D7-1DF4E45BF32D.jpeg
    504011A5-2EB8-4B0F-B2D7-1DF4E45BF32D.jpeg
    489.6 KB · Views: 243
  • Like
Reactions: JeePee
Hi all,

Ik dacht ik post even een heel vreemd Tesla service verhaal.

Juli 2022 MYP besteld die december 2022 geleverd zou worden. Perfect op tijd want andere wagen liep tot december.
In november levertijd aangepast in de app naar februari - maart 2023.
Mailtje op 7 januari 2023 naar Tesla Aartselaar met de vraag of ze geen MY op stock of sneller leverbaar hadden in Januari (eender welke uitvoering) omdat ik zonder wagen zat. Alles was goed.
Mailtje op 9 januari terug met daarin een mooie MYP Quicksilver met wit interieur te koop.
Vertegenwoordiger zegt dat dit een showroom model is en er 3500 euro korting op zit en snel leverbaar.

Zag er perfect uit dus ik voltooi online de reservatie van 250 euro.
Dag erna telefoon 10 januari van Tesla Brugge om me te melden dat de auto klaar staat voor levering op 13 januari. Afspraak gemaakt voor 13de om 13u in Brugge voor levering. Ik spot nog een beetje van ja vrijdag de 13de om 13u, dat dit maar goed komt. Vertegenwoordiger zegt dat ik direct de eindfactuur moet betalen en verzekering moet regelen.

Zelfde dag spoedprocedure bij de bank, alles geregeld op 10 januaei. 72k gestort naar Tesla, Omnium verzekering genomen op het VIN nummer van de wagen.

Dag erna op 11 januari telefoontje van Brugge… sorry maar we hebben een fout gemaakt. Het voertuig moet naar het autosalon. Had niet verkocht mogen worden, maar na het autosalon mag je er direct omkomen. We hebben bevestiging gekregen dat de wagen volledig afgeschermd staat, er kan zelfs niemand tegen leunen.
Beetje teleurgesteld dat de levering naar 23-29 januari gaat maar vertegenwoordiger zegt nog dat hij probeert een compensatie te regelen.

Bezoekje gebracht aan autosalon kwestie van eens te kijken naar de wagen. Wagen staat gewoon geparkeerd voor de ingang van paleis 5. Niet afgeschermd, gewoon op slot. Beetje spijtig maar jah.. wat doe je er aan. Hopelijk geen krassen.

Autosalon gedaan. Gisteren telefoontje van Tesla. Ja we zullen de levering nog 2 weken moeten uitstellen. Hij moet langs service center voor een probleempje met de airco. Er moet vloeistof op.
Ik vraag waarom dit 2 weken moet duren en hij antwoord daar heb ik geen zicht op.

Redelijk teleurgesteld weer wachten.
Vandaag telefoon van Tesla Brugge.
Hi meneer jouw wagen staat hier klaar en we kunnen vrijdag 27ste leveren.
Super nieuws natuurlijk. Afspraak is bevestigd in de app voor 27ste en ik krijg een nieuwe eindfactuur.
De persoon bij Tesla stuurt een mail naar mijn bank en verzekeraar voor de inschrijving bij DIV met adres voor opsturen van de plaat en zegt dat het zsm in orde moet zijn. Mijn bank voert dit direct uit.

Vreemd genoeg zie ik dat de korting van 3500 euro aangepast naar 850 euro op de eindfactuur. Wagen is wel goedkoper geworden door de prijsverlaging van Tesla wereldwijd, maar de showroomkorting is ineens maar 1,25% ipv 4,75%.
Ik bel naar Tesla en daar zeggen ze gewoon ja die korting was op de eerste factuur wat veel, en eigenlijk heb je nu toch nog een mooie korting sowieso en je zal de eerste Quicksilver in Belgie hebben. Heel vreemde gang van zaken daar.

En om het allemaal nog erger te maken… na een uur telefoon uit Brugge. We hebben een foutje gemaakt. Je wagen moet eerst naar het service center van Zaventem voor een mankementje. Je kan er 3 februari omkomen.

Moest ik niet zo verzot zijn op een Tesla had ik al lang mn geld teruggevraagd en nooit nog naar een Tesla gekeken. Ik heb al redelijk wat wagens gehad, en nog nooit zo’n amateuristisch gedoe meegemaakt. Het is alsof het ze echt niks kan schelen of een klant blij is of niet.
Elk probleem dat zij veroorzaken moet de klant maar incasseren ipv dat ze zelf alles in werking zetten om toch de leverdata te kunnen behouden.
Ook nooit eerst afchecken of de regeling voor de klant werkt, gewoon aanpassen van data zonder communicatie. Van het ene Tesla center naar het ander.
Dingen beloven maar eigenlijk niks doen.
Verkopen gewoon lucht.

En Tesla Shop… keyfob besteld van +200 euro en zelfs geen batterijen in de doos. Gewoon een sleutel leveren zonder batterijen terwijl er 2 uitsparingen zijn in het design van de doos.

De haat/liefde verhouding is groot.

Nog mensen die zulke ervaring hebben? Of gewoon die zaken erbij nemen en het doen voor de wagen.
Jij bent redelijk kalm geweest, mijn complimenten. Dit zijn van die achterlijke situaties die best wel vaak voorkomen bij Tesla. Heeft gewoon met de bedrijfscultuur te maken, top-down vanuit hoofdkantoor ergens. Geen shop manager die bevoegd is om passende oplossingen te bieden.

Ik ben blij met mijn Tesla, maar idd Tesla heb ik niet zo hoog in het vaandel staan.
 
  • Like
Reactions: loxodonta and OttoR
Ben je aan het klagen dat men wel de factuur heeft aangepast naar de nieuwe prijzen, maar je percentage korting naar beneden is gegaan?

Ja, dan had men de wagen maar moeten leveren aan de originele prijs, niet?

Ja dat had ik ook goed gevonden. Maar als ze de levering verzetten en ik krijg vanuit Tesla een mail met de melding dat de wagen goedkoper wordt, ja dan verwacht ik wel dat hij ook goedkoper wordt🤔 anders heb ik toch gewoon liever een nieuwe ipv een showroom model. Daar draait het toch eenmaal om de korting. Uiteindelijk betaal ik nu evenveel als een nieuwe en de wagen is een showroom model. Begrijp je?
 
Die wagen is me ook aangeboden geweest. Ik heb vriendelijk bedankt, hoop dat je hem alsnog in goede staat kan ontvangen, die paar duizend euro solden was het me niet waard.
Heb ook getwijfeld maar het was vooral de snelle levering die me over de meet trok. Zat echt vanaf december zonder wagen. En een maand of 2 huren is verloren geld. Aangezien de levering niet is kunnen doorgaan ook stom om nog voor de wagen te gaan eigenlijk. Beter een nieuwe.
 
Annuleren en op naar een andere.
Overigens mbt de key, op de site staat bij vermeld dat er geen batterijen bijzitten.
Echt? Ok niet gezien. Had al wat Youtube filmpjes gezien met unpacking en instructies over de sleutel en daar zaten er altijd 2 in. Is gewoon ook een uitsparing voor in het doosje. Ok, dan fix ik zelf wel. Ivm het annuleren… ja ben ik ook aan het overwegen. Alleen heel dat gedoe met verzekering en nummerplaat🤦‍♂️
 
  • Like
Reactions: JeePee
Ben je aan het klagen dat men wel de factuur heeft aangepast naar de nieuwe prijzen, maar je percentage korting naar beneden is gegaan?

Ja, dan had men de wagen maar moeten leveren aan de originele prijs, niet?
Lullig commentaar terwijl het niet echt om de prijs ging, dit verhaal, maar om het constante uitstellen van de levering.
 
Hi all,

Ik dacht ik post even een heel vreemd Tesla service verhaal.

Juli 2022 MYP besteld die december 2022 geleverd zou worden. Perfect op tijd want andere wagen liep tot december.
In november levertijd aangepast in de app naar februari - maart 2023.
Mailtje op 7 januari 2023 naar Tesla Aartselaar met de vraag of ze geen MY op stock of sneller leverbaar hadden in Januari (eender welke uitvoering) omdat ik zonder wagen zat. Alles was goed.
Mailtje op 9 januari terug met daarin een mooie MYP Quicksilver met wit interieur te koop.
Vertegenwoordiger zegt dat dit een showroom model is en er 3500 euro korting op zit en snel leverbaar.

Zag er perfect uit dus ik voltooi online de reservatie van 250 euro.
Dag erna telefoon 10 januari van Tesla Brugge om me te melden dat de auto klaar staat voor levering op 13 januari. Afspraak gemaakt voor 13de om 13u in Brugge voor levering. Ik spot nog een beetje van ja vrijdag de 13de om 13u, dat dit maar goed komt. Vertegenwoordiger zegt dat ik direct de eindfactuur moet betalen en verzekering moet regelen.

Zelfde dag spoedprocedure bij de bank, alles geregeld op 10 januaei. 72k gestort naar Tesla, Omnium verzekering genomen op het VIN nummer van de wagen.

Dag erna op 11 januari telefoontje van Brugge… sorry maar we hebben een fout gemaakt. Het voertuig moet naar het autosalon. Had niet verkocht mogen worden, maar na het autosalon mag je er direct omkomen. We hebben bevestiging gekregen dat de wagen volledig afgeschermd staat, er kan zelfs niemand tegen leunen.
Beetje teleurgesteld dat de levering naar 23-29 januari gaat maar vertegenwoordiger zegt nog dat hij probeert een compensatie te regelen.

Bezoekje gebracht aan autosalon kwestie van eens te kijken naar de wagen. Wagen staat gewoon geparkeerd voor de ingang van paleis 5. Niet afgeschermd, gewoon op slot. Beetje spijtig maar jah.. wat doe je er aan. Hopelijk geen krassen.

Autosalon gedaan. Gisteren telefoontje van Tesla. Ja we zullen de levering nog 2 weken moeten uitstellen. Hij moet langs service center voor een probleempje met de airco. Er moet vloeistof op.
Ik vraag waarom dit 2 weken moet duren en hij antwoord daar heb ik geen zicht op.

Redelijk teleurgesteld weer wachten.
Vandaag telefoon van Tesla Brugge.
Hi meneer jouw wagen staat hier klaar en we kunnen vrijdag 27ste leveren.
Super nieuws natuurlijk. Afspraak is bevestigd in de app voor 27ste en ik krijg een nieuwe eindfactuur.
De persoon bij Tesla stuurt een mail naar mijn bank en verzekeraar voor de inschrijving bij DIV met adres voor opsturen van de plaat en zegt dat het zsm in orde moet zijn. Mijn bank voert dit direct uit.

Vreemd genoeg zie ik dat de korting van 3500 euro aangepast naar 850 euro op de eindfactuur. Wagen is wel goedkoper geworden door de prijsverlaging van Tesla wereldwijd, maar de showroomkorting is ineens maar 1,25% ipv 4,75%.
Ik bel naar Tesla en daar zeggen ze gewoon ja die korting was op de eerste factuur wat veel, en eigenlijk heb je nu toch nog een mooie korting sowieso en je zal de eerste Quicksilver in Belgie hebben. Heel vreemde gang van zaken daar.

En om het allemaal nog erger te maken… na een uur telefoon uit Brugge. We hebben een foutje gemaakt. Je wagen moet eerst naar het service center van Zaventem voor een mankementje. Je kan er 3 februari omkomen.

Moest ik niet zo verzot zijn op een Tesla had ik al lang mn geld teruggevraagd en nooit nog naar een Tesla gekeken. Ik heb al redelijk wat wagens gehad, en nog nooit zo’n amateuristisch gedoe meegemaakt. Het is alsof het ze echt niks kan schelen of een klant blij is of niet.
Elk probleem dat zij veroorzaken moet de klant maar incasseren ipv dat ze zelf alles in werking zetten om toch de leverdata te kunnen behouden.
Ook nooit eerst afchecken of de regeling voor de klant werkt, gewoon aanpassen van data zonder communicatie. Van het ene Tesla center naar het ander.
Dingen beloven maar eigenlijk niks doen.
Verkopen gewoon lucht.

En Tesla Shop… keyfob besteld van +200 euro en zelfs geen batterijen in de doos. Gewoon een sleutel leveren zonder batterijen terwijl er 2 uitsparingen zijn in het design van de doos.

De haat/liefde verhouding is groot.

Nog mensen die zulke ervaring hebben? Of gewoon die zaken erbij nemen en het doen voor de wagen.
Heel vervelend en zou zeker niet mogen. Helaas is het niet beter bij de concurrenten. Een vriend van me heeft een BMW besteld. De levering is inmiddels al 3x uitgesteld en i.p.v. vorig jaar wordt die voor de zomer geleverd. Dat is nog niet het ergste. 3 optie pakketten die er in eerste instantie bij zouden komen zijn er afgehaald door BMW. Hij moest tot 2x toe terug de showroom in om opnieuw door de optielijst heen te gaan om toch nog wat opties die anders in een pakket zaten erop te krijgen.

Hopelijk begrijp je dat de hele EV transitie door meerdere fabrikanten nog niet (voldoende) geprofessionaliseerd is in de service.
 
Last edited:
Heel vervelend en zou zeker niet mogen. Helaas is het niet beter bij de concurrenten. Een vriend van me heeft een BMW besteld. De levering is inmiddels al 3x uitgesteld en i.p.v. vorig jaar wordt die voor de zomer geleverd. Dat is nog niet het ergste. 3 optie pakketten die er in eerste instantie bij zouden komen zijn er afgehaald door BMW. Hij moest tot 2x toe terug de showroom in om opnieuw door de optielijst heen te gaan om toch nog wat opties die anders in een pakket zaten erop te krijgen.

Hopelijk begrijp je dat de hele EV transitie door meerdere fabrikanten nog niet (voldoende) geprofessionaliseerd is in de service.
Ja idd, heb er wel begrip voor daar niet van.
Wat een rotverhaal voor jouw vriend. Je zou gewoon geen wagen meer willen bestellen. Ik hoorde op het autosalon dat de wachttijd voor een i4 meer dan een jaar en half bedraagt. Sorry maar wie wacht daar op. Tegen dat je je wagen hebt heb je een verouderd model:)
Ik heb ook nog een BMW en qua service heb ik eigenlijk niks te klagen. Twee weken geleden bij de concessie nog een nieuwjaarsontbijt gedaan met alles er op en eraan, gewoon omdat je klant bent. Uiteraard is de wagen nog steeds het belangrijkst, die extra's blijven gewoon maar extra's.

Uiteindelijk is het bij Tesla gewoon doorbijten en de pijnpunten erbij nemen zeker.
Die wagen is echt een droom en zou niet kunnen switchen naar een andere wagen, laat staan een ander merk.
Denk ook wel dat ze dit bij Tesla weten. Als ik de wagen niet neem is hij toch verkocht binnen een week aan een ander:)