Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Haat/liefde verhouding Tesla door waardeloze service

This site may earn commission on affiliate links.
Iedereen zegt wel dat dit Tesla is, maar mijn theorie is dat er bij Tesla nu mensen werken die al langer in Automotive werken en hun gewoontes van daar hebben meegenomen.

Ik ben bij BMW ooit ook eens in het ootje genomen, en in mijn geval werd de levering een jaar uitgesteld (“geen productieslots meer voor dit jaar”) maar als ik de originele bestelling met korting zou annuleren kon ik wel een showroomauto zonder korting kopen, eens ie geleverd werd en een tijdje in de showroom mocht staan. De waarheid was natuurlijk dat de verkoper in zijn enthousiasme mij de klassieke dealer- en importeurkorting had gerekend voor een auto waarvan er maar 180 van gemaakt gingen worden voor heel België in het eerste productiejaar, en er dus zo vroeg in de productie geen ruimte was voor kortingen. Maar als ik nog een jaar kon wachten dan kwamen die kortingen wel vrij.

In dit geval heb je iets willen doen aan de levertermijn en hebben ze bij Tesla willen helpen, en je weet wat ze zeggen: elke goede daad gaat nooit ongestraft… De moeite die de Tesla mensen voor jou hebben gedaan is voor niets geweest omdat er mensen fouten hebben gemaakt tijdens het haasten, en jij loopt met een vieze smaak weg.

Had je daarentegen een Hyundai IONIQ 5 besteld, zat je nog altijd te wachten, en was er gewoon geen auto in voorraad om naar je door te schuiven.
 
De early adapters hebben nog de goede tijden van Tesla service meegemaakt. Tijden veranderen....
Toen we het nog leuk vonden dat er iets haperde aan de wagen, zodat we naar het Sec mochten.
Omdat we de wagen langs binnen en buiten gepoetst terugkregen.
Toen ze nog tijd hadden voor een babbel
Toen we gezellig ervaringen uitwisselden met collega's in de koffieruimte. De laatste 2 keer (voor montage trekhaak en winterbanden, geen gebrek)) zat ik er alleen.
Zouden Tesla's inderdaad zo weinig onderhoud vergen?
En dan hebben ze nog maar maximum 1 SeC per provincie. Bij Mercedes, kon ik 's morgens in Aalst tot een kwartier aanschuiven om mijn sleutel af te geven. Bij Tesla, gebeurt de check-in dan weer automatisch bij het oprijden van de parking.
 
Ik vind het nog altijd leuk om naar het SeC te mogen, en heb gezellige babbels met de servicemedewerkers. De collega’s in de koffieruimte zijn vaak op hun smartphone bezig, en ikzelf zit dan in een kantoortje te werken. En ja, de auto vergt zo weinig onderhoud dat ik er enkel kom voor uitzonderlijke gevallen en da’s heel zeldzaam. Het moet al een dingetje zijn dat Mobile Service niet ter plaatsen opgelost krijgt.
 
Ja dat had ik ook goed gevonden. Maar als ze de levering verzetten en ik krijg vanuit Tesla een mail met de melding dat de wagen goedkoper wordt, ja dan verwacht ik wel dat hij ook goedkoper wordt🤔 anders heb ik toch gewoon liever een nieuwe ipv een showroom model. Daar draait het toch eenmaal om de korting. Uiteindelijk betaal ik nu evenveel als een nieuwe en de wagen is een showroom model. Begrijp je?
Mijn auto is ook een showroom model, zag er perfect en als nieuw uit en rijd als nieuw. De prijs was bij mij ook de nieuwprijs, maar dan van de “kale” uitvoering……. de opties (19” lichtmetaal+EAP+trekhaak) waren “gratis”. Wellicht kun je nog iets regelen met Tesla.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ondertussen de wagen eindelijk in ontvangst genomen afgelopen vrijdag.
Interieur en exterieur piekfijn in orde, dus het is zeker geen showroom model zoals ze hadden aangegeven.
Dan had ik er wellicht toch ergens iets van moeten zien. Wagen had ook nog die typische geur van een nieuwe wagen. Mocht die al een maand in de showroom gestaan hebben had dit toch minder geweest.

Ze hebben toch nog 850 korting gegeven waardoor de wagen uiteindelijk toch iets goedkoper is dan een (volledig) nieuwe.

Wel op de rit naar huis 4 keer door andere bestuurders het teken gekregen dat mijn lichten slecht afgesteld waren.
Grootlicht stond uiteraard uit, automatisch grootlicht heb ik direct gedeactiveerd in de app en ik reed niet op autopilot.

Thuis even vergeleken met de lichten van mijn BMW en die van de Tesla stonden meer als 60cm hoger.
Snap ik ook niet waarom ze dit niet te goed afstellen voor levering. Gelukkig kan je dit snel aanpassen in de instellingen van de wagen.

Vanochtend mijn auto proberen voorverwarmen via de app. Na 1 minuut ging het alarm af door heel de straat terwijl de auto gewoon rustig op de oprit stond, niks aan de hand.
Hier op het forum nog identieke meldingen gelezen. Alarm dat getriggerd wordt als je de wagen gaat voorverwarmen. Enige oplossing is het alarm uitschakelen voordat je gaat voorverwarmen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: JeePee and Maurice1
Ook al gezegd in je andere thread, maar bij voorverwarmen van de auto kunnen voorwerpen in de auto bewegen door de luchtstroom, of gaan uitzetten door de warmere lucht. Daar reageren dan de ultrasone sensoren op die boven je hoofd zitten. Handigste oplossing is interieurdetectie uitzetten.
 
Hi all,

Ik dacht ik post even een heel vreemd Tesla service verhaal.

Juli 2022 MYP besteld die december 2022 geleverd zou worden. Perfect op tijd want andere wagen liep tot december.
In november levertijd aangepast in de app naar februari - maart 2023.
Mailtje op 7 januari 2023 naar Tesla Aartselaar met de vraag of ze geen MY op stock of sneller leverbaar hadden in Januari (eender welke uitvoering) omdat ik zonder wagen zat. Alles was goed.
Mailtje op 9 januari terug met daarin een mooie MYP Quicksilver met wit interieur te koop.
Vertegenwoordiger zegt dat dit een showroom model is en er 3500 euro korting op zit en snel leverbaar.

Zag er perfect uit dus ik voltooi online de reservatie van 250 euro.
Dag erna telefoon 10 januari van Tesla Brugge om me te melden dat de auto klaar staat voor levering op 13 januari. Afspraak gemaakt voor 13de om 13u in Brugge voor levering. Ik spot nog een beetje van ja vrijdag de 13de om 13u, dat dit maar goed komt. Vertegenwoordiger zegt dat ik direct de eindfactuur moet betalen en verzekering moet regelen.

Zelfde dag spoedprocedure bij de bank, alles geregeld op 10 januaei. 72k gestort naar Tesla, Omnium verzekering genomen op het VIN nummer van de wagen.

Dag erna op 11 januari telefoontje van Brugge… sorry maar we hebben een fout gemaakt. Het voertuig moet naar het autosalon. Had niet verkocht mogen worden, maar na het autosalon mag je er direct omkomen. We hebben bevestiging gekregen dat de wagen volledig afgeschermd staat, er kan zelfs niemand tegen leunen.
Beetje teleurgesteld dat de levering naar 23-29 januari gaat maar vertegenwoordiger zegt nog dat hij probeert een compensatie te regelen.

Bezoekje gebracht aan autosalon kwestie van eens te kijken naar de wagen. Wagen staat gewoon geparkeerd voor de ingang van paleis 5. Niet afgeschermd, gewoon op slot. Beetje spijtig maar jah.. wat doe je er aan. Hopelijk geen krassen.

Autosalon gedaan. Gisteren telefoontje van Tesla. Ja we zullen de levering nog 2 weken moeten uitstellen. Hij moet langs service center voor een probleempje met de airco. Er moet vloeistof op.
Ik vraag waarom dit 2 weken moet duren en hij antwoord daar heb ik geen zicht op.

Redelijk teleurgesteld weer wachten.
Vandaag telefoon van Tesla Brugge.
Hi meneer jouw wagen staat hier klaar en we kunnen vrijdag 27ste leveren.
Super nieuws natuurlijk. Afspraak is bevestigd in de app voor 27ste en ik krijg een nieuwe eindfactuur.
De persoon bij Tesla stuurt een mail naar mijn bank en verzekeraar voor de inschrijving bij DIV met adres voor opsturen van de plaat en zegt dat het zsm in orde moet zijn. Mijn bank voert dit direct uit.

Vreemd genoeg zie ik dat de korting van 3500 euro aangepast naar 850 euro op de eindfactuur. Wagen is wel goedkoper geworden door de prijsverlaging van Tesla wereldwijd, maar de showroomkorting is ineens maar 1,25% ipv 4,75%.
Ik bel naar Tesla en daar zeggen ze gewoon ja die korting was op de eerste factuur wat veel, en eigenlijk heb je nu toch nog een mooie korting sowieso en je zal de eerste Quicksilver in Belgie hebben. Heel vreemde gang van zaken daar.

En om het allemaal nog erger te maken… na een uur telefoon uit Brugge. We hebben een foutje gemaakt. Je wagen moet eerst naar het service center van Zaventem voor een mankementje. Je kan er 3 februari omkomen.

Moest ik niet zo verzot zijn op een Tesla had ik al lang mn geld teruggevraagd en nooit nog naar een Tesla gekeken. Ik heb al redelijk wat wagens gehad, en nog nooit zo’n amateuristisch gedoe meegemaakt. Het is alsof het ze echt niks kan schelen of een klant blij is of niet.
Elk probleem dat zij veroorzaken moet de klant maar incasseren ipv dat ze zelf alles in werking zetten om toch de leverdata te kunnen behouden.
Ook nooit eerst afchecken of de regeling voor de klant werkt, gewoon aanpassen van data zonder communicatie. Van het ene Tesla center naar het ander.
Dingen beloven maar eigenlijk niks doen.
Verkopen gewoon lucht.

En Tesla Shop… keyfob besteld van +200 euro en zelfs geen batterijen in de doos. Gewoon een sleutel leveren zonder batterijen terwijl er 2 uitsparingen zijn in het design van de doos.

De haat/liefde verhouding is groot.

Nog mensen die zulke ervaring hebben? Of gewoon die zaken erbij nemen en het doen voor de wagen.
Hoi,

Heel vervelend en vooral herkenbaar. Niet bij Tesla, maar bij Mercedes. Wij hebben in Augustus 2021 een nieuwe Mercedes CLA 250e (Hybride) gekocht. De dealer zei dat als we de voorruitcamera niet namen, de levertijd op begin Januari 2022 zou liggen omdat we dan die chip van de camera niet nodig zouden hebben. Uiteindelijk zelf gebeld eind Januari, kregen we te horen dat de levering was uitgesteld naar Maart 2022. In Maart wederom gebeld, weer uitgesteld naar Mei/Juni 2022. Wat denk je? Juist, weer uitgesteld. Uiteindelijk half Augustus 2022 opgehaald. Geen vergoeding, excuses of enige vorm van compensatie. Uiteindelijk wel nog de voorruitcamera erbij gedaan in Juli, maar daar moesten we wel gewoon voor betalen.

Ik heb 3 weken geleden mijn Tesla MY via werk besteld, dus ik ben erg benieuwd hoe mijn ervaring gaat zijn met Tesla. Ik hoop dat ik niet hetzelfde meemaak als wat jij hebt meegemaakt. Ik weet niet of ik dan nog zo geduldig en rustig kan blijven als jij.

Ik vind het knap hoe rustig jij bent gebleven. Wel blij voor je dat je waarschijnlijk alsnog een nieuwe hebt ontvangen én nog bijna 1000 euro korting.

Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst!
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ondertussen de wagen eindelijk in ontvangst genomen afgelopen vrijdag.
Interieur en exterieur piekfijn in orde, dus het is zeker geen showroom model zoals ze hadden aangegeven.
Dan had ik er wellicht toch ergens iets van moeten zien. Wagen had ook nog die typische geur van een nieuwe wagen. Mocht die al een maand in de showroom gestaan hebben had dit toch minder geweest.

Ze hebben toch nog 850 korting gegeven waardoor de wagen uiteindelijk toch iets goedkoper is dan een (volledig) nieuwe.

Wel op de rit naar huis 4 keer door andere bestuurders het teken gekregen dat mijn lichten slecht afgesteld waren.
Grootlicht stond uiteraard uit, automatisch grootlicht heb ik direct gedeactiveerd in de app en ik reed niet op autopilot.

Thuis even vergeleken met de lichten van mijn BMW en die van de Tesla stonden meer als 60cm hoger.
Snap ik ook niet waarom ze dit niet te goed afstellen voor levering. Gelukkig kan je dit snel aanpassen in de instellingen van de wagen.

Vanochtend mijn auto proberen voorverwarmen via de app. Na 1 minuut ging het alarm af door heel de straat terwijl de auto gewoon rustig op de oprit stond, niks aan de hand.
Hier op het forum nog identieke meldingen gelezen. Alarm dat getriggerd wordt als je de wagen gaat voorverwarmen. Enige oplossing is het alarm uitschakelen voordat je gaat voorverwarmen.
Ik hoop voor je dat je geen schade krijgt, of dat er anderszins dingen vervangen moeten worden aan je Tesla.
ik wacht nu al 11 maanden op wat onderdelen. Het schadeherstelbedrijf (waar ik naartoe moet van de leasemaatschappij) geeft aan dat ze bij Tesla nooit weten hoe lang het leveren van onderdelen duurt. “Ze doen maar wat. En ze komen er nog mee weg” hoorde ik daar.
voor mij was dit de eerste en zeker de laatste Tesla. Hopelijk heb jij meer geluk.
 
Ik hoop voor je dat je geen schade krijgt, of dat er anderszins dingen vervangen moeten worden aan je Tesla.
ik wacht nu al 11 maanden op wat onderdelen. Het schadeherstelbedrijf (waar ik naartoe moet van de leasemaatschappij) geeft aan dat ze bij Tesla nooit weten hoe lang het leveren van onderdelen duurt. “Ze doen maar wat. En ze komen er nog mee weg” hoorde ik daar.
voor mij was dit de eerste en zeker de laatste Tesla. Hopelijk heb jij meer geluk.
Overweeg om de verzekeringsmaatschappij contact te laten nemen met Tesla certified body repair shops. Dan hoef je niet zolang te wachten. Ik weet natuurlijk niet welke onderdelen je op wacht. Maar bij een collega was de zijkant aardig te grazen genomen (beide deuren) en dat was met 3 maanden wel gefixed.
 
Ik hoop voor je dat je geen schade krijgt, of dat er anderszins dingen vervangen moeten worden aan je Tesla.
ik wacht nu al 11 maanden op wat onderdelen. Het schadeherstelbedrijf (waar ik naartoe moet van de leasemaatschappij) geeft aan dat ze bij Tesla nooit weten hoe lang het leveren van onderdelen duurt. “Ze doen maar wat. En ze komen er nog mee weg” hoorde ik daar.
voor mij was dit de eerste en zeker de laatste Tesla. Hopelijk heb jij meer geluk.
Probleem zit waarschijnlijk bij je leasemij en/of schadehersteller.
Zoals leasemij's altijd extra korting willen van fabrikanten willen ze dat ook van hun schadeherstellers en die leggen dat weer bij de fabrikant.

Fabrikant laat zich niet "afpersen" en dus geen levering van onderdelen als niet de volle prijs voor de onderdelen wordt betaald.
Mijn verzekeraar gaf aan dat zij geen verantwoordelijkheid namen als ik niet naar een Tesla certified schadehersteller ging.

Jij wordt er niet wijzer van nu maar ik denk niet dat Tesla het probleem is hier.
Tesla heeft hier geen belang bij om niet te leveren. Leasemaatschappijen en schadeherstellers hebben er wel belang bij om hierover te liegen.
 
Overigens hebben andere merken in navolging van de Corona crisis ook problemen om onderdelen te leveren voor herstellingen. Recent voor een kleine schade bij een Tesla certified bodyshop geweest (en heb maar 4 dagen moeten wachten) maar die gaf aan dat het met Mercedes ook tegenvalt qua beschikbaarheid onderdelen.
 
Iemand ervaring met garantie op dingen als TWC? Ik word al maanden van kastje naar de muur gestuurd rondom een defecte TWC. Gewoon een apparaat via webshop van Tesla besteld. 2 stuks besteld, 1 blijkt na aantal maanden defect te zijn en ze doen niks................
 
Iemand ervaring met garantie op dingen als TWC? Ik word al maanden van kastje naar de muur gestuurd rondom een defecte TWC. Gewoon een apparaat via webshop van Tesla besteld. 2 stuks besteld, 1 blijkt na aantal maanden defect te zijn en ze doen niks................
In Nederland heb je standaard 2 jaar garantie, tenminste als je als consument koopt. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt moet je die inschakelen.
 
In Nederland heb je standaard 2 jaar garantie, tenminste als je als consument koopt. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt moet je die inschakelen.
volgens de voorwaarden heb je zelfs 4 jaar garantie, maar als je geen streep verder komt zou ik alle correspondentie uitprinten en naar Tesla Tilburg gaan. Ik zou dan daar verhaal gaan halen en pas weggaan als er een passende oplossing is geboden.
Misschien makkelijk praten, ik woon om de hoek. Je laat dit toch geen weken duren....
 
Iemand ervaring met garantie op dingen als TWC? Ik word al maanden van kastje naar de muur gestuurd rondom een defecte TWC. Gewoon een apparaat via webshop van Tesla besteld. 2 stuks besteld, 1 blijkt na aantal maanden defect te zijn en ze doen niks................
Service request inschieten?
Die van mij is al 2 keer vervangen in garantie. Was nog voor de service request procedure via de app. Toen volstond een telefoontje naar de road site assistance. 2 dagen later werd een nieuwe geleverd. De oude moest pas teruggestuurd worden als de nieuwe er was. Zo kon ik via copy paste de nieuwe installeren.
Nu doe ik al 4e jaar met de derde. Problemen waren kabelbreuken. Ik zag dit probleem toen vaker bij DeCs. Bij de derde lijkt de kabel van een betere constructie.
 
Uiteindelijk zag ik geen andere oplossing dan een boze legal letter met een ultimatum en zowaar, binnen 2 dagen heb ik een mail ontvangen dat ze hem gaan vervangen. Nog steeds enigszins gefrustreerd over de service maar blij dat het nu opgelost wordt. Nu fingers crossed dat ik snel weer kan laden :)