TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Handenvrij telefoneren in de MS

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Firebird, Sep 19, 2015.

1. Firebird

Firebird Active Member

Hi,

Alles komt zo'n beetje bij beetje dichterbij qua delivery moment, zodoende nog enkele kleine vraagjes die de kop opsteken.

Je kan meerdere telefoons aanmelden op je Tesla, maar wat gebeurt er nu als we samen op stap gaan?

Is dan zowel mijn iPhone als die van mijn vrouw aangelogd, of enkel die met het gekozen driverprofiel.
    Als ze samen aangelogd zijn, maakt het niks uit bij inkomende oproepen, maar met welke telefoon heb je dan een uitgaand gesprek?

Iemand hier ervaring mee?

Thx.

Xavier

2. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Uit eigen ervaring: met de telefoon die het eerst in bereik komt wordt de verbinding gemaakt. Er wordt met slechts 1 telefoon verbinding gemaakt, dus als dat niet de juiste is zul je dat handmatig moeten herstellen.

Ik heb niet gemerkt dat er een koppeling wordt gemaakt met het gekozen profiel.

3. NielsH

NielsH Member

Je kan meerdere telefoons aanmelden via de Bluetooth verbinding, maar helaas niet tegelijkertijd. Voor zover mij bekend is er steeds maar één telefoon actief, de andere dus niet. Op het moment dat je omschakelt naar telefoon 2, wordt de Bluetooth verbinding met telefoon 1 verbroken. Dat is wel jammer, niet zozeer t.a.v. telefoons maar het geldt dus ook voor bijvoorbeeld iPad. Het zou fijn zijn als tegelijkertijd een telefoon en een IPad verbonden zouden kunnen zijn, de eerste voor het bellen en de tweede voor de muziek.

4. Herbie65

Herbie65 Member

De telefoon die het eerst aanmeld, is de telefoon die het laatst aangemeld was. Pas als hij deze niet kan vinden gaat hij naar één van de andere gekoppelde telefoons zoeken.
    Hou er rekening mee dat tijdens het bellen bij stilstand het gesprek buiten de auto ook prima te horen is voor de omgeving. ))))

5. HWS

HWS Speedjunkie

Bij mijn vorige auto konden er 3 telefoons gelijktijdig gekoppeld worden. Dat is niet altijd handig. Als je dochter een telefoontje van d'r vriendje krijgt bijvoorbeeld:wink:.

- - - Updated - - -

Ben ook wel benieuwd of we straks met handsfree rijden wel mogen bellen in de auto....

6. Firebird

Firebird Active Member

OK, alvast bedankt.
    We krijgen het wel geregeld… .

Xavier

7. Fred85D

Fred85D Member

Dat vroeg ik me dus ook al af.
    Sterker wat ga je verklaren als oom agent je aanhoudt en artikel 5 (=inname rijbewijs) aan je broek hangt omdat je "hands-free" aan het rijden was...
    Heul veel weggebruikers zijn (nog) niet op de hoogte, dus oom agent waarschijnlijk ook niet...

Share This Page