TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Hands-free voet-sensor: interesse?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by cvonken, Mar 24, 2019.

  1. cvonken

    cvonken Talking Tasman

    Joined:
    Aug 20, 2017
    Messages:
    125
    Location:
    Netherlands
    Hoi,

    Ruim anderhalf jaar vlog ik enthousiast over mijn Model X en focus daarbij op het delen van mijn EV ervaringen en praktische tips voor het dagelijkse gebruik, de winter en vakanties. Het is prettig om te zien dat reeds 200+ subscribers de inhoud waarderen. :)
    Ook voeg ik af en toe wat after-market zaken toe (iPad houder achterin, Wifi, telefoon-oplader) en een tijdje geleden heb ik eigenhandig een 'voet-sensor' ontwikkeld, waarmee je met een simpele voet-beweging onder de achterbumper, de achterklep kunt openen. Superhandig als je met je handen vol bij je auto komt en dus even geen handen vrij hebt om het knopje van de achterklep in te drukken.
    Mijn prototype heb ik nu 3 maanden getest en 2x verbeterd en het werkt uitstekend. :cool:

    Zie mijn 'promo' filmpje:


    Inbouw kan voor de Model S en Model X (en voor de Model 3 is er een motorisering in ontwikkeling!)
    Ik ga het als aftermarket accessoire op de markt brengen, waarbij ik reeds een inbouwstation in Nederland gevonden heb.
    Voor het daadwerkelijk (laten) ontwikkelen/produceren ben ik nog in overleg, en zoek ik ook nog funding. (iemand interesse/tips?). Ik heb reeds 50 geinteresseerden afkomstig uit de Model X Whatsapp groep, die uiteraard allemaal benieuwd zijn naar de prijs.

    De next-step is dus het bepalen van het kostenplaatje. Deze is echter sterk afhankelijk van de (initieel) af te nemen aantallen en dus ben ik op zoek naar zo veel mogelijk mensen die interesse hebben.
    Op mijn Talking Tasman website kun je je geheel vrijblijvend inschrijven middels een formulier; ik houd je dan ook op de hoogte van de prijs & vorderingen.
    Tips, adviezen en opbouwende kritiek zijn altijd welkom.

    Groeten!

    Cyril
     
    • Like x 5
  2. timanrebel

    timanrebel Member

    Joined:
    Feb 22, 2019
    Messages:
    116
    Location:
    Amsterdam
    Heb je Kickstarter of een ander crowdfunding platform al overwogen? Dat is voor dit soort innovaties denk ik de eenvoudigste wijze om eventuele funding op te halen. Investeerders willen graag bewijs zien dat je het product ook kunt verkopen en willen vervolgens ook aandelen. Als je de eerste batch kunt laten produceren door mensen vooraf te laten betalen, behaal je voor jezelf al enorme winst!
     
    • Like x 1
  3. cvonken

    cvonken Talking Tasman

    Joined:
    Aug 20, 2017
    Messages:
    125
    Location:
    Netherlands
    Yes, heb ik overwogen/bekeken, dank voor je suggestie!
    Ik moest echter reeds zoveel aan info en specs aanleveren, dat ik die 'stap' wat groot vind nu. Ik wil eerst even kijken hoe groot de interesse is en of dit binnen de Tesla community te regelen is. Er zijn veel ondernemers onder ons met diezelfde Tesla drive en dat prefereer ik ;-)
    Maar ik houd Kickstarter in het achterhoofd.
     
  4. Yola

    Yola Member

    Joined:
    Dec 25, 2018
    Messages:
    87
    Location:
    Brabant
    Ik ben wel geïnteresseerd in de model 3 variant (frunk en trunk). Hoewel er al een gasveren oplossing is, zou elektrisch de voorkeur hebben. Succes met het opzetten en ik zal het gaan volgen ;)
     
    • Like x 1
  5. cvonken

    cvonken Talking Tasman

    Joined:
    Aug 20, 2017
    Messages:
    125
    Location:
    Netherlands
    Ik ben benieuwd naar wat jullie schappelijk vinden qua prijs.
    Het betreft het product zelf (kastje met bedrading) en de inbouw (tot 3 uur nodig). Zelf inbouwen kan, maar is erg tricky.
     
    • Informative x 1
  6. kaasje

    kaasje Member

    Joined:
    Mar 22, 2019
    Messages:
    15
    Location:
    Huizen
    ik zal het ook met veel interesse volgen voor mijn nieuwe Model 3 welke met 2 weken geleverd wordt
     
    • Like x 1
  7. woes

    woes Member

    Joined:
    Jun 28, 2018
    Messages:
    103
    Location:
    Gelderland
    Zeker interesse.
     
    • Like x 1
  8. Tozz

    Tozz Active Member

    Joined:
    Jan 10, 2018
    Messages:
    2,450
    Location:
    Tynaarlo
    Het klinkt leuk, maar zou wel wat meer willen weten:

    - Hoe werkt het systeem? Werkt dit alleen als de auto ontgrendeld is (lees: passive entry moet dan aan staan denk ik?)
    - Hoe wordt het gemonteerd? Moet er geschroefd worden (staat mij wat tegen)

    Edit: Ik zie dat passive entry aan moet staan op je site. Dat heb (en wil) ik niet, en dat maakt dan deze feature voor mij redelijk zinloos. Maar in een ander geval zou ik graag willen weten of dit geschroefd wordt, makkelijk te verwijderen is, etc.
     
  9. cvonken

    cvonken Talking Tasman

    Joined:
    Aug 20, 2017
    Messages:
    125
    Location:
    Netherlands
    Aan de binnenkant van de bumper wordt een module+sensor gemonteerd. Vooralsnog is dit een regelmodule met een afstandmetertje die door een (boor)gaatje heen kijkt. Misschien er is een variant mogelijk met inductie-strips (zonder boren), maar dit is zeker duurder qua onderdelen.
    Ook worden er draden getrokken naar verschillende componenten, waaronder voeding.

    Passive entry is de enige manier om de Tesla de 'open' pulse te laten erkennen (dit principe werkt ook zo bij Volvo, Audi, VW en Scoda). Als dit niet aanstaat, is de auto in slaapmodus en wordt deze pas wakker als je met de keyfob de auto ontgrendeld. Tesla laat de deuren pas openen als deze ontgrendeld zijn; en dat is maar goed ook :)
    De puls van de voetsensor wordt dus niet gezien als de auto vergrendeld is.
    Je dient ergens een sleutel in het proces te gebruiken die jou het recht geeft om de klep te openen. En om nu eerst met je keyfob de auto te ontgrendelen en dan met je voet de klep te openen is uiteraard zinloos, omdat je je keyfob met je hand bedient en dus al vrij hebt.

    Beantwoord dit je vragen?
     
    • Informative x 1
  10. Odie

    Odie Member

    Joined:
    Jan 31, 2019
    Messages:
    430
    Location:
    NL
    Ik zou vooral interesse hebben in alleen een gemotoriseerde achterklep, kan dat ook?
     
  11. cvonken

    cvonken Talking Tasman

    Joined:
    Aug 20, 2017
    Messages:
    125
    Location:
    Netherlands
    Hi, voor de Model S of 3?
     
  12. Billy

    Billy Active Member

    Joined:
    Aug 14, 2013
    Messages:
    1,255
    Location:
    Venlo
    Interesse voor zowel de X en S. Heb het formulier op de site ingevuld.
     
    • Like x 1
  13. Odie

    Odie Member

    Joined:
    Jan 31, 2019
    Messages:
    430
    Location:
    NL
    Oh sorry, voor de 3.
     
  14. eleven

    eleven Member

    Joined:
    Aug 20, 2018
    Messages:
    14
    Location:
    Capelle aan den IJssel
    Ook interesse en formulier ingevuld!
     
    • Like x 1
  15. MaH

    MaH Member

    Joined:
    Feb 2, 2015
    Messages:
    364
    Location:
    The Hague, the Netherlands
    Iets in de richting van € 300,-, waarvan de helft voor inbouw?
     
  16. cvonken

    cvonken Talking Tasman

    Joined:
    Aug 20, 2017
    Messages:
    125
    Location:
    Netherlands
    Dank. Inbouw kost al gauw 2-3 uur (afh van model) en initiele productie kosten zijn hoog, dus ik weet niet of dit haalbaar is op korte termijn. Ik ga mijn best doen.
     
  17. cvonken

    cvonken Talking Tasman

    Joined:
    Aug 20, 2017
    Messages:
    125
    Location:
    Netherlands
    Voor de Model 3 is er een oplossing in ontwikkeling; dit zal een combi kunnen worden, maar ook los uiteraard. Vul het formulier in en zet bij de opmerking erbij dat je geinteresseerd bent in de gemotoriseerde klepopener voor de 3.
     
  18. Odie

    Odie Member

    Joined:
    Jan 31, 2019
    Messages:
    430
    Location:
    NL
    Alright, done. Gisteren stond de 3 nog niet als keuze optie, nu wel ;-)

    Ik ga er vanuit dat het de bedoeling is dat de klep ook weer met de motor dicht kan gaan? Valt dat te integreren met remote control? Voor openen kun je natuurlijk de bestaande actie gebruiken die de klep opent, maar hoe ga je dat met sluiten doen dan? Of is er alleen een knop voorzien voor sluiten?

    Voor lease is het van belang dat dit soort ombouw acties zonder blijvende schade gedaan kunnen worden en de auto weer in originele staat opgeleverd kan worden bij einde lease.
     
  19. MX-HH

    MX-HH Member

    Joined:
    Feb 27, 2019
    Messages:
    56
    Location:
    Hamburg, Germany
    Ik denk, als een een klein kijkgatje aan de onderkant van de bumper geboord moet worden, kan dat makkelijk onzichtbaar gesloten worden...
     
  20. cvonken

    cvonken Talking Tasman

    Joined:
    Aug 20, 2017
    Messages:
    125
    Location:
    Netherlands
    Inmiddels is er een 2e prototype, die werkt met 'gentle kicks'.
    Om de klep te openen, tik je nu 2x zacht met de punt van je schoen tegen de onderkant van de bumper/skidplate.
    In deze versie dus geen boor-gaatjes :)
     
    • Like x 3

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC