Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.

cvonken

Talking Tasman
Aug 20, 2017
148
170
Netherlands
Hoi,

Ruim anderhalf jaar vlog ik enthousiast over mijn Model X en focus daarbij op het delen van mijn EV ervaringen en praktische tips voor het dagelijkse gebruik, de winter en vakanties. Het is prettig om te zien dat reeds 200+ subscribers de inhoud waarderen. :)
Ook voeg ik af en toe wat after-market zaken toe (iPad houder achterin, Wifi, telefoon-oplader) en een tijdje geleden heb ik eigenhandig een 'voet-sensor' ontwikkeld, waarmee je met een simpele voet-beweging onder de achterbumper, de achterklep kunt openen. Superhandig als je met je handen vol bij je auto komt en dus even geen handen vrij hebt om het knopje van de achterklep in te drukken.
Mijn prototype heb ik nu 3 maanden getest en 2x verbeterd en het werkt uitstekend. :cool:

Zie mijn 'promo' filmpje:

Inbouw kan voor de Model S en Model X (en voor de Model 3 is er een motorisering in ontwikkeling!)
Ik ga het als aftermarket accessoire op de markt brengen, waarbij ik reeds een inbouwstation in Nederland gevonden heb.
Voor het daadwerkelijk (laten) ontwikkelen/produceren ben ik nog in overleg, en zoek ik ook nog funding. (iemand interesse/tips?). Ik heb reeds 50 geinteresseerden afkomstig uit de Model X Whatsapp groep, die uiteraard allemaal benieuwd zijn naar de prijs.

De next-step is dus het bepalen van het kostenplaatje. Deze is echter sterk afhankelijk van de (initieel) af te nemen aantallen en dus ben ik op zoek naar zo veel mogelijk mensen die interesse hebben.
Op mijn Talking Tasman website kun je je geheel vrijblijvend inschrijven middels een formulier; ik houd je dan ook op de hoogte van de prijs & vorderingen.
Tips, adviezen en opbouwende kritiek zijn altijd welkom.

Groeten!

Cyril
 
Heb je Kickstarter of een ander crowdfunding platform al overwogen? Dat is voor dit soort innovaties denk ik de eenvoudigste wijze om eventuele funding op te halen. Investeerders willen graag bewijs zien dat je het product ook kunt verkopen en willen vervolgens ook aandelen. Als je de eerste batch kunt laten produceren door mensen vooraf te laten betalen, behaal je voor jezelf al enorme winst!
 
  • Like
Reactions: cvonken
Heb je Kickstarter of een ander crowdfunding platform al overwogen? Dat is voor dit soort innovaties denk ik de eenvoudigste wijze om eventuele funding op te halen. Investeerders willen graag bewijs zien dat je het product ook kunt verkopen en willen vervolgens ook aandelen. Als je de eerste batch kunt laten produceren door mensen vooraf te laten betalen, behaal je voor jezelf al enorme winst!

Yes, heb ik overwogen/bekeken, dank voor je suggestie!
Ik moest echter reeds zoveel aan info en specs aanleveren, dat ik die 'stap' wat groot vind nu. Ik wil eerst even kijken hoe groot de interesse is en of dit binnen de Tesla community te regelen is. Er zijn veel ondernemers onder ons met diezelfde Tesla drive en dat prefereer ik ;-)
Maar ik houd Kickstarter in het achterhoofd.
 
Het klinkt leuk, maar zou wel wat meer willen weten:

- Hoe werkt het systeem? Werkt dit alleen als de auto ontgrendeld is (lees: passive entry moet dan aan staan denk ik?)
- Hoe wordt het gemonteerd? Moet er geschroefd worden (staat mij wat tegen)

Edit: Ik zie dat passive entry aan moet staan op je site. Dat heb (en wil) ik niet, en dat maakt dan deze feature voor mij redelijk zinloos. Maar in een ander geval zou ik graag willen weten of dit geschroefd wordt, makkelijk te verwijderen is, etc.
 
Ik zie dat passive entry aan moet staan op je site. Dat heb (en wil) ik niet, en dat maakt dan deze feature voor mij redelijk zinloos. Maar in een ander geval zou ik graag willen weten of dit geschroefd wordt, makkelijk te verwijderen is, etc.

Aan de binnenkant van de bumper wordt een module+sensor gemonteerd. Vooralsnog is dit een regelmodule met een afstandmetertje die door een (boor)gaatje heen kijkt. Misschien er is een variant mogelijk met inductie-strips (zonder boren), maar dit is zeker duurder qua onderdelen.
Ook worden er draden getrokken naar verschillende componenten, waaronder voeding.

Passive entry is de enige manier om de Tesla de 'open' pulse te laten erkennen (dit principe werkt ook zo bij Volvo, Audi, VW en Scoda). Als dit niet aanstaat, is de auto in slaapmodus en wordt deze pas wakker als je met de keyfob de auto ontgrendeld. Tesla laat de deuren pas openen als deze ontgrendeld zijn; en dat is maar goed ook :)
De puls van de voetsensor wordt dus niet gezien als de auto vergrendeld is.
Je dient ergens een sleutel in het proces te gebruiken die jou het recht geeft om de klep te openen. En om nu eerst met je keyfob de auto te ontgrendelen en dan met je voet de klep te openen is uiteraard zinloos, omdat je je keyfob met je hand bedient en dus al vrij hebt.

Beantwoord dit je vragen?
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Voor de Model 3 is er een oplossing in ontwikkeling; dit zal een combi kunnen worden, maar ook los uiteraard. Vul het formulier in en zet bij de opmerking erbij dat je geinteresseerd bent in de gemotoriseerde klepopener voor de 3.

Alright, done. Gisteren stond de 3 nog niet als keuze optie, nu wel ;-)

Ik ga er vanuit dat het de bedoeling is dat de klep ook weer met de motor dicht kan gaan? Valt dat te integreren met remote control? Voor openen kun je natuurlijk de bestaande actie gebruiken die de klep opent, maar hoe ga je dat met sluiten doen dan? Of is er alleen een knop voorzien voor sluiten?

Voor lease is het van belang dat dit soort ombouw acties zonder blijvende schade gedaan kunnen worden en de auto weer in originele staat opgeleverd kan worden bij einde lease.