Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Haperende snelheids- en kW meter

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag had ik voor het eerst last van een haperende snelheids- en kW-meter. Ik had de navigatie aanstaan en wat ik zag is dat de snelheidsmeter en de kW meter af en toe een beetje haperde, alsof de computer (het geheugen) het even niet kon bijhouden dat ik aan het optrekken of afremmen was. Hij bleef even hangen als het ware.

Zijn er al anderen die dit hebben ervaren?

Had ik ook eergisteren op de 21e (dus dezelfde dag..:confused: ) voor het eerst, ging vanzelf over, daarna niet meer gehad. Was wel nadat ie 3 dagen stil had gestaan bij de detailer, normaal elke avond aan de stroom....
 
Ik merk dat wanneer ik eerst het achterportier open om mijn tas en jas weg te leggen en daarna het voorportier dat het scherm er soms moeite mee heeft. Het blijft dan soms wel een halve minuut donker. Ik doe tegenwoordig eerst het voorportier open voordat ik het achterste weer sluit. Dan is er niks aan de hand ;-)
Jaja als je Italianen gewend bent sta je niet zo snel ergens van te kijken.
Lampjes gaan aan - lampjes gaan uit.
Goed blijven luisteren - goed blijven voelen - en vooral goed warmrijden.
Dat laatste hoeft niet meer geloof ik, haha.
 
Ik merk dat wanneer ik eerst het achterportier open om mijn tas en jas weg te leggen en daarna het voorportier dat het scherm er soms moeite mee heeft. Het blijft dan soms wel een halve minuut donker. Ik doe tegenwoordig eerst het voorportier open voordat ik het achterste weer sluit. Dan is er niks aan de hand ;-)
Jaja als je Italianen gewend bent sta je niet zo snel ergens van te kijken.
Lampjes gaan aan - lampjes gaan uit.
Goed blijven luisteren - goed blijven voelen - en vooral goed warmrijden.
Dat laatste hoeft niet meer geloof ik, haha.

Het zwart blijven bij de portieren in een bepaalde volgorde openen is bij mij bij de laatste update (5.8.8?, weet ik niet zeker) opgelost.
Maar ja, ik weet dat jij ergens anders op wacht... :wink:
Ik heb er nog wel steeds last van dat ik mijzelf elke keer moet wakker schudden dat warm rijden niet nodig is.
Dat zit zó verschrikkelijk in mijn systeem ingebakken!
Maar goed, de zomer komt er aan en bij een ritje in de kever moet ik het natuurlijk in de gaten blijven houden.... OK, off-topic, sorry.
 
Niet op die manier. Wel een complete vastloper van beide schermen tegelijk. Snelheid stond dus gefixeerd. Best gevaarlijk vond ik.
Volledig vastlopen herken ik. Gelukkig pas 1x gehad, ik denk erbij mij iets mis is met navi/GPS. Heb al enkele malen issues mee gehad.

@Wallien, had je je navi aanstaan toen dit gebeurde? Zo ja wellicht issue met navi/GPS (hardware??) die dan issues geeft waardoor alles vastloopt.
 
Net terug van het servicecentrum in Amsterdam.
Ik heb er al een tijdje last van dat de auto 's ochtends niet wakker wil worden (is toch echt aan mij voorbehouden, het moet niet gekker worden).
Echter tussen Hilversum en A'dam ZO vandaag 'bevroor' ook nog eens het scherm bij het stuur. Hij bleef wel een kwartier op dezelfde snelheid staan, maar de auto zelf reageerde verder gelukkig wel gewoon.
Ook het bedienen vanaf het stuur (volume etc.) werkte niet meer.
Dat is toch wel wat tricky met al die camera's daar, dus direct maar doorgereden langs het sevicecentrum. Overigen begon na de ca. één kwartier en nèt voor ik bij Tesla aankwam alles net weer te werken.
Zoiets als 'de kiespijn verdwijnt als je bij de tandarts bent'. :wink:

Het probleem blijkt het vollopen van het geheugen te zijn.
Heb mij uit laten leggen dat er twee vormen van reset zijn: zowel via de twee knoppen aan weerzijde van het stuur bóven de scrollwieltjes als met de twee scrollwieltjes zelf.
De twee knoppen boven de scrollwieltjes (terugspoelen en voicecontrol) tegelijkertijd ca. 15 sec. ingeduwd houden, reset alleen het scherm bij het stuur.
De twee scrollwieltjes zelf tegelijkertijd ca. 15 sec. ingeduwd houden reset het main gebeuren, nodig om het geheugen weer leeg te maken.
Dat geheugen leeg maken kan ook zonder de scrollwieltjes te gebruiken, namelijk door de energysaving mode aan te zetten, de auto in slaap te laten gaan en hem de volgende ochtend weer uit de energysaving mode te halen. Door het geheugen één keer per week schoon te poetsen (via de energysaving aan/uit of via de scrollwieltjes), zouden volgens het servicecentrum de problemen voorbij moeten zijn.

En dan nu maar op naar softwareversie 6 waar hopelijk een regelmatige automatische schoonmaak in meegenomen zal zijn!
 
Net terug van het servicecentrum in Amsterdam.
Ik heb er al een tijdje last van dat de auto 's ochtends niet wakker wil worden (is toch echt aan mij voorbehouden, het moet niet gekker worden).
Echter tussen Hilversum en A'dam ZO vandaag 'bevroor' ook nog eens het scherm bij het stuur. Hij bleef wel een kwartier op dezelfde snelheid staan, maar de auto zelf reageerde verder gelukkig wel gewoon.
Ook het bedienen vanaf het stuur (volume etc.) werkte niet meer.
Dat is toch wel wat tricky met al die camera's daar, dus direct maar doorgereden langs het sevicecentrum. Overigen begon na de ca. één kwartier en nèt voor ik bij Tesla aankwam alles net weer te werken.
Zoiets als 'de kiespijn verdwijnt als je bij de tandarts bent'. :wink:

Het probleem blijkt het vollopen van het geheugen te zijn.
Heb mij uit laten leggen dat er twee vormen van reset zijn: zowel via de twee knoppen aan weerzijde van het stuur bóven de scrollwieltjes als met de twee scrollwieltjes zelf.
De twee knoppen boven de scrollwieltjes (terugspoelen en voicecontrol) tegelijkertijd ca. 15 sec. ingeduwd houden, reset alleen het scherm bij het stuur.
De twee scrollwieltjes zelf tegelijkertijd ca. 15 sec. ingeduwd houden reset het main gebeuren, nodig om het geheugen weer leeg te maken.
Dat geheugen leeg maken kan ook zonder de scrollwieltjes te gebruiken, namelijk door de energysaving mode aan te zetten, de auto in slaap te laten gaan en hem de volgende ochtend weer uit de energysaving mode te halen. Door het geheugen één keer per week schoon te poetsen (via de energysaving aan/uit of via de scrollwieltjes), zouden volgens het servicecentrum de problemen voorbij moeten zijn.

En dan nu maar op naar softwareversie 6 waar hopelijk een regelmatige automatische schoonmaak in meegenomen zal zijn!

Bedankt dat je dit met ons deelt. Nuttige info. Ik heb zelf één keer zo'n vastloper tijdens het rijden gehad. Duurde maar een paar minuten en ging vanzelf over. Maar daar ik toen net op een stuk asfalt reed met trajectcontrole voelde het niet echt prettig ...
 
Bedankt dat je dit met ons deelt. Nuttige info. Ik heb zelf één keer zo'n vastloper tijdens het rijden gehad. Duurde maar een paar minuten en ging vanzelf over. Maar daar ik toen net op een stuk asfalt reed met trajectcontrole voelde het niet echt prettig ...

mijn ervaring ook. Ontstaat met name bij hoge snelheid, veel acceleratie.. niets aan gehand.. je gaat gewoon te snel, te actief voor het systeem.. herstelt zich vanzelf als je het weer wat rustiger aan doet..
 
Gister 300km gereden en constant een haperende snelheids meter! Super gevaarlijk, want je weet soms niet hoe hard je rijd. Je denkt bijv dat je 120 rijdt wanneer je al op 150 zit!

Nog nooit zo erg last van gehad als gister.
 
Mijn MS was pas de tel ook even kwijt.
Ik jakkerde met aardig wat vaart naar huis.
Toen ik blik op het dashboard wierp om eens te zien hoe 'erg' het was met het verbruik stond het gemiddelde verbruik streepje opeens ver onder het werkelijke gemiddelde.
Daarna liep het weer rustig op tot het werkelijke gemiddelde. Kennelijk stond zijn teller voor verbruikte energie opeens op 0 oid.
(foto snel al rijdend genomen, dus mooi werd het niet...)
20140429_192116[1].jpg