TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Haperingen navigatie en spotify

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by GeekfromFRL, Dec 17, 2016.

1. GeekfromFRL

GeekfromFRL Member

Eerder maakte ik dit draadje aan:
    Navigatie probleem

Nu heb ik opgemerkt dat deze "lags" tegelijk gaan met het stoppen van de muziek (spotify). Dit gebeurt best wel regelmatig (gister 6 keer in 1,5 uur).

Is dit een data probleem? Hebben anderen hier ook last van? Kan het de dekking in Friesland zijn?

Ik heb mijn MS besteld als voorraad auto. Deze stond toen nog op de boot en zou naar een showroom in Italië. Dit merkte ik ook in de interface, want nadat bij de uitleg bij de delivery de taal op NL was gezet, bleef Google en spotify mij aanzien als Italiaan. Gebruikt tesla landelijk simcards en zou dat het probleem kunnen zijn?

2. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

#2 CJA Hulskamp, Dec 18, 2016
    Last edited: Dec 18, 2016
    Vermoed dat gisteren iets was met de 3G verbinding want Spotify viel steeds uit. Dat was in de middag. Toen we weer laat terug gingen over hetzelfde traject speelde Spotify prima af.

3. Phil_BE

Phil_BE Member

zelfde hier in België ook gisteren geen spotify of met veel haperingen over 3G over wifi ging het wel

4. BartJ

BartJ Member

Hier ook.
    Vermoed dat het aan de ISP lag.
    Welke provider gebruikt Tesla eigenlijk voor de LTE verbindingen ?

5. HWS

HWS Supporting Member

Heb zelden problemen met de navigatie of spotify maar gisteren was spotify bij mij onbruikbaar. Telkens na een paar seconden viel t uit om een paar tellen later weer heel even een stukje te spelen.

6. vdvoorde

vdvoorde 1961 Born Petrolhead 2016 Reborn Electric

Bij mij stond vanochtend i.p.v. mijn vertrouwde DAB Radio 10 een heel ander (volgens mij AM) radio-station aan en Spotify wilde niet starten. Auto 'uit' gezet en weer 'aan' en alles werkte weer naar behoren. Dit was voor mij de eerste keer na aflevering en ruim 13K km's. Vandaag verder geen problemen met radio, Spotify of navigatie ondervonden.

7. ralf.s60

ralf.s60 Member

Bij mij hetzelfde gister met spotify in zowel Belgie als Nederland....navigatie gelukkig geen problemen... vandaag geen haperingen gemerkt.

8. is3

is3 Sander Verschuur

Navigatie problemen nooit, Spotify laden duurt vaak lang net als TunIen, daar verspringt regelmatig het gekozen radio station naar een ander station. Dit gebeurde zowel regelmatig in de loaner die ik 3 maanden heb gereden als de verse die ik eergisteren heb afgeleverd gekregen.

9. GeekfromFRL

GeekfromFRL Member

Bedankt voor alle reacties! Ik kwam er zojuist achter dat de navigatie een aantal keer wel bleef bijwerken terwijl spotify stopte. Dit lijkt dus een isp storing.

Het navigatie probleem zal ik bij tesla melden.

10. BobbyKings

BobbyKings Silver

Had hetzelfde met Spotify.

Zou zo maar heel erg goed kunnen dat er al veel data verkeer Is en partiële downloads als voorbereiding op aanstaande 8.1 en Linux upgrade.

Al eerder dergelijk fenomeen meegemaakt.

• Informative x 1
  11. Phil_BE

Phil_BE Member

Hoe groot zijn die releases trouwens ?

12. Tampert

Tampert Member

Terug van een roadtripje naar Malmö. Was gaaf maar Spotify was echt drama in Denemarken en Zweden. Duitsland en Nederland had ik niet echt problemen. Itune radio werkte meestal wel.

Vraag me ook af waarom ze niet langer bufferen met Spotify.

Nog een effect is dat ik telkens weer share data aan moet zetten.

13. rvanwijngaarden

rvanwijngaarden New Member

Hiet het zelfde probleem, tot aan ergernis toe!! Vooral in Duitsland veel problemen

14. Coady

Coady Member

Hier exact hetzelfde, zaterdag heel lastig verbinding te krijgen met Spotify, zondag weer alles in orde.

15. Napoli

Napoli Member

Afgelopen zaterdag hier hetzelfde probleem heenweg en terugweg van Emmen naar Zwolle.

16. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Ja dit kan zeker, na 2,5 jaar met Spaanse SIM te hebben rond gereden zou ik verzoeken voor NL SIM. Dit scheelt aanzienlijk, los van de storing van zaterdag idd

17. GeekfromFRL

GeekfromFRL Member

Interessant. Hoe kwam jij erachter? En wat was de oorzaak? Een voorraad auto met bestemming Spanje?

18. Steven

Steven Member

Nee hoor. Alle Classics uit de beginmaanden hadden standaard een Spaanse SIM-kaart. Waarschijnlijk gaven die Spanjaarden destijds de beste deal aan Tesla. Ik krijg dan ook nog steeds Spaanse reclame in m'n browser.

19. jm71

jm71 Active Member

Bij mij is Spotify sinds gisteren een absoluut drama. Ik kan geen nummer zonder haperingen afspelen, elke grofweg 20 seconden gaat hij weer bufferen (of weet ik veel wat hij doet, het is stil en op mijn scherm draait zo'n cirkel alsof er een kat achter zijn eigen staart aan rent). Aan de navigatie merk ik echter niets vreemds. Ik heb bovendien sinds een week of drie een nieuwe SIM nadat ik veel connectivity problemen had. Ik neem aan dat mijn exotische Spaanse SIM een paar weken geleden dan ook vervangen is door een degelijk Hollands product, maar voor Spotify biedt dat dus nog niet veel soelaas. Ik erger me dood.

20. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Het is echt niet alleen met de spaanse SIMs. Ik heb een KPN SIM en heb zojuist 12 minuten gedaan over een liedje van 3:30. Spotify is onbruikbaar.

• Informative x 1

Share This Page