Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Haperingen navigatie en spotify

This site may earn commission on affiliate links.
Eerder maakte ik dit draadje aan:
Navigatie probleem

Nu heb ik opgemerkt dat deze "lags" tegelijk gaan met het stoppen van de muziek (spotify). Dit gebeurt best wel regelmatig (gister 6 keer in 1,5 uur).

Is dit een data probleem? Hebben anderen hier ook last van? Kan het de dekking in Friesland zijn?

Ik heb mijn MS besteld als voorraad auto. Deze stond toen nog op de boot en zou naar een showroom in Italië. Dit merkte ik ook in de interface, want nadat bij de uitleg bij de delivery de taal op NL was gezet, bleef Google en spotify mij aanzien als Italiaan. Gebruikt tesla landelijk simcards en zou dat het probleem kunnen zijn?
 
Bij mij stond vanochtend i.p.v. mijn vertrouwde DAB Radio 10 een heel ander (volgens mij AM) radio-station aan en Spotify wilde niet starten. Auto 'uit' gezet en weer 'aan' en alles werkte weer naar behoren. Dit was voor mij de eerste keer na aflevering en ruim 13K km's. Vandaag verder geen problemen met radio, Spotify of navigatie ondervonden.
 
Heb zelden problemen met de navigatie of spotify maar gisteren was spotify bij mij onbruikbaar. Telkens na een paar seconden viel t uit om een paar tellen later weer heel even een stukje te spelen.

Navigatie problemen nooit, Spotify laden duurt vaak lang net als TunIen, daar verspringt regelmatig het gekozen radio station naar een ander station. Dit gebeurde zowel regelmatig in de loaner die ik 3 maanden heb gereden als de verse die ik eergisteren heb afgeleverd gekregen.
 
Terug van een roadtripje naar Malmö. Was gaaf maar Spotify was echt drama in Denemarken en Zweden. Duitsland en Nederland had ik niet echt problemen. Itune radio werkte meestal wel.

Vraag me ook af waarom ze niet langer bufferen met Spotify.

Nog een effect is dat ik telkens weer share data aan moet zetten.
 
Ik heb mijn MS besteld als voorraad auto. Deze stond toen nog op de boot en zou naar een showroom in Italië. Dit merkte ik ook in de interface, want nadat bij de uitleg bij de delivery de taal op NL was gezet, bleef Google en spotify mij aanzien als Italiaan. Gebruikt tesla landelijk simcards en zou dat het probleem kunnen zijn?
Ja dit kan zeker, na 2,5 jaar met Spaanse SIM te hebben rond gereden zou ik verzoeken voor NL SIM. Dit scheelt aanzienlijk, los van de storing van zaterdag idd
 
Bij mij is Spotify sinds gisteren een absoluut drama. Ik kan geen nummer zonder haperingen afspelen, elke grofweg 20 seconden gaat hij weer bufferen (of weet ik veel wat hij doet, het is stil en op mijn scherm draait zo'n cirkel alsof er een kat achter zijn eigen staart aan rent). Aan de navigatie merk ik echter niets vreemds. Ik heb bovendien sinds een week of drie een nieuwe SIM nadat ik veel connectivity problemen had. Ik neem aan dat mijn exotische Spaanse SIM een paar weken geleden dan ook vervangen is door een degelijk Hollands product, maar voor Spotify biedt dat dus nog niet veel soelaas. Ik erger me dood.