TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Heeft de 'nieuwe' 75 een software-limited 85 kWh batterij? (BE/NL)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Carl, Aug 4, 2017.

  1. Carl

    Carl Member

    Joined:
    Jan 12, 2013
    Messages:
    877
    Location:
    Belgium
    Er zijn berichten vanuit Noorwegen en vanuit de UK dat sedert kort geleverde 75's eigenlijk een 85 batterij hebben. Een recente eigenaar plaatste deze foto :

    IMG_0072.JPG

    Niet duidelijk of dit systematisch gebeurt of eerder toevallig is.

    Zou natuurlijk wel fantastisch zijn; zowat het enige dat telt is SuperCharge-snelheid en als de nieuwe 75 een software-milited 400V 85kWh batterij heeft maakt dat een groot verschil (20 à 30 minuten minder laden op een rit naar de Alpen).

    Heeft iemand in NL/BE met een recente 75 dit al kunnen checken? Ook het nieuws dat het niét (systematisch) waar is zou ook al interessant zijn natuurlijk, dan kunnen we stoppen met fantasmeren.


    ----
     
    • Informative x 1
  2. CO2CLEAN

    CO2CLEAN Olivier Willemsen

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    2,049
    Location:
    Heelsum
    Ik heb wel wat gehoord, maar heb bewust nog niks geplaatst omdat er weinig berichten over waren. Sommigen denken dat het o.a. te maken heeft met het mogelijk maken van de snellere acceleratie. Ik denk persoonlijk (als dit waar blijkt te zijn voor alle nieuwe 75's) dat dit een methode is om de S verder te differentiëren van de 3.
     
  3. RudiDL

    RudiDL Member

    Joined:
    Sep 30, 2015
    Messages:
    188
    Location:
    Tielt-Winge, Belgium
    Misschien nog een klein stockje van 85 batterijen liggen?
     
  4. Carl

    Carl Member

    Joined:
    Jan 12, 2013
    Messages:
    877
    Location:
    Belgium
    Het kan dàt zijn, of ze zijn terug 85 batterijen aan 't maken (voor de prijs van de 75 of een paar duizend euro meer) en anticiperen op het gezaag van 75-bestellers die zich bedot zouden voelen, door nu reeds aan hen 85's te leveren. Zou ook kunnen verklaren waarom het (gelet op transporttijden) alleen nog in Europa is gezien...

    Iemand met een gloednieuwe 75 zin om even op handen en voeten vlakbij het rechtervoorwiel te kruipen om te checken?

    [​IMG]
     
  5. nico180

    nico180 Serge

    Joined:
    Apr 9, 2016
    Messages:
    317
    Location:
    Zutphen, Netherlands
    #5 nico180, Aug 4, 2017
    Last edited: Aug 4, 2017
    Deze packs zijn 400V TOV de vorige versie 75kw pack van 350V
     
  6. Rubinho

    Rubinho Member

    Joined:
    Sep 10, 2016
    Messages:
    72
    Location:
    Belgium
    Ik heb een S60 met batterij van een S75. Volgens mij zijn die suc snelheden naar het einde toe van het laden ook softwarematig gelimiteerd. Wanneer de S ongeveer 85% vol is gaat deze ook heel traag naar 30kw.

    Zou me niet verwonderen mocht dit dus softwarematig gelimiteerd worden. In het andere geval zou ik geen upgrade naar 75 overwegen want zou toch te traag laden dan.
     
  7. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,693
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Over ca. 2mnd wil ik dat wel doen :D
     
  8. CO2CLEAN

    CO2CLEAN Olivier Willemsen

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    2,049
    Location:
    Heelsum
    Ben je in verwachting? :)
     
  9. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,693
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Dat klopt :D
     
    • Like x 3
  10. Bravo2001

    Bravo2001 Member

    Joined:
    Apr 7, 2017
    Messages:
    20
    Location:
    Vlaardingen
    Helaas, een 75Kw... geleverd 2 mei 2017.
     

    Attached Files:

    • Like x 1
  11. Carl

    Carl Member

    Joined:
    Jan 12, 2013
    Messages:
    877
    Location:
    Belgium
    En ook nog 350V helaas. Maar sowieso zou de 'verborgen upgrade', als die al bestaat, alleen om heel recente leveringen moeten gaan (sedert begin juli of zo).
     
  12. Andre

    Andre Member

    Joined:
    Jul 13, 2013
    Messages:
    492
    Location:
    Holland
    Klaas, je gaat je Classic met pas 300K + km toch niet inruilen ?
     
  13. Carl

    Carl Member

    Joined:
    Jan 12, 2013
    Messages:
    877
    Location:
    Belgium
    Spanje nu ook!
     
  14. geert81

    geert81 New Member

    Joined:
    Aug 5, 2017
    Messages:
    2
    Location:
    Nijmegen
    Net mijn 75D (leverdatum 20-6) nagekeken en ook hier een label met 85kWh.
     
    • Like x 2
  15. Jelger

    Jelger Member

    Joined:
    May 20, 2017
    Messages:
    46
    Location:
    Sneek
    Interessant. Weet je ook de BTX code van de batterij?
     
  16. geert81

    geert81 New Member

    Joined:
    Aug 5, 2017
    Messages:
    2
    Location:
    Nijmegen
    IMG_1949.JPG
     
    • Like x 2
  17. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,321
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Waarom bluren/maskeren de meeste zowat altijd serienummers of kentekens? Wat heeft dat voor nut? Het is niet zo dat het een credit card betreft.Wat kan je ermee? Wat kan je er mee verkeerd doen? Vragen, vragen, vragen.
     
    • Like x 2
    • Funny x 1
  18. SMU

    SMU Member

    Joined:
    Jun 8, 2015
    Messages:
    147
    Location:
    Eindhoven, Netherlands
    Vraag is wat de werkelijke capaciteit is van de nieuwe 75kw. Heb nu een 85kw met een werkelijke capaciteit van 71kw volgens mij en overweeg komend jaar naar een 100D te gaan vanwege de range en laadsnelheid. Echter, als de nieuwe 75kw ook werkelijk 75kw heeft vind ik het prijsverschil tussen een 75D en 100D redelijk absurd. Iemand enig idee wat de werkelijke capaciteit van de nieuwe 75kw is?
     
  19. herb_k

    herb_k Member

    Joined:
    May 7, 2017
    Messages:
    187
    Location:
    Van Moscow tot Noorwegen, meestal Almere
    nog wel de stabilisatorstangetjes bestellen?
     
  20. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,693
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    #20 Energie Gratiz, Aug 6, 2017
    Last edited: Aug 6, 2017
    Zeker nog de stabistangetjes bestellen, zodat-ie weer in topconditie komt! Ik verwacht geen enorm inruilbod.
    Maar ik weet nog niet hoe het precies gaat worden, de Classic blijft sowieso t/m 2jan2018 op mijn naam.
    Overstappen op een nieuwe achterwielaangedreven S75 was een no-brainer:
    - zelfde acceleratie, bijna zelfde range en hogere topsnelheid als P85 in 2013 maar nu €22.000 goedkoper
    - bijtelling van mijn Classic gaat straks naar 7%,, tegen 4% vd nieuwe met lagere nieuwprijs
    - financiering actie Tesla 0,4% rente tegen nu 4,3%
    - opnieuw afschrijven
    - nieuwe en doorontwikkelde auto met weer garantie uiteraard
    - zoals het lijkt ook nog accureserve dus sneller laden bij de SuC's
    - waarschijnlijk brengt mijn Classic nog een heel aardig bedrag op, ondanks hoge kmstand.
    Ik had wel even een externe trigger nodig, maar het werd snel duidelijk! :D
    Slechts klein beetje OT...
     
    • Like x 7

Share This Page