Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Heeft de 'nieuwe' 75 een software-limited 85 kWh batterij? (BE/NL)

This site may earn commission on affiliate links.

Carl

Active Member
Supporting Member
Jan 12, 2013
1,745
2,182
Belgium
Er zijn berichten vanuit Noorwegen en vanuit de UK dat sedert kort geleverde 75's eigenlijk een 85 batterij hebben. Een recente eigenaar plaatste deze foto :

IMG_0072.JPG


Niet duidelijk of dit systematisch gebeurt of eerder toevallig is.

Zou natuurlijk wel fantastisch zijn; zowat het enige dat telt is SuperCharge-snelheid en als de nieuwe 75 een software-milited 400V 85kWh batterij heeft maakt dat een groot verschil (20 à 30 minuten minder laden op een rit naar de Alpen).

Heeft iemand in NL/BE met een recente 75 dit al kunnen checken? Ook het nieuws dat het niét (systematisch) waar is zou ook al interessant zijn natuurlijk, dan kunnen we stoppen met fantasmeren.


----
 
Er zijn berichten vanuit Noorwegen en vanuit de UK dat sedert kort geleverde 75's eigenlijk een 85 batterij hebben. Een recente eigenaar plaatste deze foto :

View attachment 239662

Niet duidelijk of dit systematisch gebeurt of eerder toevallig is.

Zou natuurlijk wel fantastisch zijn; zowat het enige dat telt is SuperCharge-snelheid en als de nieuwe 75 een software-milited 400V 85kWh batterij heeft maakt dat een groot verschil (20 à 30 minuten minder laden op een rit naar de Alpen).

Heeft iemand in NL/BE met een recente 75 dit al kunnen checken? Ook het nieuws dat het niét (systematisch) waar is zou ook al interessant zijn natuurlijk, dan kunnen we stoppen met fantasmeren.


----

Ik heb wel wat gehoord, maar heb bewust nog niks geplaatst omdat er weinig berichten over waren. Sommigen denken dat het o.a. te maken heeft met het mogelijk maken van de snellere acceleratie. Ik denk persoonlijk (als dit waar blijkt te zijn voor alle nieuwe 75's) dat dit een methode is om de S verder te differentiëren van de 3.
 
Het kan dàt zijn, of ze zijn terug 85 batterijen aan 't maken (voor de prijs van de 75 of een paar duizend euro meer) en anticiperen op het gezaag van 75-bestellers die zich bedot zouden voelen, door nu reeds aan hen 85's te leveren. Zou ook kunnen verklaren waarom het (gelet op transporttijden) alleen nog in Europa is gezien...

Iemand met een gloednieuwe 75 zin om even op handen en voeten vlakbij het rechtervoorwiel te kruipen om te checken?

Tesla-Battery-Pack-Label.jpg
 
Ik heb een S60 met batterij van een S75. Volgens mij zijn die suc snelheden naar het einde toe van het laden ook softwarematig gelimiteerd. Wanneer de S ongeveer 85% vol is gaat deze ook heel traag naar 30kw.

Zou me niet verwonderen mocht dit dus softwarematig gelimiteerd worden. In het andere geval zou ik geen upgrade naar 75 overwegen want zou toch te traag laden dan.
 
Het kan dàt zijn, of ze zijn terug 85 batterijen aan 't maken (voor de prijs van de 75 of een paar duizend euro meer) en anticiperen op het gezaag van 75-bestellers die zich bedot zouden voelen, door nu reeds aan hen 85's te leveren. Zou ook kunnen verklaren waarom het (gelet op transporttijden) alleen nog in Europa is gezien...

Iemand met een gloednieuwe 75 zin om even op handen en voeten vlakbij het rechtervoorwiel te kruipen om te checken?

Tesla-Battery-Pack-Label.jpg
Helaas, een 75Kw... geleverd 2 mei 2017.
 

Attachments

  • IMG_6238.JPG
    IMG_6238.JPG
    331.8 KB · Views: 116
  • Like
Reactions: FrankNL
Vraag is wat de werkelijke capaciteit is van de nieuwe 75kw. Heb nu een 85kw met een werkelijke capaciteit van 71kw volgens mij en overweeg komend jaar naar een 100D te gaan vanwege de range en laadsnelheid. Echter, als de nieuwe 75kw ook werkelijk 75kw heeft vind ik het prijsverschil tussen een 75D en 100D redelijk absurd. Iemand enig idee wat de werkelijke capaciteit van de nieuwe 75kw is?
 
Zeker nog de stabistangetjes bestellen, zodat-ie weer in topconditie komt! Ik verwacht geen enorm inruilbod.
Maar ik weet nog niet hoe het precies gaat worden, de Classic blijft sowieso t/m 2jan2018 op mijn naam.
Overstappen op een nieuwe achterwielaangedreven S75 was een no-brainer:
- zelfde acceleratie, bijna zelfde range en hogere topsnelheid als P85 in 2013 maar nu €22.000 goedkoper
- bijtelling van mijn Classic gaat straks naar 7%,, tegen 4% vd nieuwe met lagere nieuwprijs
- financiering actie Tesla 0,4% rente tegen nu 4,3%
- opnieuw afschrijven
- nieuwe en doorontwikkelde auto met weer garantie uiteraard
- zoals het lijkt ook nog accureserve dus sneller laden bij de SuC's
- waarschijnlijk brengt mijn Classic nog een heel aardig bedrag op, ondanks hoge kmstand.
Ik had wel even een externe trigger nodig, maar het werd snel duidelijk! :D
Slechts klein beetje OT...
 
Last edited: