Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Heeft de 'nieuwe' 75 een software-limited 85 kWh batterij? (BE/NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens een verkoper van Tesla in Amsterdam die ik er naar vroeg zou een software gelimiteerde 85 een deel van de batterijen niet gebruiken en dus net als een 75 niet elke dag 100% opgeladen mogen worden.
Kunnen / mogen we aannemen dat een software limited 75kwh sneller zal superchargen dan een normale 75kwh

Zijn er daar al videos over. Voor mij het punt op vakantie niet zo zeer de range zoals Carl
 
  • Like
Reactions: Carl
Kunnen / mogen we aannemen dat een software limited 75kwh sneller zal superchargen dan een normale 75kwh

Zijn er daar al videos over. Voor mij het punt op vakantie niet zo zeer de range zoals Carl

Geen video maar ik heb op Facebook wel een foto gezien dat de nieuwe 'S75/85' tot op 99% nog 30kW kreeg.
Kennelijk beduidend sneller dan de oude S75.
 
Kunnen / mogen we aannemen dat een software limited 75kwh sneller zal superchargen dan een normale 75kwh

Zou toch raar zijn als een deel van de batterijen nooit gebruikt werd. Kan niet goed zijn voor levensduur van dat niet gebruikte deel. Wat Tesla wel kan doen is softwarematig een (valse) 75 eerder laten 'aftoppen' maar dat zou al erg op pesterij lijken :)

Voor mij het punt op vakantie niet zo zeer de range zoals Carl
Volledig mee eens. De range die je meer hebt met 85 vs. 75 maakt alleen verschil bij de start van een road trip en komt dan overeen met ocharme twee minuten meer laden bij de eerste bestemming of zo. Het is SuC-laadsnelheid waar het op aankomt.
 
Last edited:
Vlak na de middag veranderde mijn bestelling van een S75D in een S85.
Enkele minuten daarna weer terug normaal.

2017-08-16_15h06_24.png


Foutje van de website of voorbode van ...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Jelger and robertvg
Zou toch raar zijn als een deel van de batterijen nooit gebruikt werd. Kan niet goed zijn voor levensduur van dat niet gebruikte deel. Wat Tesla wel kan doen is softwarematig een (valse) 75 eerder laten 'aftoppen' maar dat zou al erg op pesterij lijken :)

Het aftoppen was tot nu toe wel de standaard bij de 40/60 en 60/75 packs, en had als bijkomend voordeel dat je zonder meer tot 100% kon laden. Ik vond dat wel slim, en schat in dat tesla de 75 inderdaad op termijn vervangt door 85 en dan een upgrade aanbiedt voor de huidige verkapte 85 packs.
Iets meer rangeverschil met de long range 3, en dat zal ook wel moeten om de S aantrekkelijk te houden.
 
Mijn 75D met code BTX5 zal over een week of twee afgeleverd worden. Besteld half juni. Vrijwel zeker dat het een 75kWh batterij zal betreffen maar na de aflevering zal ik even een update plaatsen. Het lijkt erop dat de 85kWh pakketten vooral geleverd zijn op 75D's in Noorwegen en UK.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik heb het zelf niet kunnen testen maar als je op MyTesla op de link van de configuratie clickt krijg je een url met alle opties.
Even kopieren en plakken in een tekst document en je zou BTX5 of BTX8 moeten aantreffen.

Dat werkte prima! Bij mij een BTX5, besteld eerste week augustus.
Je kan ook de hele link plakken op de website hieronder, dan krijg je een duidelijk overzicht met uitleg.
Tesla Model S Options Decoder
 
  • Informative
Reactions: Ton S90D and Carl
Schitterende link, dank hiervoor. Kom daarbij tot de vreemde vaststelling dat "Pay Per Use Supercharging" bij mijn opties staat. En dat durven ze mij, een apostel van het eerste uur, proberen te lappen :). Zal wel een foutje zijn. Mocht die BTX5 die daar ook steeds verschijnt ook een foutje kunnen zijn....

NB: eerste BTX8's duiken nu ook op in de V.S. (New Jersey). Schijnen (ook in Europa) wel allemaal D's te zijn, behoudens vergissing.
 
Schitterende link, dank hiervoor. Kom daarbij tot de vreemde vaststelling dat "Pay Per Use Supercharging" bij mijn opties staat. En dat durven ze mij, een apostel van het eerste uur, proberen te lappen :). Zal wel een foutje zijn. Mocht die BTX5 die daar ook steeds verschijnt ook een foutje kunnen zijn....

NB: eerste BTX8's duiken nu ook op in de V.S. (New Jersey). Schijnen (ook in Europa) wel allemaal D's te zijn, behoudens vergissing.
ga je trouwens je upgraded audio uitbouwen en terug in de 75D steken ?
 
Heb dezelfde vraag gesteld aan een zekere @ErnstT :). Hij koppelt eerstdaags terug ter zake. Light Harmonics upgrade voor standaard audio is echt wel goed hoor, beter dan UHFS naar mijn smaak, die ik in mijn eerste MS had (maar het gaat niet alleen om de luidsprekers maar ook om demping van de deuren, dus "even uitbouwen en terug steken" zal wat geld kosten en dat begrijp ik ook).

Trouwens ik wil een 75/85 RWD, en geen D! Ik denk dat er over een paar maanden alleen maar D's zullen zijn, vermits een grote meerderheid dat verkiest (om een of andere voor mij onbegrijpelijke reden :)), dus ik zal maar een venster van een paar weken of maanden hebben om een 85 RWD te kunnen hebben.
 
  • Like
Reactions: TheoSemi
Zodra 2170's gebruikt wordt voor de instap-Model S/X, en dat lijkt een kwestie van tijd, zal de laadsnelheid dalen. Althans afgaand op Model 3 laadsnelheid.
10kWh extra kan dat wellicht compenseren. Want een instapmodel dat minder wordt door een kostenbesparing dat staat niet goed.
Waarom nu al sommige 85? Misschien vanwege lokaal climaat or weerstand tegen verlies van actieradius. Met 10kWh extra duurt het jaren voor je achtergang gaat zien.