Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Heeft de 'nieuwe' 75 een software-limited 85 kWh batterij? (BE/NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Heb dezelfde vraag gesteld aan een zekere @ErnstT :). Hij koppelt eerstdaags terug ter zake. Light Harmonics upgrade voor standaard audio is echt wel goed hoor, beter dan UHFS naar mijn smaak, die ik in mijn eerste MS had (maar het gaat niet alleen om de luidsprekers maar ook om demping van de deuren, dus "even uitbouwen en terug steken" zal wat geld kosten en dat begrijp ik ook).

Trouwens ik wil een 75/85 RWD, en geen D! Ik denk dat er over een paar maanden alleen maar D's zullen zijn, vermits een grote meerderheid dat verkiest (om een of andere voor mij onbegrijpelijke reden :)), dus ik zal maar een venster van een paar weken of maanden hebben om een 85 RWD te kunnen hebben.
Ik hoop dat er achterwiel aangedreven Tesla's zullen blijven bestaan, ook van de Model S. Moet wel luchtvering opzitten.
Het lijkt erop dat wij eind 2018 beter een nieuwe kunnen kopen i.v.m. bijtellingsregime. Dan zal AP2 hopelijk AP1 qua werking en verfijning hebben ingehaald.
 
  • Like
Reactions: jm71 and HWS
Zijn er niet gewoon een aantal gereviseerde 85 packs gebruikt? Gewoon de dode cellen vervangen en dan weten dat je met 85 gereviseerd prima 75 kan leveren voorlopig.
Waren de 85's niet vooral aan Noorwegen geleverd? Ik zou vermoeden dat het een maatregel is ivm koude en actieradius verslechtering. Niet alleen voor de koude dagen zelf maar ook lange termijn. Ook kan het louter een test zijn. Die wagens vergelijken met normale 75's uit dezelfde batch, geleverd in dezelfde stad. Noorwegen heeft de aantallen voor statistisch significante tests met koud weer, lange afstanden. En zonder hoge snelheid runs. Zeker op MS (geen trekhaak om duistere redenen), weinig zware belasting.
 
20/07 de Model S 75D besteld. Levertijd zou rond oktober zou zijn. Maar na enig speurwerk door Tesla bleek er een Model S te zijn geproduceerd, die onderweg was met precies de door mij gekozen specificaties. 18/08 is de auto geleverd met op de eindfactuur een batterij met code BTX8 dus een 85kWh 400VDC batterij :)

Foto voeg ik even toe, ik moet zeggen, heb wel eens een duidelijkere foto geschoten.....
 

Attachments

  • 85kWh-400VDC.jpg
    85kWh-400VDC.jpg
    335.3 KB · Views: 86
20/07 de Model S 75D besteld. Levertijd zou rond oktober zou zijn. Maar na enig speurwerk door Tesla bleek er een Model S te zijn geproduceerd, die onderweg was met precies de door mij gekozen specificaties. 18/08 is de auto geleverd met op de eindfactuur een batterij met code BTX8 dus een 85kWh 400VDC batterij :)

Foto voeg ik even toe, ik moet zeggen, heb wel eens een duidelijkere foto geschoten.....
Dat is uitzonderlijke mazzel, gefeliciteerd!
 
20/07 de Model S 75D besteld. Levertijd zou rond oktober zou zijn. Maar na enig speurwerk door Tesla bleek er een Model S te zijn geproduceerd, die onderweg was met precies de door mij gekozen specificaties. 18/08 is de auto geleverd met op de eindfactuur een batterij met code BTX8 dus een 85kWh 400VDC batterij :)

Foto voeg ik even toe, ik moet zeggen, heb wel eens een duidelijkere foto geschoten.....
Volgens mij ben je tot nu toe de enige in Nederland met die batterij. Een mooi mazzeltje, alhoewel volgens mij nog steeds niet helemaal duidelijk is wat voor batterij dit nu is. Een geheel nieuwe of een oude '85'. In ieder geval zal deze sneller laden. Dat is alleen al mooi.
 
Volgens mij ben je tot nu toe de enige in Nederland met die batterij. Een mooi mazzeltje, alhoewel volgens mij nog steeds niet helemaal duidelijk is wat voor batterij dit nu is. Een geheel nieuwe of een oude '85'. In ieder geval zal deze sneller laden. Dat is alleen al mooi.
Morgen moet ik nog even terug naar Tesla i.v.m. een storing met AP. Ik zal ze eens even aan de tand voelen en mocht er nieuws zijn, dan laat ik het weten.
 
Volgens mij ben je tot nu toe de enige in Nederland met die batterij. Een mooi mazzeltje, alhoewel volgens mij nog steeds niet helemaal duidelijk is wat voor batterij dit nu is. Een geheel nieuwe of een oude '85'. In ieder geval zal deze sneller laden. Dat is alleen al mooi.
Ik heb het slecht in de gaten gehouden. Zijn de nieuwe 85's echt sneller met laden? Weet al iemand waar de extra kWh's zitten (boven en/of onder) en hoeveel het echt is?
 
20/07 de Model S 75D besteld. Levertijd zou rond oktober zou zijn. Maar na enig speurwerk door Tesla bleek er een Model S te zijn geproduceerd, die onderweg was met precies de door mij gekozen specificaties. 18/08 is de auto geleverd met op de eindfactuur een batterij met code BTX8 dus een 85kWh 400VDC batterij :)

Heb je ook 85 beschikbaar? Of is dat toch beperkt tot 75?
 
Vandaag bij Tesla geweest. Ook meteen even gevraagd hoe het zit met de batterij. Er kan volgens de mensen van Tesla geen 85kWh batterij in een 75 zitten. Aangegeven dat de sticker toch echt 85kWh aan geeft. De eerste reactie was kan niet, zal wel een verkeerde sticker zijn. Ze zouden het voor mij nakijken. Bij het ophalen van de auto werd gezegd dat het typenummer van de batterij een 85kWh was, maar dat er gewoon een 75kWh batterij onder zit?!?

Geen idee wat ik er van moet denken.....wellicht zijn er anderen met meer nieuws hierover. Of de batterij nu wel of geen 85kWh is, ik heb momenteel in ieder geval de capaciteit van een 75kWh.
 
Vandaag bij Tesla geweest. Ook meteen even gevraagd hoe het zit met de batterij. Er kan volgens de mensen van Tesla geen 85kWh batterij in een 75 zitten. Aangegeven dat de sticker toch echt 85kWh aan geeft. De eerste reactie was kan niet, zal wel een verkeerde sticker zijn. Ze zouden het voor mij nakijken. Bij het ophalen van de auto werd gezegd dat het typenummer van de batterij een 85kWh was, maar dat er gewoon een 75kWh batterij onder zit?!?

Geen idee wat ik er van moet denken.....wellicht zijn er anderen met meer nieuws hierover. Of de batterij nu wel of geen 85kWh is, ik heb momenteel in ieder geval de capaciteit van een 75kWh.
Veel zaken weten ze gewoon niet bij de verkooppunten.... is ook beter vaak, ivm discussies.. Veel van die lui leren vaak van enthousiastelingen zoals wij hier met zijn allen zijn. Je hebt gewoon een 85kWh accu.
 
Wat is het gewicht van je auto ?

Het vermoeden bestaat dat dit pack de nieuwe struktuur heeft, dus hardware en structuur update net zoals de 100versie(die is ook ge-upgrade tov de 90er). Als ik cijfers gevonden heb zal ik ze posten.

OK, ik ben benieuwd, maar waar vind ik het exacte gewicht van de auto? Dit zie ik aan de binnenkant staand van de deur aan de bestuurderszijde 2600 kg 1 - 1276 kg 2 - 1420 kg. Op de site van de RDW staat het volgende: Massa rijklaar 2183 kg, Massa ledig voertuig 2083 kg

Het gaat trouwens om een Model S 75d
 
OK, ik ben benieuwd, maar waar vind ik het exacte gewicht van de auto? Dit zie ik aan de binnenkant staand van de deur aan de bestuurderszijde 2600 kg 1 - 1276 kg 2 - 1420 kg. Op de site van de RDW staat het volgende: Massa rijklaar 2183 kg, Massa ledig voertuig 2083 kg
Het gewicht op kenteken zegt niet zoveel hoor, meeste fabrikanten laten paar modeluitvoeringen wegen en registreren bij de RDW, en volgende auto's krijgen hetzelfde gewicht op kenteken. Of er een andere optie op zit, zoals een groter accuutje, maakt voor kentekengewicht waarschijnlijk niet uit.
Mijn classic is op kenteken leeg 2.075kg. :p