Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Heeft de 'nieuwe' 75 een software-limited 85 kWh batterij? (BE/NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb bij toeval wat nieuws ontdekt dat volgens mij met dit topic te maken heeft. Tesla heeft een "80P" batterij/model uitgebracht. Dit blijkt een formaat batterijpack te zijn van de 100 kWh batterij, maar dan met minder cellen en een softwarematige beperking daar ook nog eens bij. https://iaspub.epa.gov/otaqpub/display_file.jsp?docid=39835&flag=1

Screen Shot 2018-01-02 at 11.14.34.png


De "normalized" kWh total is dus de capaciteit die je kunt gebruiken. De 73,2 kWh van de "normale" 75 batterij wijkt een klein beetje af van de waardes die Jason Hughes ooit uit het BMS heeft gehaald (72,6 kWh usable). Mogelijk ook een kleine aanpassing van Tesla.
 
Hi Olivier, dus jij verwacht dat het 75 pack eruit gaat en er een 80 pack komt?

Nee. Zoals Tesla zelf aangeeft (1e alinea), blijven ze de huidige 75 produceren. Waarom dan deze stap? Geen idee. Kan natuurlijk begin zijn van overstap naar nieuwe 75 die straks ander label krijgt. Mogelijk dat het maken van de 75 in een behuizing van een 100 het productieproces efficiënter maakt.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Robster and JeroenF
Ik kan het vanaf vrijdag 27-07 checken dan haal ik mijn MX op en laat het jullie weten.
Welkom op het forum Richard. Dit gaat denk ik om een aantal leveringen van Model S in de zomer en herfst van vorig jaar. Is wel degelijk gebeurd zoals je hierboven ook leest (dus je disagree van mijn openingspost van een jaar geleden is vreemd, maar soit, ieder zijn ding) maar ik heb nergens gelezen dat het opnieuw zou gebeuren, jammer genoeg! Geniet van je X’je vrijdag en welkom in de wondere wereld van Tesla-rijden!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: RichardKNL71
Welkom op het forum Richard. Dit gaat denk ik om een aantal leveringen van Model S in de zomer en herfst van vorig jaar. Is wel degelijk gebeurd zoals je hierboven ook leest (dus je disagree van mijn openingspost van een jaar geleden is vreemd, maar soit, ieder zijn ding) maar ik heb nergens gelezen dat het opnieuw zou gebeuren, jammer genoeg! Geniet van je X’je vrijdag en welkom in de wondere wereld van Tesla-rijden!
Hartelijk dank! Het is een leuke forum met veel tips als je net een beginneling bent (zoals ik) in de wereld van Tesla ;)
 
  • Like
Reactions: robertvg