Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Heb je een toezegging van je LM dat je AP gratis zou krijgen bij het handhaven van de order?
Ja, via email de keuze gekregen. Na nog een aantal details uitvragen die toezegging gedaan. Dat is dus in mijn ogen leidend. Precies daarom vind ik de fiscale waarde dus (nog) geen issue; dat is conform afspraak. Linksom of rechtsom zou het volgens mij moeten uitkomen op een auto van ~60K, inclusief autopilot. Tesla claimt nu dat de bestelling is doorgekomen ná 1 maart (dat kan te maken hebben met de overeenkomsten die nog geregeld moesten worden op dat moment). Dus: in dat geval zou ik geen 'recht' hebben op AP. Daar kan ik inkomen, maar in dat geval mag de LM AP bijbestellen om levering weer in lijn met de bestelling te brengen. Uiteindelijk lijkt mij dat aan de LM om te regelen.

Lijkt op oude bedragen:
Auto 58.800,-- (basisprijs Model 3 LR)
Optie 1.600,-- (lak OF velgen)
Totaal 60.400,-- (fiscale waarde)
Exact: M3LR + blauwe kleur.

Is er niet toevallig al een aanbetaling gedaan van € 2.000,- ?
Dat zou kunnen. Ik heb die aanbetaling dan niet verrekend zien worden op de factuur, wat ik dan wel weer zou verwachten. Op dit moment kan ik helemaal geen facturen ophalen in mijn account dus durf het niet met zekerheid te zeggen.
 
Ik kreeg vandaag dit antwoord op een mail van mij van 6 april over wanneer ik nou is autopilot zou krijgen... ze weten het niet meer.

Dag meneer xxxxx,

....

Het is alleen niet zo dat u er voor betaald heeft. Als dit zo was, dan zou het op de eindfactuur komen te staan en hiermee ook de fiscale waarde hoger maken.

Wij hebben dit juist zo gedaan zodat u er niet voor betaald maar het als een cadeau wordt gegeven omdat de prijzen verlaagd zijn. Wat vanuit ons een aardigheid is naar de klant toe.


Wij hopen dat er snel meer bekend is en ook wij duidelijkheid kunnen geven aan u.



Met vriendelijke groet,
 
Wanneer is je auto geleverd?
Voor of na 1 maart?
Per SMS bevestigd gekregen dat je AP zou krijgen? (of op andere manier?)
Ik probeer een systeem te ontdekken maar het valt nog niet mee ;)
Half januari besteld door de lease bij Tesla. Pas 6 maart bij Tesla ingevoerd in hun systeem. Via de lease op 14 maart een mail gehad met de keuze voor prijsverlaging of gratis autopilot, dat laatste gekozen. En 29 maart opgehaald in Tilburg.

Ik vermoed zelf dat het bij mij komt omdat in hun systeem 6 maart als besteldatum staat ipv half januari. Dat kon de medewerker woensdag ook zien en zou het doorsturen omdat ik er wel recht op heb.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Ik kreeg vandaag dit antwoord op een mail van mij van 6 april over wanneer ik nou is autopilot zou krijgen... ze weten het niet meer.

Dag meneer xxxxx,

....

Het is alleen niet zo dat u er voor betaald heeft. Als dit zo was, dan zou het op de eindfactuur komen te staan en hiermee ook de fiscale waarde hoger maken.

Wij hebben dit juist zo gedaan zodat u er niet voor betaald maar het als een cadeau wordt gegeven omdat de prijzen verlaagd zijn. Wat vanuit ons een aardigheid is naar de klant toe.


Wij hopen dat er snel meer bekend is en ook wij duidelijkheid kunnen geven aan u.



Met vriendelijke groet,

Wat een dom en raar antwoord. “U heeft er niet voor betaald dus u heeft er eigenlijk geen recht op dus u moet gewoon afwachten of en wanneer het gaat komen.

Als jij een TV bij de mediamarkt koopt met een “nu met gratis blu-ray speler erbij” dan is dat gewoon onderdeel van je koopovereenkomst en mag je levering afdwingen. Stel je voor dat mediamarkt die blu-ray maar niet uitlevert en het afdoet met “ja maar u heeft er ook niet voor betaald, het is eigenlijk een aardigheidje van ons”. Ja en?

Wat is hier toch in hemelsnaam aan de hand, dat laadkabel “op” zijn en op zich laten wachten snap ik ergens nog, maar de AP uitrol is een kwestie van een paar VINs in een database knallen. Waarom moet dit zo vaag en moeilijk allemaal? Wat speelt hier stiekem op de achtergrond?
 
Wat een dom en raar antwoord. “U heeft er niet voor betaald dus u heeft er eigenlijk geen recht op dus u moet gewoon afwachten of en wanneer het gaat komen.

Als jij een TV bij de mediamarkt koopt met een “nu met gratis blu-ray speler erbij” dan is dat gewoon onderdeel van je koopovereenkomst en mag je levering afdwingen. Stel je voor dat mediamarkt die blu-ray maar niet uitlevert en het afdoet met “ja maar u heeft er ook niet voor betaald, het is eigenlijk een aardigheidje van ons”. Ja en?

Wat is hier toch in hemelsnaam aan de hand, dat laadkabel “op” zijn en op zich laten wachten snap ik ergens nog, maar de AP uitrol is een kwestie van een paar VINs in een database knallen. Waarom moet dit zo vaag en moeilijk allemaal? Wat speelt hier stiekem op de achtergrond?
Dat is ook zo ongeveer mijn reactie geweest. Zal wel weer 2 weken duren voordat ik per mail antwoord heb.

Waarom zijn ze niet gewoon eerlijk (en duidelijk), ze hebben allemaal een ander verhaal.
 
Is het niet een kwestie van wennen......chill modus, afstand auto op 1, is dan bijna cruise control....
Zal vast deels wennen zij aan een minder soepele adaptieve cruis control dan een V60, maar ik had het niet verwacht.
Het gaat allemaal vrij ruig het remmen en gas ehhh stroom geven. Zeker op een drukke dag als vandaag op de snelweg.
Dat kan soepeler leert de ervaring. Mijn passagiers waren er ook niet echt blij mee...
 
Hallo allemaal,

Ik heb mijn Tesla model 3 besteld op 15 maart en opgehaald op 30 maart. Auto gekocht en gekregen zonder de autopilot. Nu heeft Tesla op 12 april besloten om alle model 3's met gratis autopilot uit te rusten.

Krijgt iedereen die de auto dus voor 12 april heeft besteld zonder autopilot, nu de autopilot ook gratis? Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
+
Bestelling en levering voor 1 maart, en ondanks herhaald aandringen nog steeds niets anders dan: "Even geduld dan mag U er voor betalen via een menu op Uw scherm in de auto; US$2000,- voor AP en US$3000,- erbij als je ook FSD wil, maar we weten nog niet wat de prijs in Euros wordt".

Klopt, dit verhaal in de blogpost van 1 maart. Staat alleen niet meer online.
 

Attachments

  • Blogpost 1 maart 2019 betreffende AP en FSD voor helft van de prijs.PNG
    Blogpost 1 maart 2019 betreffende AP en FSD voor helft van de prijs.PNG
    465.1 KB · Views: 77
Blijft vreemd. Je bestelt als een van de eersten, betaalt de hoofdprijs, en wordt als early adopter volledig afgestraft. Wacht negen weken na levering nog steeds op herstel van lakschade en mechanische problemen en al wat Tesla doet is keer op keer beloften niet nakomen.

Helemaal mee eens! Daarom heb ik Tesla deze week ook gebeld en mailtje verzonden. Voor 1 maart geleverd krijgt ("ooit") nog een voorstel voor AP+FSD voor speciale prijs. Het lijkt mij redelijk ("eerlijk") als dat pakket totaal max. Euro 3.200 gaat kosten. Dan zit er een bepaalde billijkheid tussen alle leveringen/prijzen/pakketten. Lijkt me goed om als "voor 1 maart leveringen" aan de bel te blijven trekken voor een passende oplossing:
- Gratis AP
OF
- AP + FSD voor euro 3.200,--
Het verbaasd me dat er nog niets concreets is voor deze (relatief kleine!) groep. Scheelt Tesla veel tijd (alle ongenoegen afwimpelen) en levert zelfs nog wat op (mensen schaffen FSD aan in ruil voor een vinkje aanzetten :))
 
Helemaal mee eens! Daarom heb ik Tesla deze week ook gebeld en mailtje verzonden. Voor 1 maart geleverd krijgt ("ooit") nog een voorstel voor AP+FSD voor speciale prijs. Het lijkt mij redelijk ("eerlijk") als dat pakket totaal max. Euro 3.200 gaat kosten. Dan zit er een bepaalde billijkheid tussen alle leveringen/prijzen/pakketten. Lijkt me goed om als "voor 1 maart leveringen" aan de bel te blijven trekken voor een passende oplossing:
- Gratis AP
OF
- AP + FSD voor euro 3.200,--
Het verbaasd me dat er nog niets concreets is voor deze (relatief kleine!) groep. Scheelt Tesla veel tijd (alle ongenoegen afwimpelen) en levert zelfs nog wat op (mensen schaffen FSD aan in ruil voor een vinkje aanzetten :))

Ik heb in februari M3 geleverd gekregen. Drie weken geleden, na diverse pogingen, via SeC Eindhoven nota ontvangen voor AP&FSD voor €3200 (incl). Nette prijs en meteen voldaan, maar zit nog steeds te wachten op activatie...
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel and Jooop