Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb 6 weken geleden AP plus FSD gekocht voor 5200..

Gister weer eens gebeld, en kreeg (na 40 minuten wachten) ook de vraag of ik nog even kon bijstorten ivm de nieuwe prijzen.
Gevoel voor humor hebben ze wel daar..
Heb ze gewezen op het feit dat ik een koopovereenkomst heb, dat ik 6 weken geleden betaald heb en dat ze nu eens moeten leveren..

Antwoord was dat ze met hoofdkantoor gaan overleggen of er coulance mogelijk is..
---

Even ter referentie, heb recent een gebruikte Golf GTE gekocht waar de vorige eigenaar CarNet had disabled.
Dan bel je dus om 11:00 s' avonds klantenservice die meteen opnemen, een engineer in Wolfsburg verzoeken het op te lossen, wat daarna ook binnen één dag gedaan is.

Tesla doet je beseffen dat de service van de 'oude merken' eigenlijk verdomd goed in elkaar zit..
 
Ik heb 6 weken geleden AP plus FSD gekocht voor 5200..

Gister weer eens gebeld, en kreeg (na 40 minuten wachten) ook de vraag of ik nog even kon bijstorten ivm de nieuwe prijzen.
Gevoel voor humor hebben ze wel daar..
Heb ze gewezen op het feit dat ik een koopovereenkomst heb, dat ik 6 weken geleden betaald heb en dat ze nu eens moeten leveren..

Antwoord was dat ze met hoofdkantoor gaan overleggen of er coulance mogelijk is..
---

Even ter referentie, heb recent een gebruikte Golf GTE gekocht waar de vorige eigenaar CarNet had disabled.
Dan bel je dus om 11:00 s' avonds klantenservice die meteen opnemen, een engineer in Wolfsburg verzoeken het op te lossen, wat daarna ook binnen één dag gedaan is.

Tesla doet je beseffen dat de service van de 'oude merken' eigenlijk verdomd goed in elkaar zit..

En dat noemen ze dan vragen om "coulance" terwijl het het gewoon nakomen van een overeenkomst is. Kan ik mij erg aan storen. Kan jij laten weten hoe het afloopt?
 
Ik heb identiek dezelfe problematiek. Ik heb ap 5 weken gelden aangeschaft voor euro 4300. Uiteraard nog niet actief en je komt er gewoon niet doorheen en van het kastje naar de muur is de oplossing voor Tesla. Nu zie ik euro 3200 en bij sommigen binnen paar uur actief. Mocht jij tot een oplossing komen dan hoor ik het graag want ik heb het bijna opgegeven om hier nog energie in te stoppen.

Inmiddels heb ik iemand bij Service (Tilburg) aan de lijn gekregen, die begreep dat ik hem liever voor 1000 euro minder wilde.
Hij heeft mijn bestelling geannuleerd, en ik heb via de website besteld. Daar staat dat het tot 3 dagen kan duren voor het aktief is. (Dat zou mooi zijn!)
Het kan wel even duren voor het geld is teruggestort.

E.e.a. heeft hij bevestigd in een mail.
 
  • Like
Reactions: Odie
Inmiddels heb ik iemand bij Service (Tilburg) aan de lijn gekregen, die begreep dat ik hem liever voor 1000 euro minder wilde.
Hij heeft mijn bestelling geannuleerd, en ik heb via de website besteld. Daar staat dat het tot 3 dagen kan duren voor het aktief is. (Dat zou mooi zijn!)
Het kan wel even duren voor het geld is teruggestort.

E.e.a. heeft hij bevestigd in een mail.

Dat komt goed uit bij jou dan, bij mij zeggen ze dat ik 7400,- moet betalen i.p.v. 3200.
 
Inmiddels heb ik iemand bij Service (Tilburg) aan de lijn gekregen, die begreep dat ik hem liever voor 1000 euro minder wilde.
Hij heeft mijn bestelling geannuleerd, en ik heb via de website besteld. Daar staat dat het tot 3 dagen kan duren voor het aktief is. (Dat zou mooi zijn!)
Het kan wel even duren voor het geld is teruggestort.

E.e.a. heeft hij bevestigd in een mail.

En hij is nu al geactiveerd... Zolang er maar geen mensen tussen zitten, kan het dus wel...
 
  • Like
Reactions: Odie
Had jij eerder voor basic AP al betaald bij bestelling of later na levering?

Zie zijn posts hierboven. Via Tel/Sec besteld a 4200 en die laten annuleren en vervolgens via de website a 3200e besteld (net als ik). Via de website is geheel geautomatiseerd en werkt binnen paar uurtjes.

Dat komt goed uit bij jou dan, bij mij zeggen ze dat ik 7400,- moet betalen i.p.v. 3200.

Dit is voor FSD waarschijnlijk. Wij hebben het over basic AP.
 
Ik zit ook nog te wachten op mijn AP die ik 'gratis' zou krijgen. Inmiddels ben ik wat wijzer: ik rij een LeasePlan auto en vlak na de prijsverlaging kwam LeasePlan met een mail met keuze om te annuleren en opnieuw tegen nieuwe condities te bestellen of de bestelling te handhaven en gratis AutoPilot erbij te krijgen. Ik ben hierbij steeds uitgegaan dat het het Tesla aanbod betrof en ben dus flink in de clash met Tesla gekomen omdat die mij vertelden dat ik niet in aanmerking kwam terwijl ik het wel zwart op wit heb van LeasePlan.

Wat blijkt nu: LeasePlan heeft zelf de Autopilot functie erbij gekocht bij Telsa (misschien tegen afwijkende condities) want toen ik van de week dreigde om dan maar zelf Autopilot te kopen bij Tesla en de factuur naar LeasePlan te sturen kreeg ik van Leaseplan te horen dat ze dat niet zouden accepteren omdat "er al betaald was voor Autopilot door LeasePlan".

Waarom Tesla de gekochte autopilot bij mij (en andere LeasePlan rijders) nog immer niet wil activeren is me een volslagen raadsel, want iedereen die het nu zelf online koopt krijgt het kennelijk binnen een dag geleverd.
 
Ik heb identiek dezelfe problematiek. Ik heb ap 5 weken gelden aangeschaft voor euro 4300. Uiteraard nog niet actief en je komt er gewoon niet doorheen en van het kastje naar de muur is de oplossing voor Tesla. Nu zie ik euro 3200 en bij sommigen binnen paar uur actief. Mocht jij tot een oplossing komen dan hoor ik het graag want ik heb het bijna opgegeven om hier nog energie in te stoppen.

damn, same here. 4200 euro betaald, niet geinstalleerd, en nu voor 3200 euro via de website...
 
Hier ook een update: Tesla blijft bij het standpunt dat de bestelling ná 1 maart is gedaan tegen de nieuwe prijs, terwijl de Lease blijft volhouden dat er al eerder is besteld en dat de fiscale waarde wel de oude is. Op dit moment heb ik dus een hoog maandbedrag, bijtelling over de hoge waarde, maar geen autopilot... Morgen maar weer in de telefoon klimmen.
 
Inmiddels heb ik iemand bij Service (Tilburg) aan de lijn gekregen, die begreep dat ik hem liever voor 1000 euro minder wilde.
Hij heeft mijn bestelling geannuleerd, en ik heb via de website besteld. Daar staat dat het tot 3 dagen kan duren voor het aktief is. (Dat zou mooi zijn!)
Het kan wel even duren voor het geld is teruggestort.

E.e.a. heeft hij bevestigd in een mail.

Ik had ook snel gebeld, bestelling geannuleerd en mail met bevestiging dat mijn geld wordt teruggestort. Erg netjes en snel allemaal (even kijken hoe snel het geld terugkomt). Meteen daarna AP+FSD bestelt, en, tadaaa, na 2 uur geactiveerd! Geweldig. Ben meteen de nare ervaringen kwijt (en 10.600 euro maar alla, daar mag de belastingdienst er 6000 van betalen :). Ik ben geloof ik wel een van de weinige die het aandurft met FSD als ik het zo lees).

Ik moet zeggen: gisteren ontzettend aardig en goed geholpen bij tesla amsterdam (kabel gekregen, krasjes weggepoetst, leenauto gekregen), vandaag over de telefoon ook, en ontzettend snel geinstalleerd, in 2 dagen opeens allemaal dikke plussen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Nienke
daar mag de belastingdienst er 6000 van betalen :).

Ben benieuwd hoe die rekensom er uit ziet :) 21% BTW krijg je terug en je hoeft minder (25% van bedrag ex btw) VPB te betalen, maar dan kom ik nog steeds niet op 6k mindering uit. Ben benieuwd naar je FSD bevindingen. Heb zelf de AP a 3200 maar moet toch wel zeggen dat het vrij beperkt is voor dat geld.
 
Beste Tesla rijders,

Er is nog steeds een aantal Tesla rijders in afwachting op AP en/of FSD. De frustraties nemen vooral toe bij de eerste leveringen (<1 maart 2019). Tesla komt de afspraken en toezeggingen niet na en het lijkt onmogelijke om AP (+FSD) te activeren. Als we de krachten bundelen maken we waarschijnlijk meer kans! Ondergetekenden willen in gesprek gaan met Tesla voor een passende oplossing. We kiezen op dit moment bewust voor een goed gesprek. Er is al interesse vanuit de media om hier aandacht aan te geven maar we hangen de “vuile Tesla-was” liever nog niet buiten... Daarom eerst een goed gesprek, als we er echt niet uitkomen kunnen we altijd nog andere middelen inzetten om Tesla te bewegen om de afspraken/toezeggingen na te komen.

Loop je ook tegen een Tesla-muur aan?
Lukt het niet om AP (+FSD) geactiveerd te krijgen?



Stuur dan een persoonlijk bericht naar ondergetekende, waar mogelijk onder vermelding van:
  • Wanneer is je auto daadwerkelijk afgeleverd?
  • Heb je al AP? (zo niet welk bedrag zou je er voor over hebben?)
  • Is FSD ook gewenst? (zo ja, welk bedrag zou je er voor over hebben?)
  • Met welke uitkomst/oplossing zou je tevreden zijn?
  • Andere bijzonderheden / relevante info mbt AP/FSD?
  • Mailadres (na de inventarisatie ontvang je de resultaten per mail)

Met een hartelijke Tesla groet :),

Benny @bennyvw
Elbert @SparkyM3LR4WD

Nb: deze “actie” is alleen gericht op AP (+FSD) en dus niet op andere tekortkomingen :rolleyes:
 
Ik had ook snel gebeld, bestelling geannuleerd en mail met bevestiging dat mijn geld wordt teruggestort. Erg netjes en snel allemaal (even kijken hoe snel het geld terugkomt). Meteen daarna AP+FSD bestelt, en, tadaaa, na 2 uur geactiveerd! Geweldig. Ben meteen de nare ervaringen kwijt (en 10.600 euro maar alla, daar mag de belastingdienst er 6000 van betalen :). Ik ben geloof ik wel een van de weinige die het aandurft met FSD als ik het zo lees).

Ik moet zeggen: gisteren ontzettend aardig en goed geholpen bij tesla amsterdam (kabel gekregen, krasjes weggepoetst, leenauto gekregen), vandaag over de telefoon ook, en ontzettend snel geinstalleerd, in 2 dagen opeens allemaal dikke plussen.

Fijn dat het ook zo kan. Hier is de model 3 29 januari besteld, toen om te beginnen al niet de 6 maanden gratis SC gekregen omdat de betaling volgens Tesla USA pas 1 Februari binnen was (betalingsbewijs etc aanwezig maar goed). Eind Maart SMS ontvangen met bevestiging gratis AP (ook oude prijs betaald).

Auto na veel gedoe 18 April geleverd maar tot op heden geen AP geactiveerd en niemand kan iets vertellen over eventuele voortgang en of die AP überhaupt nog gaat komen.

Ik ga morgen maar weer eens bellen.
 
Beste Tesla rijders,

Er is nog steeds een aantal Tesla rijders in afwachting op AP en/of FSD. De frustraties nemen vooral toe bij de eerste leveringen (<1 maart 2019). Tesla komt de afspraken en toezeggingen niet na en het lijkt onmogelijke om AP (+FSD) te activeren. Als we de krachten bundelen maken we waarschijnlijk meer kans! Ondergetekenden willen in gesprek gaan met Tesla voor een passende oplossing. We kiezen op dit moment bewust voor een goed gesprek. Er is al interesse vanuit de media om hier aandacht aan te geven maar we hangen de “vuile Tesla-was” liever nog niet buiten... Daarom eerst een goed gesprek, als we er echt niet uitkomen kunnen we altijd nog andere middelen inzetten om Tesla te bewegen om de afspraken/toezeggingen na te komen.

Loop je ook tegen een Tesla-muur aan?
Lukt het niet om AP (+FSD) geactiveerd te krijgen?



Stuur dan een persoonlijk bericht naar ondergetekende, waar mogelijk onder vermelding van:
  • Wanneer is je auto daadwerkelijk afgeleverd?
  • Heb je al AP? (zo niet welk bedrag zou je er voor over hebben?)
  • Is FSD ook gewenst? (zo ja, welk bedrag zou je er voor over hebben?)
  • Met welke uitkomst/oplossing zou je tevreden zijn?
  • Andere bijzonderheden / relevante info mbt AP/FSD?
  • Mailadres (na de inventarisatie ontvang je de resultaten per mail)

Met een hartelijke Tesla groet :),

Benny @bennyvw
Elbert @SparkyM3LR4WD

Nb: deze “actie” is alleen gericht op AP (+FSD) en dus niet op andere tekortkomingen :rolleyes:

Goed initiatief!
 
Beste Tesla rijders,

Er is nog steeds een aantal Tesla rijders in afwachting op AP en/of FSD. De frustraties nemen vooral toe bij de eerste leveringen (<1 maart 2019). Tesla komt de afspraken en toezeggingen niet na en het lijkt onmogelijke om AP (+FSD) te activeren. Als we de krachten bundelen maken we waarschijnlijk meer kans! Ondergetekenden willen in gesprek gaan met Tesla voor een passende oplossing. We kiezen op dit moment bewust voor een goed gesprek. Er is al interesse vanuit de media om hier aandacht aan te geven maar we hangen de “vuile Tesla-was” liever nog niet buiten... Daarom eerst een goed gesprek, als we er echt niet uitkomen kunnen we altijd nog andere middelen inzetten om Tesla te bewegen om de afspraken/toezeggingen na te komen.

Loop je ook tegen een Tesla-muur aan?
Lukt het niet om AP (+FSD) geactiveerd te krijgen?



Stuur dan een persoonlijk bericht naar ondergetekende, waar mogelijk onder vermelding van:
  • Wanneer is je auto daadwerkelijk afgeleverd?
  • Heb je al AP? (zo niet welk bedrag zou je er voor over hebben?)
  • Is FSD ook gewenst? (zo ja, welk bedrag zou je er voor over hebben?)
  • Met welke uitkomst/oplossing zou je tevreden zijn?
  • Andere bijzonderheden / relevante info mbt AP/FSD?
  • Mailadres (na de inventarisatie ontvang je de resultaten per mail)

Met een hartelijke Tesla groet :),

Benny @bennyvw
Elbert @SparkyM3LR4WD

Nb: deze “actie” is alleen gericht op AP (+FSD) en dus niet op andere tekortkomingen :rolleyes:



Beste `AP-FSD forumleden`,

Iedereen met een persoonlijke reactie op #296 hartelijk dankt!
We hebben alle reacties in een Excel sheet geplaatst (incl. de 2 reacties via dit forum).
Uit de reacties blijkt dat niet alleen de "voor-1-maart-leveringen" met de handen in het haar zitten...... :(
Er blijkt nog meer mis te zijn dan wij op basis van dit forum konden vermoeden.

Als er nog Tesla-rijders zijn met AP/FSD perikelen dan lezen we dat graag via een persoonlijk bericht. (zie #296) Idem voor het geval je al gereageerd hebt maar er ondertussen relevante ontwikkelingen zijn. Samen staan we sterk(er)! Volgende week maandag of dinsdag gaan we contact opnemen met Tesla om tot een passende oplossing te komen.

Als er ontwikkelingen zijn dan laten we dat weten via het forum (algemene info) of via de mail (meer gedetailleerde of persoonlijke info).

Met een hartelijke Tesla groet, Benny & Elbert :)
 
  • Like
  • Love
Reactions: Hulser78 and Odie
Vorig jaar onze M3 besteld (dec) en in april geleverd. Op 1 maart sms ontvangen maar tot op heden is AP helaas nog niet geactiveerd. Zijn er meer mensen die wel de sms gehad hebben maar waarbij AP nog niet geactiveerd is?
Net terug van bijna 3 weken vakantie. We hadden echt verwacht dat AP inmiddels geactiveerd zou zijn. Maar helaas blijkt bij aankomst dat wij het nog steeds zonder AP moeten doen. Heb zelfs voor de zekerheid net twee keer een reset gedaan.

Zijn er nog andere mensen die wel de SMS hebben gehad maar waarbij AP nog niet geactiveerd is?