Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Help! Blijf ik hybride rijden of ga ik voor een X

Wat te doen?


  • Total voters
    64
This site may earn commission on affiliate links.
Beetje onnodig, deze reactie.

Och, het is maar een mening. Vooruit, iets feitelijker dan. Ik had deze winter twee weken een nieuwe V90 station twin turbo benzine als loaner, inclusief pilot assist en touchscreen navigatie. Ging die week toevallig op wintersport. Het voelde als een grote stap terug in de tijd. In de reviews werd het interieur geroemd. Ik zag niet waarom. Wiebelige touchscreen, grote klont plastic met vakjes in het midden en geen enkel zicht op waar de neus zich bevindt. Hijgerig rijgedrag met een automaat die al bij een beetje gas geven terug schakelt waarna de motor het uitgierde. Weinig bagageruimte. En de eerste avond belden de buren aan omdat de auto spontaan had besloten alle ramen omlaag te doen. Een nieuwe auto die oud voelde.
 
Och, het is maar een mening. Vooruit, iets feitelijker dan. Ik had deze winter twee weken een nieuwe V90 station twin turbo benzine als loaner, inclusief pilot assist en touchscreen navigatie. Ging die week toevallig op wintersport. Het voelde als een grote stap terug in de tijd. In de reviews werd het interieur geroemd. Ik zag niet waarom. Wiebelige touchscreen, grote klont plastic met vakjes in het midden en geen enkel zicht op waar de neus zich bevindt. Hijgerig rijgedrag met een automaat die al bij een beetje gas geven terug schakelt waarna de motor het uitgierde. Weinig bagageruimte. En de eerste avond belden de buren aan omdat de auto spontaan had besloten alle ramen omlaag te doen. Een nieuwe auto die oud voelde.

Het is geen mening het is iemand zn huidige autokeuze belachelijk maken omdat het niet jou keuze is.
En dan als reden dat je een keer ook met een Volvo heb gereden die je tegen vielo_O
 
Het is geen mening het is iemand zn huidige autokeuze belachelijk maken omdat het niet jou keuze is.
En dan als reden dat je een keer ook met een Volvo heb gereden die je tegen vielo_O

Ik las ,,Schroom niet om te antwoorden”

Mijn antwoord is een uitdrukking van het gevoel dat een vergelijking tussen een recente Volvo en een Tesla bij mij oproept. No offence, just my humble opinion.
 
Ik had laatst zo'n leenjaguar van Tesla, een XJ als ik me niet vergis. Traag reagerend op het go-pedaal en loeiend en hokkend door de 8 automatische versnellingen. Veel plastic knopjes. Wel lekkere stoelen maar van binnen een stuk kleiner. Even het kenteken ingetikt, blijkt dat het ding meer dan een ton moet kosten. De keuze voor een Tesla is dan niet moeilijk. Het enige waar zo'n ICE inderdaad echt beter in is is in één keer doorraggen met de boys naar de Mooserwirt.
 
Hangt er natuurlijk ook vanaf waarom je een auto kiest.

Wij kochten onze X omdat we heel graag elektrisch wilden rijden en 4 kinderen hebben. Dan bestaat de shortlist uit 1 :)

Anderen gaan voor de goedkoopste, snelste of ‘de toekomst’ met een auto die door OTA updates soms wekelijks beter wordt... je raad het al, je komt natuurlijk altijd bij de X uit ;-)

Na de eerste bijna 40.000 km kunnen we ons niet indenken ooit nog een niet-elektrische te kopen...

Heb je trouwens ook de link naar het Volvo XC90 forum, waar je om goed geïnformeerd te worden natuurlijk dezelfde poll hebt gezet? Ben benieuwd naar de reacties daar :)))
 
Beste Jeroen,

Een reactie van overseas: Mijn vrouw en ik wonen nu 7 jaar in de USA, en hebben hier onze Tesla gekocht.
Onze eerste auto toen we nog in Amsterdam woonden was een Volvo, gevolgd door de Honda Hybrid omdat we groener en stiller wilden rijden. We hebben serious overwogen hier weer een Volvo te kiezen, maar dan een groene versie, tot we hoorden dat het puur electrisch bereik slechts 30 km was waarna het een behoorlijke benzine slurper werd. Dat vonden we zo'n Marketing gimmick dat Volvo voor ons als merk meteen afviel, Toen een Tesla getest, en wat een andere poster al zei werd meteen waar, "No way back". Er is gewoon geen vergelijk met de rij ervaring, de soeplesse en acceleratie. Enige minpunt: Als we ooit weer terug zouden gaan naar NL, dan is het op dit moment onmogelijk een Europese snellader te gebruiken. Maar dat is meer een theoretisch kwestie voor de meerderheid van de Tesla rijders.

Kortom: Absolute aanrader, ik zou zeker voor de Tesla gaan.
Als je inderdaad voor de Tesla X kiest, denk er wel aan een referal code te gebruiken voor gratis opbeperkt snelladen onderweg. Mocht je die nog niet hebben, dan zijn er op dit forum genoeg mensen die je hieraan kunnen helpen.

Veel success met je keuze, laat even weten wat je gaat doen.

Groeten uit Chicago, Mick
 
Last edited:
  • Like
Reactions: GIO1974
Ik had laatst zo'n leenjaguar van Tesla, een XJ als ik me niet vergis. Traag reagerend op het go-pedaal en loeiend en hokkend door de 8 automatische versnellingen. Veel plastic knopjes. Wel lekkere stoelen maar van binnen een stuk kleiner. Even het kenteken ingetikt, blijkt dat het ding meer dan een ton moet kosten. De keuze voor een Tesla is dan niet moeilijk. Het enige waar zo'n ICE inderdaad echt beter in is is in één keer doorraggen met de boys naar de Mooserwirt.

Ook een week een Jaguar als loaner gehad, afgelopen herfst. Die van mij was een XE. Was relatief zuinig, zo’n 1:20 (diesel). De Volvo reed 1:9 (benzine), ondanks het kleine motortje en de automatische start-stop bij verkeerslichten. Dat vind ik ook het wonderlijke van veel hybrides en plug-ins: dat ze ondanks al die kwetsbare techniek niet of nauwelijks zuiniger zijn geworden dan de auto’s uit de jaren tachtig.
 
Helemaal geen nadelen dan aan het Tesla rijden

Eerlijk? Op drukke dagen waar ik een kleine 300 km heb gereden zonder gelegenheid om onderweg te laden (wegens tijdgebrek) en in de avond nog weg moet, mis ik wel eens dat ik niet even snel kan tanken... maar ja, ik ben dan ook grootverbruiker en het gebeurt minder dan 1 keer per maand.
Daar staat tegenover dat het de unieke ervaring biedt te voelen wat de Tesla rijders van het eerste uur vaak hebben moeten voelen. Een keer in de paar weken een pioniersgevoel ;-)
En dat wordt met het tempo waarin Tesla nieuwe Superchargers uit de grond stampt ook snel verleden tijd...
 
Ergens vele jaren geleden (in 2011 een Model S besteld die in 2013 werd geleverd) had ik een soortgelijk koudwatervrees. Ik kwam uit een knappe BMW, en vroeg me ook af of dit het wel voor me ging zijn. Toen was het elektrisch rijden ook nog meer pionieren dan nu, het was interessanter maar ook onzekerder. Maar ik heb geen seconde spijt gehad van de overstap op een Tesla. Een XC90 is nu één van de weinige ICE's die mij kunnen bekoren, maar geen haar op mijn hoofd (ja hoor, kom er maar in Wim S.) die nu nog terug zou willen. Er zijn absoluut (een paar) mensen die spijt hebben van de aanschaf van een Tesla, maar het zijn er héél weinig en je zult ze hier niet vinden. Ik steek mijn hand er voor in het vuur dat je geen spijt krijgt als je overstapt op een X. Kom op man, een X is gewoon zo gaaf, zo snel, zo alles.

En die vakanties...daar is op dit forum ook veel over geschreven. Ik verheerlijk die laadstops onderweg niet zo als sommigen hier (die dat ook oprecht als rustgevend ervaren, dus geen kritiek verder), maar ook ik zal beamen dat het gewoon totaal geen issue is. Ben door de jaren heen misschien al tien keer op wintersport geweest met de Tesla en ook 's zomers naar Toscane. Gewoon geen enkel probleem. Je bent op een rit naar de Alpen misschien twee uur langer onderweg, maar daar stel je je vooraf op in, je pakt je rust en realiseer je soms ook nog even dat je die liters loodvrij niet hoeft af te rekenen.

Kortom, toegegeven je komt uit een knappe auto, maar als je kunt overstappen naar een X....doen!
 
Dag Ernst. Ik begrijp je reactie :cool: maar als niemand dat ooit tegen hem zegt, dan loopt hij dat wellicht mis. Aangezien dit letterlijk de eerste post was van Jeroen, ben ik niet zo zeker dat hij eraan denkt dat te doen. Voor zover ik weet is er geen stickie thread met tips voor nieuwe / aakomende Tesla bezitters over dit soort zaken.
Groet, Mick
 
Beste Jeroen,

Een reactie van overseas: Mijn vrouw en ik wonen nu 7 jaar in de USA, en hebben hier onze Tesla gekocht.
Onze eerste auto toen we nog in Amsterdam woonden was een Volvo, gevolgd door de Honda Hybrid omdat we groener en stiller wilden rijden. We hebben serious overwogen hier weer een Volvo te kiezen, maar dan een groene versie, tot we hoorden dat het puur electrisch bereik slechts 30 km was waarna het een behoorlijke benzine slurper werd. Dat vonden we zo'n Marketing gimmick dat Volvo voor ons als merk meteen afviel, Toen een Tesla getest, en wat een andere poster al zei werd meteen waar, "No way back". Er is gewoon geen vergelijk met de rij ervaring, de soeplesse en acceleratie. Enige minpunt: Als we ooit weer terug zouden gaan naar NL, dan is het op dit moment onmogelijk een Europese snellader te gebruiken. Maar dat is meer een theoretisch kwestie voor de meerderheid van de Tesla rijders.

Kortom: Absolute aanrader, ik zou zeker voor de Tesla gaan.
Denk er wel aan een referal code te gebruiken zodat je gratis onbeperkt kan snelladen onderweg.
Mocht je nog geen code hebben: Mick1561 of klik www.tesla.com/referral/mick1561

Veel success met je keuze, laat even weten wat je gaat doen.

Groeten uit Chicago, Mick
Hou eens op met reclame maken voor je eigen referral. Het is verboden op dit forum en ontkracht je verder goede verhaal.
 
  • Like
Reactions: is3
Ergens vele jaren geleden (in 2011 een Model S besteld die in 2013 werd geleverd) had ik een soortgelijk koudwatervrees. Ik kwam uit een knappe BMW, en vroeg me ook af of dit het wel voor me ging zijn. Toen was het elektrisch rijden ook nog meer pionieren dan nu, het was interessanter maar ook onzekerder. Maar ik heb geen seconde spijt gehad van de overstap op een Tesla. Een XC90 is nu één van de weinige ICE's die mij kunnen bekoren, maar geen haar op mijn hoofd (ja hoor, kom er maar in Wim S.) die nu nog terug zou willen. Er zijn absoluut (een paar) mensen die spijt hebben van de aanschaf van een Tesla, maar het zijn er héél weinig en je zult ze hier niet vinden. Ik steek mijn hand er voor in het vuur dat je geen spijt krijgt als je overstapt op een X. Kom op man, een X is gewoon zo gaaf, zo snel, zo alles.

En die vakanties...daar is op dit forum ook veel over geschreven. Ik verheerlijk die laadstops onderweg niet zo als sommigen hier (die dat ook oprecht als rustgevend ervaren, dus geen kritiek verder), maar ook ik zal beamen dat het gewoon totaal geen issue is. Ben door de jaren heen misschien al tien keer op wintersport geweest met de Tesla en ook 's zomers naar Toscane. Gewoon geen enkel probleem. Je bent op een rit naar de Alpen misschien twee uur langer onderweg, maar daar stel je je vooraf op in, je pakt je rust en realiseer je soms ook nog even dat je die liters loodvrij niet hoeft af te rekenen.

Kortom, toegegeven je komt uit een knappe auto, maar als je kunt overstappen naar een X....doen!
Dat is een heel ander verhaal dan wat je vertelde na een week dat je de X had opgehaald ;)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: HWS and is3
Ik heb jaartje geleden voor dezelfde keuze gestaan. Kom van 4 bmw's (525TD, 320D, 320D break en 520D). Bij mij was de keuze: nog een 520d, een 530e of een model S. Had een 2-tal jaar geleden al eens een proefrit gemaakt. Heb nu mijn S 6 maanden (en 28k km), zou niet meer terug willen. Bovendien maakt niemand er een issue van als je met een (dure) Tesla aankomt bij een klant. Dat zou bij een ICE van dezelfde prijsklasse anders zijn.