Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Help! Blijf ik hybride rijden of ga ik voor een X

Wat te doen?


  • Total voters
    64
This site may earn commission on affiliate links.
Ben nu erg aan het twijfelen over wat te doen; doorrijden met een auto waarvan ik weet wat ik heb of de sprong in het diepe en de Tesla een kans geven. Hij rijdt geweldig maar de XC90 is ook geen straf. Wat me een beetje zorgen baart is op vakantie gaan met de X. Is het echt zo makkelijk, het laden bij de SUC, en pas je je echt zo snel aan?

Als ik je PDF zo lees komt de Tesla er op elk vlak beter uit. m.i. wuif je het enorme verschil in bijtelling in voordeel van de Tesla wel iets te makkelijk van tafel. Dat is een hoop geld! "Hij rijdt geweldig" versus "XC90 is ook geen straf" klinkt toch ook alsof de Tesla hier beter uitkomt? :)

Persoonlijk is het op vakantie gaan voor mij nooit een issue geweest in de afweging. Het Supercharger netwerk is daar uitstekend voor geschikt en zelfs voor uitgerold! Dus afgezien van misschien wat langere plaspauzes is dat echt geen probleem. De iets langere stops wordt door velen als prettig ervaren (zelf nog geen ervaring). Daar zou ik mij geen zorgen over maken. Op je bestemming kom je zonder problemen. Ik heb voor mijn vakantie wel gechecked of daar laadvoorzieningen zijn, en die waren er voldoende.

Ik heb wel bewust gekozen voor een 100d voor de "lokale trips". Ik heb familie ~230km verderop wonen. Ik heb geen zin om als ik daar 's avonds laat vertrek om nog ergens onderweg in de nacht aan een supercharger te moeten hangen met 2 slapende kinderen achterin en een vrouw die naar huis wil. Ik heb 's nachts ook een zwaardere voet, en dus een hoger verbruik. Tel daarbij op mogelijk slechte omstandigheden zoals sneeuw, kou, regen waardoor je verbruik ook wat hoger wordt.. Dat is voor mij de reden geweest om voor een 100d te kiezen zodat ik die trip ook in slechte omstandigheden kan doen op 1 lading zonder rekening te hoeven te houden met de acculading.
 
Even off topic, Jeroen is volgens mij inmiddels afgehaakt... maar Help!!! Deze hybride reed even niet meer.

7ED3685E-4DBB-4346-A633-DDE73C0B2795.jpeg
 
Even off topic, Jeroen is volgens mij inmiddels afgehaakt...
:):)

verlate 1 april grap: zeggen dat je twijfelt en een tesla wilt kopen - werkt altijd wel als een (positieve) rode lap op deze site.

als je hier een post zet heb je eigenlijk al besloten .... en bevestiging krijg je hier dan voldoende.

alle positieve verhalen kloppen!! ook wat betreft de vakanties.
er is ook een rubriek "janken" als je wat negatieve dingen wilt lezen - positieve daarvan is dat alles altijd wordt opgelost binnen de garantie.
wij hebben ook getwijfeld over Volvo XC90, maar hele familie (nog steeds) blij met de Tesla X (na 1 jaar, incl vakantie in Italië en wintersport in Zwitserland).

ik zou zeggen "join the future"
 
  • Like
Reactions: jm71
Ik heb juist ook mijn XC90 T8 weggedaan en hoop binnen een week of 2 mijn X in ontvangst te kunnen nemen. Voor al wie nog twijfeld heb ik 1 simpele vraag: wat zijn de 32 leukste km's van de dag in je XC90? Dat zijn toch zonder twijfel de eerste volledig electrische km's voordat de verbrandingsmotor opstart?

Wel daarom heb ik nu voor een volledig electrische auto gekozen
 
Ik had laatst zo'n leenjaguar van Tesla, een XJ als ik me niet vergis. Traag reagerend op het go-pedaal en loeiend en hokkend door de 8 automatische versnellingen. Veel plastic knopjes. Wel lekkere stoelen maar van binnen een stuk kleiner. Even het kenteken ingetikt, blijkt dat het ding meer dan een ton moet kosten. De keuze voor een Tesla is dan niet moeilijk. Het enige waar zo'n ICE inderdaad echt beter in is is in één keer doorraggen met de boys naar de Mooserwirt.

Ik had hem ook, vond het verschrikkelijk. Op de zaak vroeg men hoe die was en ik heb gezegd dat ik hem nooit zou kopen. Zelfde ervaring: traag schakelend, bijna geen vermogen voor mijn idee, etc.

Dat zal vergeleken met de 3 touring van een collega meevallen, maar vergeleken met een Tesla is het simpel: je springt een gat in de lucht als je je eigen auto weer terug hebt.

Voor Jeroen; ga voor de Tesla, het is echt geen probleem op vakantie. Het is even wennen maar dat ging bij mij heel snel. Ik rij nu bijna een half jaar en ook naar Italie was geen enkel probleem; in de winter met min 15.

Het enige echte probleem dat ik heb ervaren is inderdaad de grootte van de auto. Ben wat voorzichtiger met parkeergarages.
 
Ik was niet afgehaakt maar kreeg geen berichten meer binnen dat er gereageerd was en zie ze nu dus allemaal. Bedankt iedereen die de moeite heeft genomen om m'n vraag te lezen en daarop te reageren!

Inmiddels is de X besteld en kan ik 'm eind mei op gaan halen in Tilburg! Er was er eentje die helemaal aan mijn eisen voldeed (ok, twee extra opties genomen die ik eigenlijk niet hoefde maar anders moest ik zo lang wachten o_O) en al op de boot stond richting NL. Meteen laten reserveren dus!

Ben zeer benieuwd en heb inmiddels de zomervakantie geboekt en daarbij (zonder het aan m'n vriendin te vertellen) al rekening gehouden met het charger netwerk. Ga dus maar eens overnachten in Poitiers, schijnt een mooi Novotel te zijn...;)
 
Ben zeer benieuwd en heb inmiddels de zomervakantie geboekt en daarbij (zonder het aan m'n vriendin te vertellen) al rekening gehouden met het charger netwerk. Ga dus maar eens overnachten in Poitiers, schijnt een mooi Novotel te zijn...;)

Haha, mooi he :) Same here. Gefeliciteerd!

Ik heb het tijdens de wintersport wel verteld, met een goede redenatie: superchargen is voor ons gratis, dus vergeleken met de BMW die we hiervoor reden, besparen we makkelijk 300,- aan brandstofkosten. Dan kun je prima een goed diner hebben in een wat luxer hotel met DeC. ga je echt alleen maar op vooruit :)
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Ik had laatst zo'n leenjaguar van Tesla, een XJ als ik me niet vergis. Traag reagerend op het go-pedaal en loeiend en hokkend door de 8 automatische versnellingen. Veel plastic knopjes. Wel lekkere stoelen maar van binnen een stuk kleiner. Even het kenteken ingetikt, blijkt dat het ding meer dan een ton moet kosten. De keuze voor een Tesla is dan niet moeilijk. Het enige waar zo'n ICE inderdaad echt beter in is is in één keer doorraggen met de boys naar de Mooserwirt.
Had ik laatst ook, ik vermoed dat ze die met opzet meegeven ;-)