Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Help: in Brest gestrand, wat nu?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi Seth, nogmaals dank voor je hulp! Wij hebben inmiddels nabij Valogne een huisje gehuurd. Zou het jullie uitkomen om af te spreken in Rouen? Dat kan ik vanaf hier halen.

Het is overigens best mooi hier, nu de storm is gaan liggen:

ube9e8ur.jpg




fijne kerst in ieder geval en geniet er maar van daar!
 
Hoi Daniel,

Rouen is 150km, makkie voor mij. Welke dag is handig en hoe laat? Ik kan morgen of vrijdag. Rouen is ook een mooie stad en er is een Ikea met laadpunt ;)

Mijn 06 heb je, laat maar even wat van je horen.

Grt
Seth
 
Excuse me butting in in English :biggrin:. Did you contact mgemmell? Are you heading home or still going to try to reach Spain? Maybe ask something in the France thread. I hope you manage to sort things out - what a baptism by fire...


Probably a bit tricky given it's Christmas day, but you can get the Type 3 plugs to rig up a cable. Some guys made a cable to convert Type 3 to red CEE plugs.

Tesla-Fahrer und -Freunde Forum Thema anzeigen - Type3 Adapter auf CEE 16A/32A für Frankreich


Legrand 059090 - Fiche EV Plug - mode 3
 
Excuse me butting in in English :biggrin:. Did you contact mgemmell? Are you heading home or still going to try to reach Spain? Maybe ask something in the France thread. I hope you manage to sort things out - what a baptism by fire...


Probably a bit tricky given it's Christmas day, but you can get the Type 3 plugs to rig up a cable. Some guys made a cable to convert Type 3 to red CEE plugs.

Tesla-Fahrer und -Freunde Forum Thema anzeigen - Type3 Adapter auf CEE 16A/32A für Frankreich


Legrand 059090 - Fiche EV Plug - mode 3

Hi there! We gave up trying to reach Spain. It's very tough to load in France without the type 3 to type 2 cable. But perhaps the main reason the cancel Spain was the prospective of returning again by ferry: I don't think I ever want to make a crossing of the bay of biskay by boat. I was seasick for about 30 hours in a row.

Again, thanks for all help to all of you!

Merry christmas!
 
De verhuurder heeft verteld dat de stroom hier was uitgevallen, er schijnen nog delen te zijn waar dat nog steeds het geval is. Wellicht heeft het lage voltage daar iets mee te maken.

De laadsnelheid is overigens omhoog gegaan: we zitten nu op 10 km per uur! Dat moet genoeg zijn om overmorgen naar Rouen te kunnen rijden en daar Seth te ontmoeten.

bu3ave9y.jpg


Met een type 2 naar 3 kabel wordt het rijden hier een stuk eenvoudiger, er zijn redelijk wat 22kW type 3 laadpalen.
 
De verhuurder heeft verteld dat de stroom hier was uitgevallen, er schijnen nog delen te zijn waar dat nog steeds het geval is. Wellicht heeft het lage voltage daar iets mee te maken.
Heeft Dinard niet juist een van de grootste getijdencentrales ter wereld? Althans, dat zeiden ze nog toen ik daar begin jaren 80 een rondleiding kreeg.
 
Ik ben inmiddels bezig met het plannen van de terugreis. Dat zou kunnen via Rouen (vanaf hier 230 km) en dan via Amiens en een nader te bepalen tussen stop in België naar de SC Oosterhout.

Ik meen begrepen te hebben dat ik met mijn lovetoload pas in België kan laden bij bluecorner laadpalen. Via de lovetoload app kan ik die geloof ik vinden in België, maar ik kan geen info vinden van de capaciteit van die palen.

Heeft iemand goede tips voor ons?
 
Ik ben inmiddels bezig met het plannen van de terugreis. Dat zou kunnen via Rouen (vanaf hier 230 km) en dan via Amiens en een nader te bepalen tussen stop in België naar de SC Oosterhout.

Ik meen begrepen te hebben dat ik met mijn lovetoload pas in België kan laden bij bluecorner laadpalen. Via de lovetoload app kan ik die geloof ik vinden in België, maar ik kan geen info vinden van de capaciteit van die palen.

Heeft iemand goede tips voor ons?

Oplaadpalen.nl en plugfinder.de

En de lovetoload pas werkt inderdaad!
 
Met je nieuwe kabel kan je via cucq (bij Le Touquet) daar is een paal met 32kw. Ik laadde er met 74kmh vandaag. Tricky puntje: de pas kun je ophalen bij office de tourisme, maar dicht tussen 12-14 en na 17. Ik heb er echter 1 in bruikleen, die mag je overnemen. Volgende stop: Nieuwpoort in Belgie. 16kw lader. Vandaar 200km naar Oosterhout.

Ik zie je morgen in Rouen!