TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

help keuze aub

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by pierewiet, Aug 17, 2017.

  1. pierewiet

    pierewiet Member

    Joined:
    Aug 17, 2017
    Messages:
    14
    Location:
    belgie
    Hallo , ik ben van plan een 2dehands Tesla model S te kopen als particulier in Belgie .
    Mijn keuze valt ten eerste op de auto's waar Tesla 4 jaar of 80000 km garantie op heeft ,eigenlijk zijn dit de auto's met minder dan 80000 km , alles erboven heeft Tesla maar 2 jaar garantie .
    De prijs schommelt rond de 60000 euro .
    Nu twijfel ik tussen een P85 en een gewone 85 maar met autopilot 1 hardware
    De ene rap ,de andere veiliger .
    Graag jullie advies
     
  2. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,640
    Location:
    amsterdam
    85AP1. Tenzij je echt voor de performance gaat, de 85 is iets beschaafder maar nog steeds sneller dan menig ICE performance auto.
     
    • Helpful x 1
  3. RudiDL

    RudiDL Member

    Joined:
    Sep 30, 2015
    Messages:
    208
    Location:
    Tielt-Winge, Belgium
    Je hebt de keuze tussen een heel-snelle en 'insane'-snelle auto.
    Ik rij met een P85D, en moest ik vandaag een nieuwe bestellen koos ik voor de 75D. Dat super-sneller-dan-snel ding gebruik je bijzonder weinig (lees niet) in het dagelijks verkeer. En ook de 85 is al bloedsnel.

    AP is toch wel een belangrijk voordeel. Je hebt dan ook dynamische cruise control en alle veiligheids toeters en bellen. Leer wel leven met de beperkingen van AP.
     
    • Helpful x 1
  4. pierewiet

    pierewiet Member

    Joined:
    Aug 17, 2017
    Messages:
    14
    Location:
    belgie
    Klopt het als je de hardware voor ap1 niet hebt dat er dan geen gewone cruisecontrol op zit of heb ik het mis ?
     
  5. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    6,450
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    zonder twijfel, ga voor de AP 85 (heb ik ook) hij is snel genoeg en de luxe en veiligheid van AP1 wil je niet meer missen (mist correct gebruik en bewust zijn van zijn beperkingen).
    Het ietsje sneller zijn van de P85 gebruik je na verloop van tijd niet meer.

    succes met uw keuze
     
    • Helpful x 1
  6. SofaSogo

    SofaSogo Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    469
    Location:
    Vreeland, The Netherlands
    Hou er rekening mee dat de garantie 4 jaar OF 80 dkm is. Wat het eerst bereikt word. Hoe Tesla met een 3 jarige met 70 dkm omgaat weet ik niet. Zou gek zijn als die minder garantie krijgt dan een 2 jarige met 82 dkm.
     
  7. pierewiet

    pierewiet Member

    Joined:
    Aug 17, 2017
    Messages:
    14
    Location:
    belgie
    Stel dat de wagen op het moment van aankoop 77800 km al heeft er dus een extra 80000 km bij komen ( of 4 jaar ,wat het eerst bereikt wordt) . Zo hebben ze me dat toch verteld bij Tesla zelf .
     
    • Informative x 1
  8. AustinP

    AustinP Member

    Joined:
    Apr 6, 2015
    Messages:
    160
    Location:
    Belgium
    Neem AP, het is onmisbaar.
    We hebben onze 85 in april 2015 besteld. AP was toen beloofd maar nog niet beschikbaar.
    Ik keek er echt niet naar uit, want ik dacht "ik gebruik cruise control bijna niet in België, owv de korte afstanden, dus AP zal echt een gimmick zijn". Wat een verassing: ik gebruik het dagelijks, ook op kleinere afstand en zeker ook buiten de snelwegen.
    Zoals eerder gezegd, AP kan niet alles. Je moet leren goed begrijp wanneer AP het moeilijk zal hebben (onverwacht obstakels, zeer slechte markeringen, ...). Maar niettemin, AP1 is onwaarschijnlijk goed.
    P is leuk maar zelfs de 85 acceleratie is soms vermoeiend en dag dagelijks zal jij meer dan genoeg hebben met de 85 imho.
    Mocht het toch belangrijk zijn voor jou, er waren een paar P85 met AP1 gebouwd, misschien kan jij eentje vinden in jou budget?
     
  9. STLL

    STLL Member

    Joined:
    Sep 17, 2016
    Messages:
    95
    Location:
    Belgium
    Absoluut de AP1, dat ga je zoveel meer gebruiken en zoveel meer genot van hebben dan van de extra acceleratie!
     
  10. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    4,922
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    Gewone cruisecontrole zit op de classics.
     
  11. Ataraxia

    Ataraxia X 75D AP2 6p.

    Joined:
    Jan 7, 2017
    Messages:
    74
    Location:
    Tilburg
    Absoluut AP.
    Ik heb (een van) de traagste Tesla (X75) en laat nog alles en iedereen (ver) achter me bij het stoplicht.
    En ze gaat 215 ipv de opgegeven 210, hard zat imo
     
  12. Firebird

    Firebird Active Member

    Joined:
    Dec 7, 2013
    Messages:
    1,584
    Location:
    Ardooie, Belgium (EU)
    @pierewiet : Heb zelf een 2015 S 85 met AP1, ben er supercontent mee en nog geen seconde iets anders gewild.

    Xavier
     
  13. herb_k

    herb_k Member

    Joined:
    May 7, 2017
    Messages:
    246
    Location:
    Van Moscow tot Noorwegen, meestal Almere
    Jullie praten over garantie van nieuwe auto's .
    Als Pierewiet een gebruikte auto koopt bij Tesla, zit daar weer garantie. Die dus opnieuw gaat tellen op het moment van aflevering.
     
  14. Pascal-R

    Pascal-R Member

    Joined:
    Mar 19, 2015
    Messages:
    765
    Location:
    Zeeland, Netherlands
    Ik heb een van die weinige p85's (niet d) met AP1 wat overigens een heerlijke combinatie is, dat terzijde. Maar als ik moest kiezen zou ik de ap niet willen missen en als prioriteit boven de P zetten.
     
  15. HWS

    HWS Supporting Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    6,431
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Stand 13-0 voor AP... Maak er maar 14-0 van Heb een P85 gehad en nu een 90D met AP en zou dat ook niet meer willen missen.
     
    • Funny x 2
  16. is3

    is3 Sander Verschuur

    Joined:
    Nov 15, 2013
    Messages:
    1,257
    Location:
    Rotterdam
    15-0
     
  17. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    2,638
    Location:
    Netherlands
    nou 16 -0 dan! nog net kunnen wijzigen -;)
    Rij zo nu en dan nog in de P85 uit 2013, maar normaal in een 90D met AP2. .. sneller optrekken is leuk, maar mis de AP inderdaad al snel in de P85.
     
  18. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,277
    Location:
    The Netherlands
    Wij hebben een P85 zonder autopilot en een P100D model X met ap2, dus wij kunnen dagelijks ervaren wat het is om met of zonder autopilot te rijden. Voor hetzelfde geld zou ik absoluut voor de gewone 85 gaan met autopilot 1. Het extra vermogen van een p85 is zonder meer erg leuk, maar op de langere duur ga je meer plezier beleven van autopilot.

    (hmmm, ik zou dit eigenlijk niet moeten vertellen, dit verhaal is immers niet erg bevorderlijk voor de restwaarde van onze p85...)

    Stand is dus 17-0
     
    • Funny x 1
  19. Phil V

    Phil V Member

    Joined:
    Aug 31, 2016
    Messages:
    532
    Location:
    Denderhoutem
    Gisterenmorgen werkte AP1 niet bij mij. Geen verklaring voor. Was droog weer. voorruit gekuist, reset gedaan, niets baatte. Ik moest 60km naar mijn werk. Is dat gevaarlijk rijden!
    Begrijp niet hoe ik de 35 jaar daarvoor heb kunnen overleven.
    's Avonds werkte alles weer perfect. Ondanks de heftige regen (in de betekenis van weerfenomeen). Regen in de Tesla betekenis werkte trouwens ook perfect ;-).

    18-0 dus
     
  20. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,961
    Location:
    Netherlands
    18-1

    Verzonden vanaf mijn BlackBerry 10-smartphone.
     

Share This Page