Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

help keuze aub

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo , ik ben van plan een 2dehands Tesla model S te kopen als particulier in Belgie .
Mijn keuze valt ten eerste op de auto's waar Tesla 4 jaar of 80000 km garantie op heeft ,eigenlijk zijn dit de auto's met minder dan 80000 km , alles erboven heeft Tesla maar 2 jaar garantie .
De prijs schommelt rond de 60000 euro .
Nu twijfel ik tussen een P85 en een gewone 85 maar met autopilot 1 hardware
De ene rap ,de andere veiliger .
Graag jullie advies
 
Je hebt de keuze tussen een heel-snelle en 'insane'-snelle auto.
Ik rij met een P85D, en moest ik vandaag een nieuwe bestellen koos ik voor de 75D. Dat super-sneller-dan-snel ding gebruik je bijzonder weinig (lees niet) in het dagelijks verkeer. En ook de 85 is al bloedsnel.

AP is toch wel een belangrijk voordeel. Je hebt dan ook dynamische cruise control en alle veiligheids toeters en bellen. Leer wel leven met de beperkingen van AP.
 
  • Helpful
Reactions: nico180
zonder twijfel, ga voor de AP 85 (heb ik ook) hij is snel genoeg en de luxe en veiligheid van AP1 wil je niet meer missen (mist correct gebruik en bewust zijn van zijn beperkingen).
Het ietsje sneller zijn van de P85 gebruik je na verloop van tijd niet meer.

succes met uw keuze
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Hallo , ik ben van plan een 2dehands Tesla model S te kopen als particulier in Belgie .
Mijn keuze valt ten eerste op de auto's waar Tesla 4 jaar of 80000 km garantie op heeft ,eigenlijk zijn dit de auto's met minder dan 80000 km , alles erboven heeft Tesla maar 2 jaar garantie .
De prijs schommelt rond de 60000 euro .
Nu twijfel ik tussen een P85 en een gewone 85 maar met autopilot 1 hardware
De ene rap ,de andere veiliger .
Graag jullie advies
Hou er rekening mee dat de garantie 4 jaar OF 80 dkm is. Wat het eerst bereikt word. Hoe Tesla met een 3 jarige met 70 dkm omgaat weet ik niet. Zou gek zijn als die minder garantie krijgt dan een 2 jarige met 82 dkm.
 
Neem AP, het is onmisbaar.
We hebben onze 85 in april 2015 besteld. AP was toen beloofd maar nog niet beschikbaar.
Ik keek er echt niet naar uit, want ik dacht "ik gebruik cruise control bijna niet in België, owv de korte afstanden, dus AP zal echt een gimmick zijn". Wat een verassing: ik gebruik het dagelijks, ook op kleinere afstand en zeker ook buiten de snelwegen.
Zoals eerder gezegd, AP kan niet alles. Je moet leren goed begrijp wanneer AP het moeilijk zal hebben (onverwacht obstakels, zeer slechte markeringen, ...). Maar niettemin, AP1 is onwaarschijnlijk goed.
P is leuk maar zelfs de 85 acceleratie is soms vermoeiend en dag dagelijks zal jij meer dan genoeg hebben met de 85 imho.
Mocht het toch belangrijk zijn voor jou, er waren een paar P85 met AP1 gebouwd, misschien kan jij eentje vinden in jou budget?
 
Neem AP, het is onmisbaar.
We hebben onze 85 in april 2015 besteld. AP was toen beloofd maar nog niet beschikbaar.
Ik keek er echt niet naar uit, want ik dacht "ik gebruik cruise control bijna niet in België, owv de korte afstanden, dus AP zal echt een gimmick zijn". Wat een verassing: ik gebruik het dagelijks, ook op kleinere afstand en zeker ook buiten de snelwegen.
Zoals eerder gezegd, AP kan niet alles. Je moet leren goed begrijp wanneer AP het moeilijk zal hebben (onverwacht obstakels, zeer slechte markeringen, ...). Maar niettemin, AP1 is onwaarschijnlijk goed.
P is leuk maar zelfs de 85 acceleratie is soms vermoeiend en dag dagelijks zal jij meer dan genoeg hebben met de 85 imho.
Mocht het toch belangrijk zijn voor jou, er waren een paar P85 met AP1 gebouwd, misschien kan jij eentje vinden in jou budget?
Ik heb een van die weinige p85's (niet d) met AP1 wat overigens een heerlijke combinatie is, dat terzijde. Maar als ik moest kiezen zou ik de ap niet willen missen en als prioriteit boven de P zetten.
 
Wij hebben een P85 zonder autopilot en een P100D model X met ap2, dus wij kunnen dagelijks ervaren wat het is om met of zonder autopilot te rijden. Voor hetzelfde geld zou ik absoluut voor de gewone 85 gaan met autopilot 1. Het extra vermogen van een p85 is zonder meer erg leuk, maar op de langere duur ga je meer plezier beleven van autopilot.

(hmmm, ik zou dit eigenlijk niet moeten vertellen, dit verhaal is immers niet erg bevorderlijk voor de restwaarde van onze p85...)

Stand is dus 17-0
 
Gisterenmorgen werkte AP1 niet bij mij. Geen verklaring voor. Was droog weer. voorruit gekuist, reset gedaan, niets baatte. Ik moest 60km naar mijn werk. Is dat gevaarlijk rijden!
Begrijp niet hoe ik de 35 jaar daarvoor heb kunnen overleven.
's Avonds werkte alles weer perfect. Ondanks de heftige regen (in de betekenis van weerfenomeen). Regen in de Tesla betekenis werkte trouwens ook perfect ;-).

18-0 dus