Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

help keuze aub

This site may earn commission on affiliate links.
De P als je wil slippen en wegspinnen. dat is namelijk iets wat je in een dual drive dus niet lukt.

Zelfs op lage snelheid vol-vermogen weg gaat is het de software en de sensors die wielspin registreren en het vermogen geleidelijk opvoert.

Maar met zoveel directe vermogen zou het ook niet te houden zijn, en als je dat dan ooit wil is daar technisch wel wat aan te passen.

19-1
 
wow , niet verwacht dat er zoveel reactie zou komen op mijn vraag ,waarvoor ik ieder wil bedanken .
Deze morgen ben ik met 2 vrienden naar tesla Gent gereden , en daar een uitgebreide uitleg gekregen over de model S .
Daarna samen met de heer Sébastien ( super vriendelijke en vooral niet pushende verkoper) zijn we een testrit gaan doen van 1 uur lang ,ook supercharger getest .
De auto was een gewone 75 , maar wat ging dat vooruit . Ik rijd momenteel met een jaguar XF ,die voelt nu aan als een gepensioneerde slak .
maar die AP1 is echt wel super.
Ook mn beide vrienden waren verbaasd van al de technologie en power die dit voertuig had .
Daarna zijn we naar Tesla zaventem gereden waar beide occasies stonden die mij interesseerden .
Ik zat eerst in de P85 als bijrijder van de verkoper , toen hij vol gas gaf kreeg ik een slag in de rug en moest bijna kotsen .
daarna dan samen nog eens een Tesla P100D ludicrious gereden en werd gewoon groen van misselijkheid , sorry maar zoiets is levensgevaarlijk .
Toen stond mijn besluit vast voor de AP1 .
We zijn dan terug naar Gent gereden waar ik de auto bestelde , nu nog 1 maand wachten omdat er kleine retouchen aan het voertuig moeten gebeuren, en waar ze mij toch beloofden dat de auto als splinternieuw zou geleverd worden .
Dit is een auto ,als alles meezit ,waar ik jaren plezier zal van hebben .
bedankt nog eens aan iedereen .
 
"Ik zat eerst in de P85 als bijrijder van de verkoper , toen hij vol gas gaf kreeg ik een slag in de rug en moest bijna kotsen .
daarna dan samen nog eens een Tesla P100D ludicrious gereden en werd gewoon groen van misselijkheid , sorry maar zoiets is levensgevaarlijk ."

Nu begrijp je waarom we bijna allemaal zeggen dat het leuk is die versnelling, maar dat je dat weinig gebruikt in de praktijk -;)
 
  • Like
Reactions: is3
"Ik zat eerst in de P85 als bijrijder van de verkoper , toen hij vol gas gaf kreeg ik een slag in de rug en moest bijna kotsen .
daarna dan samen nog eens een Tesla P100D ludicrious gereden en werd gewoon groen van misselijkheid , sorry maar zoiets is levensgevaarlijk ."

Nu begrijp je waarom we bijna allemaal zeggen dat het leuk is die versnelling, maar dat je dat weinig gebruikt in de praktijk -;)
Het fijne van een gewone 85 is dat je gewoon af en toe nog (in gewoon verkeer) ongegeneerd plankgas(/stroom) kunt optrekken zonder dat je direct ver boven de toegestane snelheid zit of uit de bocht vliegt (ok de software behoedt je daar meestal wel voor).
Met een P85 (de P100D ludicrous heb ik zelf nooit in gereden) is het aantal keer dat je dat kunt doen toch al een stuk beperkter zonder dat het gevaarlijk wordt voor je medeweggebruikers of jezelf, is mijn ervaring.
 
Als je - vooralsnog - als enige voor een p85 zonder ap zou kiezen dan mag daar wel een onderbouwing bij!

Wie geen AP heeft kan niet mee oordelen ;-).
Alleen @is3 lijkt de zelfspot blijkend uit de 'Blackberry' voetnoot te habben begrepen, maar allez, Ik hoop dat ik niemand heb gekwetst met mijn tegendoelpunt :p

ik wil best nog wat toelichten.

Ik heb in 2013 de P85 met veel opties genomen vanwege de (minder zwaarwegende, maar toch) zorgen over de kans dat ik 'm t.z.t. aan de straatstenen niet kwijt zou raken. Nou vooruit, dacht ik, als een gebruikte BEV tegen die tijd niet door genoeg mensen als een aantrekkelijke optie wordt gezien, dan toch misschien nog net wel als het één van de snelste betreft die er te vinden zal zijn (en anders rijdt de P85 die straatstenen er wel uit ;)). Voortschrijdend inzicht zou me nu een meer bescheiden motorisatie laten kiezen. Ik vind het best leuk om mijn ATA verbruik steeds verder te zien dalen en rij alleen op verre afstanden nog behoorlijk snel.

Wat AP betreft, ik heb daar in de beginfase ongeveer 5000 km mee gereden, en het kon me niet bekoren. Ik lees wel mee op TMC, en weet echt wel dat de huidige AP daarmee niet meer vergelijkbaar is, en dat ik daarover niet kan meepraten. Maar ik stoor me al aan TACC. Iedereen mag zeggen dat ik een slow adopter ben (ja, Blackberry, mijn iPhone is echt #2 voor mij) hoewel dat misschien van een 2013 Tesla rijder niet zomaar gezegd kan worden? Ik denk zelf dat het komt doordat ik echt een rijder-rijder ben, ik bedoel, ik rij zelf enorm graag, en als iemand mij om 2 uur 's nachts wakker maakt en zegt dat ik naar Gibraltar moet (mag), dan zit ik 20 minuten later in de auto. Ik stal op mijn 7de met mijn broer van 9 al de autosleutels van mijn vader en we gingen dan lekker een stukje rijden, ver genoeg om naar z'n 3 te schakelen, en dan weer zo terug parkeren dat niemand het zou zien (meermaals, pas gesnapt op mijn 12de. Helemaal niet OK natuurlijk). Tot mijn 51ste heb ik 44 jaren schadevrij gereden. Rijden kost me werkelijk geen inspanning, geeft alleen maar ontspanning.

Ik snap ook best dat het met AP fijn is om niet alleen rustig in je neus te kunnen peuteren, maar dan bovendien onder je stoel te kijken waar je het kunt laten. En ik weet zeker dat er een moment komt dat ik zelf minder scherp zal zijn en niet meer op mijn eigen automatische piloot zal rijden en dat ik niet meer veilig in één keer van midden Italië naar huis kan rijden. AP komt heus wel.

Ik ben ervan overtuigd dat er meer mensen zijn als ik, en sterker nog, die gruwen van de gedachte dat ze niet meer zelf zullen mogen rijden. Het tegendoelpunt was een plaagstootje, maar er zit dus toch een verhaaltje achter. Bij deze.


(PS: ik sprak een paar wegen terug nog een P85-eigenaar mèt een Blackberry en mèt AP aversie, die een kluppie van ... wilde gaan opzetten. Als het zover is, maak ik hier misschien ook een draadje, en ga gewoon zelf een competitie opzetten waar we met 21-0 van hullie winnen :p)
 
Last edited:
Alleen @is3 lijkt de zelfspot blijkend uit de 'Blackberry' voetnoot te habben begrepen, maar allez, Ik hoop dat ik niemand heb gekwetst met mijn tegendoelpunt :p

ik wil best nog wat toelichten.

Ik heb in 2013 de P85 met veel opties genomen vanwege de (minder zwaarwegende, maar toch) zorgen over de kans dat ik 'm t.z.t. aan de straatstenen niet kwijt zou raken. Nou vooruit, dacht ik, als een gebruikte BEV tegen die tijd niet door genoeg mensen als een aantrekkelijke optie wordt gezien, dan toch misschien nog net wel als het één van de snelste betreft die er te vinden zal zijn (en anders rijdt de P85 die straatstenen er wel uit ;)). Voortschrijdend inzicht zou me nu een meer bescheiden motorisatie laten kiezen. Ik vind het best leuk om mijn ATA verbruik steeds verder te zien dalen en rij alleen op verre afstanden nog behoorlijk snel.

Wat AP betreft, ik heb daar in de beginfase ongeveer 5000 km mee gereden, en het kon me niet bekoren. Ik lees wel mee op TMC, en weet echt wel dat de huidige AP daarmee niet meer vergelijkbaar is, en dat ik daarover niet kan meepraten. Maar ik stoor me al aan TACC. Iedereen mag zeggen dat ik een slow adopter ben (ja, Blackberry, mijn iPhone is echt #2 voor mij) hoewel dat misschien van een 2013 Tesla rijder niet zomaar gezegd kan worden? Ik denk zelf dat het komt doordat ik echt een rijder-rijder ben, ik bedoel, ik rij zelf enorm graag, en als iemand mij om 2 uur 's nachts wakker maakt en zegt dat ik naar Gibraltar moet (mag), dan zit ik 20 minuten later in de auto. Ik stal op mijn 7de met mijn broer van 9 al de autosleutels van mijn vader en we gingen dan lekker een stukje rijden, ver genoeg om naar z'n 3 te schakelen, en dan weer zo terug parkeren dat niemand het zou zien (meermaals, pas gesnapt op mijn 12de. Helemaal niet OK natuurlijk). Tot mijn 51ste heb ik 44 jaren schadevrij gereden. Rijden kost me werkelijk geen inspanning, geeft alleen maar ontspanning.

Ik snap ook best dat het met AP fijn is om niet alleen rustig in je neus te kunnen peuteren, maar dan bovendien onder je stoel te kijken waar je het kunt laten. En ik weet zeker dat er een moment komt dat ik zelf minder scherp zal zijn en niet meer op mijn eigen automatische piloot zal rijden en dat ik niet meer veilig in één keer van midden Italië naar huis kan rijden. AP komt heus wel.

Ik ben ervan overtuigd dat er meer mensen zijn als ik, en sterker nog, die gruwen van de gedachte dat ze niet meer zelf zullen mogen rijden. Het tegendoelpunt was een plaagstootje, maar er zit dus toch een verhaaltje achter. Bij deze.


(PS: ik sprak een paar wegen terug nog een P85-eigenaar mèt een Blackberry en mèt AP aversie, die een kluppie van ... wilde gaan opzetten. Als het zover is, maak ik hier misschien ook een draadje, en ga gewoon zelf een competitie opzetten waar we met 21-0 van hullie winnen :p)

LOL, nee, ik heb inderdaad over jouw voetnoot heen gekeken!

Met ons advocatenkantoor zijn wij overigens pas relatief laat overgestapt van de Blackberry naar de iPhone. Deze overstap was tot het genoegen van onze it dienstverlener, wij waren nog lang de enige klant waarvoor zij de Blackberry software op een server moesten onderhouden.

Bestaat de Blackberry eigenlijk nog?
 
  • Love
Reactions: Janc
Hallo , ik ben van plan een 2dehands Tesla model S te kopen als particulier in Belgie .
Mijn keuze valt ten eerste op de auto's waar Tesla 4 jaar of 80000 km garantie op heeft ,eigenlijk zijn dit de auto's met minder dan 80000 km , alles erboven heeft Tesla maar 2 jaar garantie .
De prijs schommelt rond de 60000 euro .
Nu twijfel ik tussen een P85 en een gewone 85 maar met autopilot 1 hardware
De ene rap ,de andere veiliger .
Graag jullie advies
Voor €80.000,- heb je een nieuwe.
New & Used Electric Cars | Tesla
[URL="https://www.tesla.com/nl_BE/inventory/new/ms?arrangeby=plh&zip=8325&range=0"]New & Used Electric Cars | Tesla[/URL]
Is meteen een veel modernere auto.
 
  • Funny
Reactions: S-19910