Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

help !

This site may earn commission on affiliate links.
Deze avond toegekomen in een chalet in De Ardennen met een batterij met 25%. Ik had erop gerekend de wagen te kunnen laden met het gewone stopcontact maar die doet het niet: De led knippert eerst heel kort groen maar dan onmiddellijk rood. Ik heb al geprobeerd de polen te wisselen van het stopcontact, maar zonder succes (zoals ik eerder gelezen had op dit forum). De dichtsbijzijnde SC haal ik niet vrees ik...

Heeft er iemand nog een idee ? Ik zou kunnen zoeken naar een gewoon laadpunt, maar daar heb je meestal een pasje voor nodig, en dat heb ik niet ...

Wie heeft er nuttige tips voor mij ?

Alvast bedankt !
 
in de Ardennen is de kans groot dat je geneuterd bent. ik heb er vorige week ook gezeten ( domein Long Pré te Stavelot) ook daar hetzelfde probleem. met de UMC lukt het dan niet, wel met een mobiel laadstation.
Heb je de update met de destination chargers al? er zijn er wel een paar in de Ardennen (in Spa en Saint-Hubert bijvoorbeeld)
Hotel / Restaurant L'Ancien Hopital
  • Rue de la Fontaine 23
    6870 Saint-Hubert
    Belgium
  • Charging
    2 Tesla Connectors, up to 22kW.
    Available for patrons only. Please call ahead.
Radisson Blu Palace Hotel Spa
  • Palace Royale 39
    4900 Spa
    Belgium
    • Phone+32 87 27 97 00
    • -----
    • Roadside Assistance
    • Toll Free0800 29 027
    • Local call03 808 17 82
  • Charging
    2 Tesla Connectors, up to 22kW.
    Available to the public. Please see front desk.
    Château d'Urspelt
    • Am Schlass
      9774 Urspelt
      Luxembourg
      • Phone+352 26 90 56 10
      • Toll Free800 596 815
      • Local call069 480 1252
    • Charging
      3 Tesla Connectors, up to 22kW.
      Available for patrons only. Self park.
 
Deze avond toegekomen in een chalet in De Ardennen met een batterij met 25%. Ik had erop gerekend de wagen te kunnen laden met het gewone stopcontact maar die doet het niet: De led knippert eerst heel kort groen maar dan onmiddellijk rood. Ik heb al geprobeerd de polen te wisselen van het stopcontact, maar zonder succes (zoals ik eerder gelezen had op dit forum). De dichtsbijzijnde SC haal ik niet vrees ik...

Heeft er iemand nog een idee ? Ik zou kunnen zoeken naar een gewoon laadpunt, maar daar heb je meestal een pasje voor nodig, en dat heb ik niet ...

Wie heeft er nuttige tips voor mij ?

Alvast bedankt !
Iemand die Edd een Juice booster kan bezorgen?
 
Edd, ik had vorig jaar hetzelfde probleem. Zat toen in Marche, niet ver van Erezee. Ik vond toen in Marche bij de Delhaize supermarkt een gratis oplaadpunt, 22 Kw zelfs, dus ben daar toen door gered. Via de evtripplanner.com site vind je alle oplaadpunten in de buurt, maar het is niet altijd duidelijk of en hoe er betaald moet worden. Succes!
 
in de Ardennen is de kans groot dat je geneuterd bent. ik heb er vorige week ook gezeten ( domein Long Pré te Stavelot) ook daar hetzelfde probleem. met de UMC lukt het dan niet, wel met een mobiel laadstation.
Heb je de update met de destination chargers al? er zijn er wel een paar in de Ardennen (in Spa en Saint-Hubert bijvoorbeeld)
Hotel / Restaurant L'Ancien Hopital
  • Rue de la Fontaine 23
    6870 Saint-Hubert
    Belgium
  • Charging
    2 Tesla Connectors, up to 22kW.
    Available for patrons only. Please call ahead.
Radisson Blu Palace Hotel Spa
  • Palace Royale 39
    4900 Spa
    Belgium
    • Phone+32 87 27 97 00
    • -----
    • Roadside Assistance
    • Toll Free0800 29 027
    • Local call03 808 17 82
  • Charging
    2 Tesla Connectors, up to 22kW.
    Available to the public. Please see front desk.
    Château d'Urspelt
    • Am Schlass
      9774 Urspelt
      Luxembourg
      • Phone+352 26 90 56 10
      • Toll Free800 596 815
      • Local call069 480 1252
    • Charging
      3 Tesla Connectors, up to 22kW.
      Available for patrons only. Self park.
Bedankt hiervoor ! de mensen van l'Ancien Hopital hebben me graag geholpen met hun destination chargers. For the record: er staan er 3, waarvan 1x25 Amp en 2x 8 Amp ...

De eigenaar was enorm vriendelijk en na een 45 minuten laden had ik net genoeg om de SC in Nivelles te bereiken !

Ik wil nu wel eens op zoek gaan naar een definitieve oplossing hiervoor. Wat is de goedkoopste oplossing volgens jullie ?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Xfrank
Als je echt last hebt van het neuterprobleem, kan een juicebox een oplossing bieden, die is een heel pak minder kieskeurig dan de met de Tesla meegeleverde UMC.

Er loopt momenteel een apart draadje hiervoor.

Groupbuy Juice Booster 2

Bedankt hiervoor ! de mensen van l'Ancien Hopital hebben me graag geholpen met hun destination chargers. For the record: er staan er 3, waarvan 1x25 Amp en 2x 8 Amp ...

De eigenaar was enorm vriendelijk en na een 45 minuten laden had ik net genoeg om de SC in Nivelles te bereiken !

Ik wil nu wel eens op zoek gaan naar een definitieve oplossing hiervoor. Wat is de goedkoopste oplossing volgens jullie ?
 
Bedankt hiervoor ! de mensen van l'Ancien Hopital hebben me graag geholpen met hun destination chargers. For the record: er staan er 3, waarvan 1x25 Amp en 2x 8 Amp ...

De eigenaar was enorm vriendelijk en na een 45 minuten laden had ik net genoeg om de SC in Nivelles te bereiken !

Ik wil nu wel eens op zoek gaan naar een definitieve oplossing hiervoor. Wat is de goedkoopste oplossing volgens jullie ?
Thumbs up voor l'Ancien Hopital dus.
Ik weet uit goede bron dat het daar enorm goed is om te overnachten.