Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hepa filter voor M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Originele Tesla interieurfilters of MANN filters zijn getest en werken als hoedanig goed in dit systeem. HEPA filters zonder keurmerk zijn dat niet en als deze filters te veel weerstand hebben wordt het systeem onnodig zwaar belast. Originele filters kosten per twee 31,40 euro ex btw, gewoon een keer per jaar of na 20000 km vervangen.
 
Misschien een beetje off-topic, maar hoe doen jullie dat met de leasemaatschappij? Gezien Tesla geen regulier onderhoud vereist de eerste 2 jaar, worden de filters ook niet regelmatig vervangen. Bij mijn vorige auto werd dat netjes gedaan bij de kleine/grote beurt. Onlangs wel een paar keer voor wat andere dingen langs een service center geweest, maar daar hebben ze dit soort dingen er niet bij gedaan.

Stuurt Tesla de filters ook op? Dan laat ik de LM gewoon een setje bestellen en vervang ik ze zelf. Inmiddels zit ik op de 40.000km, dus wordt wel tijd lijkt me.

Edit: zie net dat Tesla op de site spreekt van elke 2 jaar vervangen. Lijkt me wat lang?
 
Ik heb de filters nu binnen.. Maar ik geloof dat die HEPA filters voor model 3 gewoon bijna altijd oplichterij is. De filters die ik binnen heb zien er precies zo uit als die op aliexpress. Hoewel staat dat hij 'made in germany' is geloof ik er eigenlijk niets van. Ben benieuwd.
 
Misschien een beetje off-topic, maar hoe doen jullie dat met de leasemaatschappij?
Ik had er deze week met een kennis ook een gesprek over. Die zei ineens "ja leuk geen onderhoud, maar je filters en ruitenwisserbladen dan" toen werd ik ook wakker en Tesla blijkt voor de M3 daar een pagina voor te hebben:
Doe-het-zelf - Model 3

Filters (2 jaar maar die wissel ik wel elk jaar) en ruitenwisserbladen (1 jaar) ga ik gewoon bij een SeC halen en dien hiervoor een declaratie in bij de leasemaatschappij.
 
Wissers heb ik al een setje voor liggen van bosch, en het is de Bosch A102S. Zie ook Ruitenwissers Model 3.

Die heb ik online besteld voor €22,- voor een set. Ondertussen staan de ruitenwissers ook in de Teslashop, maar die zijn 26 euro per stuk. Ruitenwissers Model 3

Overigens staan de luchtfilters er ook op: Luchtfilter voor Model 3
Zou je bij Tesla ook de Hepa filters voor de Model 3 kunnen bestellen? Of alleen de gewone luchtfilters?
 
Zou je bij Tesla ook de Hepa filters voor de Model 3 kunnen bestellen? Of alleen de gewone luchtfilters?

Enkel gewone luchtfilters..

Maar ik heb enkele uren zitten studeren op die 'HEPA' filters en zou het lekker laten. De gewone filters zijn ook goed en als je HEPA koopt is de kans groot dat je inferieure Chinese filters krijgt die als HEPA H14 verkocht worden. Daarbij komt dat HEPA niet perse vieze luchtjes (van de diesel voor je) uit de lucht haalt maar enkel de particles. Op zich kan een goede luchtfilter dat ook. Ander argument is als je daadwerkelijk een HEPA filter er voor zou zetten, waar het systeem niet voor gemaakt is, er eigenlijk te weinig lucht door kan stromen/snel verstopt kan raken.

Zoals ik het zie lekker gauw wegwezen met die (Chinese) overpriced HEPA meuk en mooi 2x 17 euri luchtfilters bij Tesla kopen.
 
  • Like
Reactions: MasterMace