Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hepa filter voor M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Incl intrinsieke waarde zoals dat heet, geloof ik. Dus niet het omrekenen van de valuta alleen. Daarnaast reken ik ook algemene maatschappelijke prijszettingen, luxewensen, salaris- inkomstenverschillen e.d. mee.

Ja, leuk allemaal. Je hebt feitelijk niets gezegd, maar ok.

Als je ze rechtstreeks in de VS besteld ben je waarschijnlijk hetzelfde kwijt als bij Tesland (want importheffing!).

De suggestie die gedaan werd dat Tesland ze voor een idioot hoog bedrag aanbood vind ik gelet hierop niet kies.
 
Ik denk dat als je een tesla een bmw of wat voor ander luxere melkkoe rijdt dat je dat altijd voelt in je portemonnee. Het is aan je zelf of je het onderhoud bij de dealer laat doen of een goede erkende garage. Ook onder goede erkende garages heb je verschil.

Voor de beperkte garantie maakt het niet uit waar je banden remvloeistof en remschijven laat vervangen dan de prijs die gerekend wordt.

koelvloeistof is wel een dingetje.
 
83AE488E-D7E6-40CE-8FE4-C7AB543B4B40.png
Ik kwam deze toevallig tegen, wellicht interessant voor hier? Met shipping erbij, komt de prijs op 58 euro voor een setje van 2 filters.

https://www.amazon.com/XTechnor-Act...e5ad1f0690d189fdb59618415348e7&language=en_US
helaas nog geen verzendopties naar NL
 
Maar ik vraag me wel af, deze hepa filters worden aangeraden om elke jaar of 12000km te vervangen. Is dat omdat het voor hepa filter zijn? Want hoe zit het met de gewone meegeleverd filters (die niet hepa zijn)? Ik kan me niet herineren dat dat bij de standaard onderhoud behoort namelijk.
 
Maar ik vraag me wel af, deze hepa filters worden aangeraden om elke jaar of 12000km te vervangen. Is dat omdat het voor hepa filter zijn? Want hoe zit het met de gewone meegeleverd filters (die niet hepa zijn)? Ik kan me niet herineren dat dat bij de standaard onderhoud behoort namelijk.

Advies van Tesla zelf:

Aanbevolen onderhoudsservice
Interieurluchtfilter
Uw Tesla is voorzien van een luchtfilter die voorkomt dat pollen, industriële neerslag, opwervelend stof van wegen en andere deeltjes via de ventilatieopeningen het interieur binnendringen. Tesla raadt u aan het interieurluchtfilter om de 2 jaar te vervangen.

HEPA-filter
Als uw Tesla is voorzien van een HEPA-filter, raadt Tesla u aan om de filter om de 3 jaar te vervangen.
 
  • Informative
Reactions: Cely
Maar ik vraag me wel af, deze hepa filters worden aangeraden om elke jaar of 12000km te vervangen. Is dat omdat het voor hepa filter zijn? Want hoe zit het met de gewone meegeleverd filters (die niet hepa zijn)? Ik kan me niet herineren dat dat bij de standaard onderhoud behoort namelijk.

Om de 12.000 km lijkt mij erg overdreven.

Normale filter van de Model 3 is ook al erg goed trouwens.
 
  • Like
Reactions: Cely
Maintenance Service and Intervals
Note: Use this information to determine the maintenance procedures and intervals that Tesla recommends.
Parent topic: 0001 - Maintenance Service
Brake Fluid Check
Check the condition of the brake fluid every 2 years.

Brake Fluid Flush
Perform the brake fluid flush when the brake fluid check indicates that the brake fluid needs to be replaced. See Brake Fluid Bleed / Flush.

A/C Desiccant Bag Replacement
Replace the A/C desiccant bag every 6 years. See Receiver Dryer and Desiccant (Remove and Replace).

Cabin Air Filter Replacement
Replace the cabin air filter every 2 years for all countries except China. In China, recommended replacement is every year. See Filter - Cabin (Remove and Replace).

Tire Rotation
Rotate the tires at 2/32 in. (1.5 mm) or greater depth difference. Tire rotation might not be applicable on vehicles equipped with staggered wheel fitment or directional tires. See Tire Rotation..

Wheel Alignment Check
Perform a wheel alignment check if tires are wearing unevenly or customer complaints that the vehicle is pulling. See Four Wheel Alignment (Check).

Clean and Lubricate Brake Calipers
Clean and lubricate the brake caliper pad slides every year only for cold weather regions or areas where road salt is used.
 
  • Informative
Reactions: Cely
View attachment 505223 goed idee

meteen 2 filters besteld bij taptes.com voor 2 tientjes

TAPTES Cabin Air Filter for Tesla Model 3 ( Set of 2 )


Ik bestelde deze ook direct, maar pas vorige week gemonteerd. Het was een interessant en vrij goedkoop experiment, afgezien van een halfuur prutsen op een onhandige plek onder het dashboardkastje. Maar de luchtkwaliteit valt me tegen: je ruikt vieze uitlaatgassen nu al evenveel als met de oude Tesla-filters die na een jaar (25k km) op het oog aardig verzadigd waren. Toch maar voor de duurdere Hepa gaan...
 
Ik zou op filters niet zo snel proberen te besparen. Aan de buitenkant zie je het niet, maar zit enorm verschil in kwaliteit in die dingen (certificaten, testen, etc ...).

Durf te wedden dat de meeste op Ali niet halen wat ze roepen er is namelijk nul controle.