Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Herstelling de Buck - tesla blijft naar rechts trekken

Mijn tesla model s85 heeft een afwijking naar rechts bij het acceleren


  • Total voters
    12
This site may earn commission on affiliate links.

krve

New Member
Dec 28, 2014
1
0
België
Begin januari ben ik op de autostrade aangereden door een vrachtwagen. Resultaat volledige zijflank was weg. Eveneens was het voorwiel door de vrachtwagen geraakt.

Nu 3 maanden later krijg ik mijn wagen terug met de melding dat hij herstelt is... Tot 3 x toe ben ik mijn wagen gaan halen maar na testrit blijft de wagen naar rechts trekken.

Uitlijningsrapporten zijn zoals het moet zijn. Bij constante snelheid rijdt hij inderdaad rechtdoor echter bij accelereren wijkt hij uit naar rechts. Bij de Buck zegt men dat voor hen alles in orde is....

Tesla suggereert dat de 85 versie daar last van heeft en zou daaraan te wijten zijn. Echter voor mijn ongeval heb ik nooit gewaar geworden dat de wagen bij accelereren naar rechts uitweek.

Vorige week testrit gedaan bij Tesla Brussel met de manager, mechanieker en expert. Vaststelling: wagen wijkt uit bij accelereren. Nu wil men een tweede testrit doen met eenzelfde model, zijnde model 85 om zo al dan niet vast te stellen dat dit probleem al dan niet eigen is aan model S en wel of niet iets met het ongeval te maken heeft.

Vandaar mijn vraag, heeft iemand van jullie de ervaring dat model s 85 (mijne is van januari 2015) een afwijking naar rechts heeft wanneer je accelereert?

Graag feedback als je
- dit probleem hebt
- dit probleem niet hebt


Groeten,
Kristof
 
Kristof, is het belangrijk aan welke snelheid je deze test uitvoert? Doe je dit met 50, 70, 90, 120 Km/u?
Geef je dan plankgas om het te testen of "normaal" accelereren?
Hoe groot is de afwijking? Is het een klein beetje of fors naar rechts afwijken?
Tesla stelt dus dat het voorkomt bij achterwiel aangedreven wagens?
Je kan je test dan best doen met een wagen van iemand waarvan je weet dat hij die afwijking niet heeft. ;)
 
Mijn wagen heeft dit probleem gehad (zonder ongeval). Naar rechts trekken tijdens het rijden en nog feller naar rechts trekken tijdens het regenereren (afremmen). Tesla heeft dit uiteindelijk kunnen oplossen. Het had wel wat voeten in de aarde maar het is gelukt. In Aartselaar weten ze meer.

Succes!
 
  • Like
Reactions: Noelis
ik zelf heb het niet ( tesla 85S- febr 2015 ), doch ooit een vervangwagen gekregen( tesla P85 ) , ik merkte toen wel dat, bij zeer snelle acceleratie , de wagen weg trekt. Vond dit niet zo aangenaam . Ik dacht dat het te maken had met het groter vermogen
 
ik zelf heb het niet ( tesla 85S- febr 2015 ), doch ooit een vervangwagen gekregen( tesla P85 ) , ik merkte toen wel dat, bij zeer snelle acceleratie , de wagen weg trekt. Vond dit niet zo aangenaam . Ik dacht dat het te maken had met het groter vermogen

ditto 2 maanden met een classic P85 gereden en had daar met zomerbanden en koude ook dat fenomeen... vond het niet aangenaam idd
 
Ik heb geen last van dit fenomeen. Ook nooit gehad.
Het kwam vaker voor bij Model S, vooral de P modellen, in den beginne. Het staat bekend als 'torque steering'.
Zie voor uitleg: Torque steering - Wikipedia, the free encyclopedia
De oorzaak zit 'm in de wielophanging; speling op de bussen van de 'control arm'.
Het Service Center dient het probleem te (her)kennen en op te lossen met inmiddels gemodificeerde ophangingsonderdelen.
 
Hier ook niets van de merken op mijn 70 (rwd). Hard acceleren is hier wel uit den boze, geen zin om maandelijks een nieuw setje 21ers te gaan oppikken.

Als het probleem van de control arm bushing komt, leidt dit dan niet tot abnormale bandenslijtage door "variabel camber"?