TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Het grote "Ik heb het net niet gehaald" topic

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by m0rph, Dec 20, 2014.

  1. m0rph

    m0rph Member

    Joined:
    Nov 20, 2014
    Messages:
    488
    Location:
    Belgium
    Ik vond niet meteen een topic om de rode-kaken-momenten te delen.

    Dus steek ik van wal, na 25 dagen ownership en 4700 km's was het zo ver:

    16062738555_4c5110181f_b.jpg

    Afstand tot bestemming: 3 km
    Oplossing: 50m geduwd tot dichtste woning en daar vriendelijk gevraagd om een uurtje te mogen laden. Ondertussen werden we opgepikt en zijn we iets gaan eten. No stress :smile:
     
  2. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,648
    Location:
    Eindhoven
    Tsja daar heb je het grote voordeel van een EV wel te pakken... Met je benzinekannetje naar het dichtstbijzijnde huis lopen pakt meestal toch heel anders uit...
     
  3. billytcherno

    billytcherno Member

    Joined:
    Jul 19, 2013
    Messages:
    299
    Location:
    Dilbeek, Belgium
    En wat was de reactie van die mensen? Heb je ze moeten overtuigen om wat stroom te "lenen"? ;-)
     
  4. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,102
    Location:
    Europe
    Zie hier toch een voordeel van Vehicle-to-Grid (V2G) techiek in.
    Want dan kan een andere Tesla/EV aan de lege auto gekoppeld worden en als laadstation fungeren. Ik heb het eerder al eens 'buddy loading' genoemd.
    Of misschien moet Tesla eerst voorzichtig met Tesla-to-Tesla (T2T) techniek beginnen en is dat de opmaat naar meer algemene Vehicle-to-Vehicle (V2V) technologie.
     
  5. HansBe

    HansBe Member

    Joined:
    Aug 1, 2014
    Messages:
    372
    Location:
    Langdorp, Belgie
    Hmmm 2 Tesla's aan elkaar koppelen - wat voor laadsnelheid zou dan mogelijk zijn ? Moet een pak sneller zijn dan aan eender welk oplaadpunt op een SuC na mijn inziens...
     
  6. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,648
    Location:
    Eindhoven
    jezelf naar de dichtstbijzijnde laadpaal laten slepen lijkt me eenvoudiger...
     
  7. tonvanboven

    tonvanboven Member

    Joined:
    Aug 15, 2014
    Messages:
    671
    Location:
    Winterswijk
    Laten slepen, dat kun je niet met een andere Tesla...
     
  8. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,518
    Location:
    Breda, Netherlands
    Vraag eens aan Elon wat zijn plannen op dat gebied zijn ;)
     
  9. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,064
    Location:
    The Netherlands
    Vraag het voor alle zekerheid het liefst drie keer. Binnen 15 minuten...
     
  10. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,102
    Location:
    Europe
    Ja, ja. Ik was erbij en hoorde het met gekrulde tenen aan.
    Jammer dat die paar zeloten het item V2G in de verkeerde hoek hebben geplaatst.

    Beetje offtopic:
    Het enige probleem dat ik met V2G i.c.m. Tesla zie, is de calculerende consument die 'gratis' aan de SuC laadt en dit thuis teruglevert aan het net.
    Daar moet met net iets slimmer laadinfrastructuur en een soort van kWh-administratie toch wel iets tegen te doen zijn?
    Einde beetje offtopic.
     
  11. ERvee

    ERvee member

    Joined:
    Oct 12, 2014
    Messages:
    794
    Location:
    Nieuwegein, The Netherlands
  12. Maarten

    Maarten Active Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    1,702
    Location:
    Haarlem
    #12 Maarten, Dec 21, 2014
    Last edited: Dec 21, 2014
    :scared::scared::scared: en ik ken minimaal één Belgisch forumlid die bij het zien van die plaatjes spontaan hoofdpijn krijgt. Gras maaien met de S? Gaat te ver...
    Maar goed, laten we maar weer on-topic gaan.
     
  13. leysfi

    leysfi Member

    Joined:
    Aug 12, 2013
    Messages:
    550
    Location:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Bedoel je dat forumlid dat nachtmerries krijgt van Tesla's met trekhaken? Ik voel mij vereerd :smile:.
     
  14. Hans69

    Hans69 Member

    Joined:
    Jan 21, 2014
    Messages:
    598
    Location:
    OVL, Belgium
    Kan dit 2 Tesla's aan elkaar hangen om te laden ?
     
  15. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,648
    Location:
    Eindhoven
    Nee niet echt, de enige plek waar je stroom uit je accu kunt halen zijn de 12 volt klemmen achter de nose cone, de USB aansluitingen en de sigarettenaansteker aansluiting...

    Enige opties die je hebt als je gestrand bent is de auto naar een laadpaal laten verplaatsen, of een generatortje ernaast zetten...
     
  16. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,518
    Location:
    Breda, Netherlands
    Zou slepen icm regen de accu niet kunnen laden? Officieel (volgens handleiding) mag het niet, maar bij de Leaf werkt het ook (zoals vincent everts ooit aantoonde).
     
  17. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Model S res#3130

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,074
    Location:
    Amsterdam

    Onderstaande info heb ik uit andere topics op dit forum:

    De 12V aansluiting achter de nosecone is afgezekerd met 50A. Je hebt dan 600 Watt tot je beschikking voor een 12/230V sinus omvormer waar je de UMC weer op aan kunt sluiten.
    Met een uur laden zou je dan 2 tot 3 km actieradius kunnen hebben.
    Het vermogen van de DC-DC converter is 2500 Watt. Je zult de accu dus nooit leeg trekken (wel de auto aanzetten anders doet de DC-DC converter het waarschijnlijk niet en is de 12V accu heel snel leeg).

    - - - Updated - - -


    100% zeker kan dit, het is hetzelfde als vanaf de berg naar beneden rijden. Zolang de 12V maar werkt en je kan de auto in Drive zetten is er volgens mij niets op tegen.

    Voor degenen die het hilarische filmpje van Vincent Everts niet kennen: Crazy geniuses charge electric car by towing with pickup truck
     
  18. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,648
    Location:
    Eindhoven
    Houd er wel rekening mee dat er dan 60kW remkracht plus massa auto aan het sleepoog hangt en je chassis probeert uit te rekken... Maar ik kan me voorstellen dat de ingenieurs bij Tesla hier wel rekening mee hebben gehouden.
    Je zult wel een krachtige auto ervoor moeten hangen wil ie dat trekken zonder oververhitting.
     
  19. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    heb een landrover defender staan, die klaart de klus wel.
     
  20. dicktump

    dicktump Member

    Joined:
    Jun 6, 2014
    Messages:
    557
    Location:
    Enschede, NL
    Doet mij denken aan een opmerking die een collega van me laatst maakte. Hem leek het een goed idee om een aanhanger met aggregaat achter de Tesla te hangen. Gewoon met de UMC aansluiten en je rijdt schoon (want elektrisch) en hebt toch een flinke actieradius :D
     

Share This Page