Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het grote "Ik heb het net niet gehaald" topic

Ik vond niet meteen een topic om de rode-kaken-momenten te delen.

Dus steek ik van wal, na 25 dagen ownership en 4700 km's was het zo ver:

16062738555_4c5110181f_b.jpg


Afstand tot bestemming: 3 km
Oplossing: 50m geduwd tot dichtste woning en daar vriendelijk gevraagd om een uurtje te mogen laden. Ondertussen werden we opgepikt en zijn we iets gaan eten. No stress :smile:
 

basvk

Active Member
Dec 27, 2013
3,345
2,006
Eindhoven
Ik vond niet meteen een topic om de rode-kaken-momenten te delen.

Dus steek ik van wal, na 25 dagen ownership en 4700 km's was het zo ver:

16062738555_4c5110181f_b.jpg


Afstand tot bestemming: 3 km
Oplossing: 50m geduwd tot dichtste woning en daar vriendelijk gevraagd om een uurtje te mogen laden. Ondertussen werden we opgepikt en zijn we iets gaan eten. No stress :smile:
Tsja daar heb je het grote voordeel van een EV wel te pakken... Met je benzinekannetje naar het dichtstbijzijnde huis lopen pakt meestal toch heel anders uit...
 
Ik vond niet meteen een topic om de rode-kaken-momenten te delen.

Dus steek ik van wal, na 25 dagen ownership en 4700 km's was het zo ver:

16062738555_4c5110181f_b.jpg


Afstand tot bestemming: 3 km
Oplossing: 50m geduwd tot dichtste woning en daar vriendelijk gevraagd om een uurtje te mogen laden. Ondertussen werden we opgepikt en zijn we iets gaan eten. No stress :smile:

En wat was de reactie van die mensen? Heb je ze moeten overtuigen om wat stroom te "lenen"? ;-)
 

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,719
6,541
Europe
Zie hier toch een voordeel van Vehicle-to-Grid (V2G) techiek in.
Want dan kan een andere Tesla/EV aan de lege auto gekoppeld worden en als laadstation fungeren. Ik heb het eerder al eens 'buddy loading' genoemd.
Of misschien moet Tesla eerst voorzichtig met Tesla-to-Tesla (T2T) techniek beginnen en is dat de opmaat naar meer algemene Vehicle-to-Vehicle (V2V) technologie.
 
Zie hier toch een voordeel van Vehicle-to-Grid (V2G) techiek in.
Want dan kan een andere Tesla/EV aan de lege auto gekoppeld worden en als laadstation fungeren. Ik heb het eerder al eens 'buddy loading' genoemd.
Of misschien moet Tesla eerst voorzichtig met Tesla-to-Tesla (T2T) techniek beginnen en is dat de opmaat naar meer algemene Vehicle-to-Vehicle (V2V) technologie.

Hmmm 2 Tesla's aan elkaar koppelen - wat voor laadsnelheid zou dan mogelijk zijn ? Moet een pak sneller zijn dan aan eender welk oplaadpunt op een SuC na mijn inziens...
 

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,566
1,756
Breda, Netherlands
Zie hier toch een voordeel van Vehicle-to-Grid (V2G) techiek in.
Want dan kan een andere Tesla/EV aan de lege auto gekoppeld worden en als laadstation fungeren. Ik heb het eerder al eens 'buddy loading' genoemd.
Of misschien moet Tesla eerst voorzichtig met Tesla-to-Tesla (T2T) techniek beginnen en is dat de opmaat naar meer algemene Vehicle-to-Vehicle (V2V) technologie.

Vraag eens aan Elon wat zijn plannen op dat gebied zijn ;)
 

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,719
6,541
Europe
Ja, ja. Ik was erbij en hoorde het met gekrulde tenen aan.
Jammer dat die paar zeloten het item V2G in de verkeerde hoek hebben geplaatst.

Beetje offtopic:
Het enige probleem dat ik met V2G i.c.m. Tesla zie, is de calculerende consument die 'gratis' aan de SuC laadt en dit thuis teruglevert aan het net.
Daar moet met net iets slimmer laadinfrastructuur en een soort van kWh-administratie toch wel iets tegen te doen zijn?
Einde beetje offtopic.
 

basvk

Active Member
Dec 27, 2013
3,345
2,006
Eindhoven
Kan dit 2 Tesla's aan elkaar hangen om te laden ?
Nee niet echt, de enige plek waar je stroom uit je accu kunt halen zijn de 12 volt klemmen achter de nose cone, de USB aansluitingen en de sigarettenaansteker aansluiting...

Enige opties die je hebt als je gestrand bent is de auto naar een laadpaal laten verplaatsen, of een generatortje ernaast zetten...
 
Nee niet echt, de enige plek waar je stroom uit je accu kunt halen zijn de 12 volt klemmen achter de nose cone, de USB aansluitingen en de sigarettenaansteker aansluiting...

Enige opties die je hebt als je gestrand bent is de auto naar een laadpaal laten verplaatsen, of een generatortje ernaast zetten...


Onderstaande info heb ik uit andere topics op dit forum:

De 12V aansluiting achter de nosecone is afgezekerd met 50A. Je hebt dan 600 Watt tot je beschikking voor een 12/230V sinus omvormer waar je de UMC weer op aan kunt sluiten.
Met een uur laden zou je dan 2 tot 3 km actieradius kunnen hebben.
Het vermogen van de DC-DC converter is 2500 Watt. Je zult de accu dus nooit leeg trekken (wel de auto aanzetten anders doet de DC-DC converter het waarschijnlijk niet en is de 12V accu heel snel leeg).

- - - Updated - - -

Zou slepen icm regen de accu niet kunnen laden? Officieel (volgens handleiding) mag het niet, maar bij de Leaf werkt het ook (zoals vincent everts ooit aantoonde).


100% zeker kan dit, het is hetzelfde als vanaf de berg naar beneden rijden. Zolang de 12V maar werkt en je kan de auto in Drive zetten is er volgens mij niets op tegen.

Voor degenen die het hilarische filmpje van Vincent Everts niet kennen: Crazy geniuses charge electric car by towing with pickup truck
 

basvk

Active Member
Dec 27, 2013
3,345
2,006
Eindhoven
100% zeker kan dit, het is hetzelfde als vanaf de berg naar beneden rijden. Zolang de 12V maar werkt en je kan de auto in Drive zetten is er volgens mij niets op tegen.

Voor degenen die het hilarische filmpje van Vincent Everts niet kennen: Crazy geniuses charge electric car by towing with pickup truck

Houd er wel rekening mee dat er dan 60kW remkracht plus massa auto aan het sleepoog hangt en je chassis probeert uit te rekken... Maar ik kan me voorstellen dat de ingenieurs bij Tesla hier wel rekening mee hebben gehouden.
Je zult wel een krachtige auto ervoor moeten hangen wil ie dat trekken zonder oververhitting.
 
Houd er wel rekening mee dat er dan 60kW remkracht plus massa auto aan het sleepoog hangt en je chassis probeert uit te rekken... Maar ik kan me voorstellen dat de ingenieurs bij Tesla hier wel rekening mee hebben gehouden.
Je zult wel een krachtige auto ervoor moeten hangen wil ie dat trekken zonder oververhitting.

heb een landrover defender staan, die klaart de klus wel.
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top