Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Hij heeft de Jaguar dealer verteld hoeveel viewers hij kreeg bij zijn Kona video (200k), dus ik denk niet dat het aan gebrek aan bekendheid ligt. Lijkt er naar mijn mening op dat hij iets te kritisch is met al zijn EV ervaring.
Wellicht kennen ze zijn reputatie en zijn ze bang dat hij verwacht er met referrals een gratis I-Pace uit te slepen :)
 
  • Funny
Reactions: ebullio
Hij heeft de Jaguar dealer verteld hoeveel viewers hij kreeg bij zijn Kona video (200k), dus ik denk niet dat het aan gebrek aan bekendheid ligt. Lijkt er naar mijn mening op dat hij iets te kritisch is met al zijn EV ervaring.
Prima verhaal, maar hij is wel lang van stof. Ook in dit filmpje hebben we al ruim een kwart van de video gezien, voordat hij eindelijk begint over het te behandelen onderwerp.
 
Solar Magazine - Maleisische zonnepanelen LONGi Solar vrijgesteld van importheffingen EU
"Maleisische zonnepanelen Longi solar vrijgesteld van importheffingen EU."

Solar Magazine - Provinciale Staten Flevoland geven groen licht voor 500 hectare zonneparken
"De Provinciale Staten van Flevoland hebben toestemming gegegeven voor de realisatie van 500 hectare zonneparken in de provincie. Hiertoe is een voorstel van het dagelijks bestuur, de Gedeputeerde Staten, aangenomen."
500 hectare!!!
+ mogelijk nog eens 500 hectare!
"De weg is nu vrijgemaakt voor de eerste 500 hectare en na realisatie van dit volume zal in samenspraak met Provinciale Staten bekeken worden of er ruimte is voor nog eens 500 hectare."
Hoewel ik liever daken volgegooid zie worden is dit wel een significant hoeveelheid.

Solar Magazine - Ter Haak Group neemt in haven Amsterdam 10.000 zonnepanelen in gebruik
10.000 zonnepanelen op een dak in de haven van Amsterdam (en als ik heel eerlijk ben kunnen er volgens mij in die buurt nog veel meer daken volgegooid worden.

Evergrande Health says Faraday Future sets up headquarters in China
Faraday future heeft nog steeds grootse plannen
"FF aims to reach a planned annual production capacity of 5 million vehicles after 10 years as it will launch various multi-type vehicle series covering high- to low-end products in the global market to establish internet-based smart travelling, the company said in a statement."
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Vanaf 3:01 blijkt de I-pace kan wel (ietsje) harder te kunnen remmen van 70mph naar de 0 (112km/h).

Cookiewall | Het Financieele Dagblad
"Het Saoedi-Arabische staatsinvesteringsfonds PIF zou met Lucid Motors onderhandelen over een grote investering in de maker van elektrische auto's. Dat meldt Reuters op basis van bronnen rond de onderhandelingen."

Saudi's praten ook met Tesla-concurrent Lucid over investering | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Voor als je 5 berichten deze maand al op zijn.

Nou is Elon misschien toch ietsje te open en eerlijk geweest naar zijn achterban.
 
Last edited:
Vanaf 3:01 blijkt de I-pace kan wel (ietsje) harder te kunnen remmen van 70mph naar de 0 (112km/h).

Cookiewall | Het Financieele Dagblad
"Het Saoedi-Arabische staatsinvesteringsfonds PIF zou met Lucid Motors onderhandelen over een grote investering in de maker van elektrische auto's. Dat meldt Reuters op basis van bronnen rond de onderhandelingen."

Saudi's praten ook met Tesla-concurrent Lucid over investering | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Voor als je 5 berichten deze maand al op zijn.

Nou is Elon misschien toch ietsje te open en eerlijk geweest naar zijn achterban.

Ach, het is toch nooit goed. Als je vandaag op Google met zoekwoord Tesla de berichten van de laatste 24 uur zoekt dan is het zondermeer grappig te noemen. Heerlijk en uiteindelijk dooft het weer als een kaars in een paardenstraal.

Schermafbeelding 2018-08-20 om 17.58.47.png
 
Ach, het is toch nooit goed. Als je vandaag op Google met zoekwoord Tesla de berichten van de laatste 24 uur zoekt dan is het zondermeer grappig te noemen. Heerlijk en uiteindelijk dooft het weer als een kaars in een paardenstraal.

View attachment 327257
Ik krijg eerlijk gezegd ook steeds meer moeite om leuke nieuwtjes over Tesla te vinden. Van de week heb ik voor het eerst zelf in een Tesla gezeten, we (ik met twee vrienden) werden uitgenodigd door een vriend die hem weer mocht lenen van een kennis van hem via zijn werk. Ik moet erbij zeggen dat ik deze twee vrienden er al eerder van op de hoogte had gesteld dat ik een beetje Tesla fan was. Hoe dan ook, hij kwam met een model S 75D, ik ben nog nooit zo snel van 0 naar 100 gegaan en die twee vrienden beiden ook niet, dit ondanks dat er geen ludicrous op zat, echt heerlijk om zo snel zonder schakelen of wat dan ook vooruit te knallen. Na een minuutje of 5 waren we weer terug en vertelde ik hun dat de model S P100D bijna twee keer zo snel van 0 naar 100 kon, hun eerste reactie was dat dit onmogelijk was.
Na het gegoogled te hebben geloofden ze me pas en waren we nog steeds allen verbijsterd en onder de indruk en tot de conclusie gekomen dat elektrisch rijden toch echt de toekomst wel was.
Een betere reclame dan dit kon er wat mij aangaat niet zijn, dus als je je Tesla wilt adverteren, gewoon uitlenen aan je neefje en dit komt helemaal goed!



 
Last edited:
Ik krijg eerlijk gezegd ook steeds meer moeite om leuke nieuwtjes over Tesla te vinden. Van de week heb ik voor het eerst zelf in een Tesla gezeten, we (ik met twee vrienden) werden uitgenodigd door een vriend die hem weer mocht lenen van een kennis van hem via zijn werk. Ik moet erbij zeggen dat ik deze twee vrienden er al eerder van op de hoogte had gesteld dat ik een beetje Tesla fan was. Hoe dan ook, hij kwam met een model S 75D, ik ben nog nooit zo snel van 0 naar 100 gegaan en die twee vrienden beiden ook niet, dit ondanks dat er geen ludicrous op zat, echt heerlijk om zo snel zonder schakelen of wat dan ook vooruit te knallen. Na een minuutje of 5 waren we weer terug en vertelde ik hun dat de model S P100D bijna twee keer zo snel van 0 naar 100 kon, hun eerste reactie was dat dit onmogelijk was.
Na het gegoogled te hebben geloofden ze me pas en waren we nog steeds allen verbijsterd en onder de indruk en tot de conclusie gekomen dat elektrisch rijden toch echt de toekomst wel was.
Een betere reclame dan dit kon er wat mij aangaat niet zijn, dus als je je Tesla wilt adverteren, gewoon uitlenen aan je neefje en dit komt helemaal goed!
Wat, zo actief op het forum en dan nog niet eerder in een Tesla gereden? Gelukkig toch nog geregeld. Anders had je het hier maar hoeven vragen..
 
  • Like
Reactions: robertvg
Wat, zo actief op het forum en dan nog niet eerder in een Tesla gereden? Gelukkig toch nog geregeld. Anders had je het hier maar hoeven vragen..
Nou, als iemand ooit zijn model S P100D uit wil lenen voor een dagje, graag!
Ik heb een rijbewijs, omgeving Amsterdam/Amstelveen.

Solar Magazine - Stedin: kwart zonnepanelen niet geregistreerd, eerste half jaar 77 megwattpiek geïnstalleerd
Ongeveer een kwart van de zonnepanelen wordt niet geregistreerd, de groeicurve in zonnepanelen voor bedrijven stijgt sneller dan de groei voor mensen thuis.
 
Solar Magazine - Europese importheffingen op Chinese zonnepanelen stoppen definitief per 3 september 2018
"De EU importheffingen op Chinese zonnepanelen stoppen definitief per 3 september 2018"

Kijk, dat is nou eens goed nieuws, in oktober zal ik eens een herberekening doen van wat nou het beste paneel is om te kopen voor een snelle terugverdientijd, een periode van 15 jaar en een periode van 25 jaar in de toekomst. Ik neem aan dat per oktober ook de online webshops hun prijzen omlaag hebben kunnen gooien.

Solar Magazine - Voorjaarsronde SDE+ 2018: 1,7 gigawattpiek zon-pv goedgekeurd, 870 megawattpiek afgewezen en 2,4 miljard euro budget over
"Voorjaarsronde SDE+ 2018: 1,7 gigawattpiek zon-pv goedgekeurd, 870 megawattpiek afgewezen en 2,4 miljard euro budget over"
Moet er wel bij zeggen dat ook van de voorgaande jaren er nog erg veel gerealiseerd moet worden en ik nog altijd liever eerst de daken vol gegooid zie worden, maar dat terzijde.

Tesla Factory structure caught on fire in Fremont [update: fire now extinguished]
Een zichtbaar brandje bij de Tesla Factory
De schade valt gelukkig enorm mee.

Tesla Semi is not impressing the diesel truck industry, ‘where’s the proof?’, they say
De dieselvrachtwagen industrie wil graag meer bewijzen van Tesla rondom de cijfers die hun vrachtwagen zou kunnen behalen.

Ford recalls 50,000 charging cables delivered with its electric vehicles due to fire risk

"Ford recalls 50,000 charging cables delivered with its electric vehicles due to fire risk"

Tesla’s sales surge in the Netherlands ahead of the end of an EV incentive
"Tesla’s sales surge in the Netherlands ahead of the end of an EV incentive"
Tesla is lekker bezig in Nederland.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Tesla Semi is not impressing the diesel truck industry, ‘where’s the proof?’, they say
De dieselvrachtwagen industrie wil graag meer bewijzen van Tesla rondom de cijfers die hun vrachtwagen zou kunnen behalen.

Tsja, als iemand beweert om een product in de markt te kunnen zetten waarmee je eigen business ineens irrelevant is, dan ga je het niet geloven. Snap ik wel. Ik zou het ook leuk vinden als Tesla een demo rit maakt met volle belading en dan laat zien hoe ver ze komen en hoe snel ze kunnen opladen. Dan is het snel voorbij met de twijfels :)