Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
  • Funny
Reactions: BobbyKings
from 2023 on European motorways tolls will be based on the CO2 emissions of vehicles. According to the new EU Regulation , electric cars will obtain the maximum economic benefit, corresponding to a minimum discount of 75% on the toll amount.

 
Hier al gemeld? ANWB gaat variabele stroomtarieven leveren zonder winstoogmerk.

Had dat laatst gedeeltelijk uitgezocht. nog geen 5 cent van die 22 cent is voor de daadwerkelijk stroomkosten. De rest is belasting, leveringskosten, belasting en belasting. En BTW. Ik snap nog niet wat er gedaan wordt met die driekwart aan belastingen en leveringskosten, vooral als de kosten boven de 5 cent komen of onder 0. Als iemand rekenvoorbeelden heeft, graag. De aanbieders zijn er behoorlijk vaag over, omdat ik alleen rekenvoorbeelden voor de zakelijke markt kan vinden.

Het leukste vond ik wel dat de energieprijzen beter het weer voorspelden dan het KNMI, omdat ze de prijzen een dag van tevoren vaststellen. Zie ook APX-handelsbeurs - NieuweStroom . Ook grappig dat ze dit de spotprijs noemen, want de echte spotprijs is per 30 minuten en kan vlak vantevoren ingekocht worden.

EnergyZero is een white label. Zij leveren vooral de software. Er zijn meerdere partijen die met hen werken, zoals je ook ziet op hun homepage. NieuweStroom is er eentje zonder EnergyZero-software - heb die twee nog niet goed kunnen vergelijken, omdat ik dus nog niet snap hoe de prijsopbouw voor particulieren is.
 
  • Like
Reactions: OttoR
27 juni 2021: Pikes Peak, race to the clouds. 156 bochten. Randy Pobst doet mee met de Plaid. En nog een Rookie in een Model 3. En nog heel veel meer mooi geweld. Hopen dat iedereen gezond blijft.

 
  • Like
Reactions: horta
Had dat laatst gedeeltelijk uitgezocht. nog geen 5 cent van die 22 cent is voor de daadwerkelijk stroomkosten. De rest is belasting, leveringskosten, belasting en belasting. En BTW. Ik snap nog niet wat er gedaan wordt met die driekwart aan belastingen en leveringskosten, vooral als de kosten boven de 5 cent komen of onder 0. Als iemand rekenvoorbeelden heeft, graag. De aanbieders zijn er behoorlijk vaag over, omdat ik alleen rekenvoorbeelden voor de zakelijke markt kan vinden.

ik was er ook naar aan het kijken.Dit geeft wel een voorbeeld en uitleg van de opbouw van de kWh prijs. Die uurtarieven zijn volgens mij het kale leveringstarief. Voor mij is dat bij Eneco €0,07065 daltarief en €0,08601 normaaltarief. Daar vergelijk ik het maar mee.
 
Had dat laatst gedeeltelijk uitgezocht. nog geen 5 cent van die 22 cent is voor de daadwerkelijk stroomkosten. De rest is belasting, leveringskosten, belasting en belasting. En BTW. Ik snap nog niet wat er gedaan wordt met die driekwart aan belastingen en leveringskosten, vooral als de kosten boven de 5 cent komen of onder 0. Als iemand rekenvoorbeelden heeft, graag. De aanbieders zijn er behoorlijk vaag over, omdat ik alleen rekenvoorbeelden voor de zakelijke markt kan vinden.
klopt inderdaad dat je veel belasting betaalt. Echter... je krijgt ook 500 a 550 korting op je energienota "vermindering energiebelasting" van de overheid. in mijn geval is dat ongeveer gelijk aan de energiebelasting en ODE belasting die ik betaald heb vorig jaar. Screenshotje van mijn energienota.

1624451444217.png
 
Vanochtend gezien dat de politie in Nederland rondrijdt (met twee agenten in uniform) in een witte Tesla Model S zonder speciale politiekenmerken.
Ze waren bij de SuC in Eemnes aan het laden.
Het kenteken houd ik even voor mij.

De RJ-754-Z?
Vanaf 2019 als ik het goed heb.
Stop bord etc. zit verstopt achter de ruit zodat je idd vanaf een afstand niets ziet.
 
  • Funny
Reactions: MaH

Diesel in de ban vanaf 2030, benzine vanaf 2035 in Brussel.
Laat ons hopen dat de toekomstige gesprekken met de andere gewesten snel tot een consensus leiden en dat er geen belangenconflict wordt ingeroepen. Het Brussels project voor rekening rijden blijkt in ieder geval een maat voor niets (gelukkig maar).
 
Boys & toys.

 
  • Funny
Reactions: Stream and Hbrink