Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Hebbes, en nee geen fotoshop, gisteren was de boel behoorlijk in de war. Rare hamer geluiden door de speakers, beetje specht hakt in op boom(niks ecofriendly) alleen te stoppen door te bellen (2 uur als je uit zeeland naar noorden rijdt) maar wel genot van late 1 april grap op navigatie. Na reset weer weg trouwens............
 

Attachments

  • IMG_0883.jpg
    IMG_0883.jpg
    752.6 KB · Views: 70
Netherlands’ Energyra starts construction on 100 MW module factory
Netherlands’ Energyra starts construction on 100 MW module factory

Ben benieuwd, persoonlijk vind ik het een vreemd moment om zoiets op te starten, vlak voordat de EU alle tarieven vanuit China weg wil doen.


Solar Magazine - Trump onthult lijst met 1.300 producten die mogelijk extra importheffing van 25 procent krijgen: ook batterijen op de lijst
Trump onthult lijst met 1300 producten die mogelijk extra importheffing van 25% krijgen: ook batterijen op de lijst



Ik begin toch te twijfelen of Trump wel helemaal beseft waar hij mee bezig is, ik heb het gevoel dat hij zijn eigen 300 miljoen inwoners lichtelijk overschat.
 
Ik denk dat Trump echt wel weet waar hij mee bezig is. Na zijn eerder successen rond het Raket- en kernprogramma van Noord-Korea, nu een economisch thema.

Hij wil de hele wereld duidelijk maken dat er met de VS moet rekening gehouden worden. En daarom nu weer trommel geroffel en hij laat zien dat hij zelfs de grootste economische wereldmacht durft uit te dagen.
En kijk, diverse landen binden al in; ook Amerikaanse en Europese bedrijven gaan al (terug) richting VS.
Dat hij straks wat bakzeil moet halen tov China is dan graag meegenomen.

De openbare opinie en vooral de media maken graag een karikatuur van hem, maar wees er maar van overtuigd dat de politieke en economische leiders wel degelijk rekening houden met Trump.

Let wel : ik wil hiermee niet zeggen dat ik het noodzakelijk eens ben met wat Trump zegt en doet; maar ik wil enkel erop wijzen dat zo iemand onderschatten een grote fout is.
 
Voor mijn gevoel is Europa op dit moment de lachende derde, wel erken ik dat Europa qua zowel oorlog voeren als qua massaproductie in elektrische techniek niet (meer) tot de absolute top behoord. Hoogstens in het uitdenken van iets dat massaal geproduceerd moet worden.
 
In een oorlog zijn geen winnaars, ook Europa zal m.i. verliezen bij een handelsoorlog tussen de VS en China.

Als bvb. de Amerikaanse boeren en handelaars hun soya en varkensvlees niet meer kwijt kunnen in China, dan gaan ze op zoek naar andere Markten; en daar komen ze dan ook Europese boeren stokken in de wieken steken.
De ganse markt wordt verstoord.


(Waarmee dan toch mijn visie over de handelsoorlog die onze Amerikaanse vriend heeft ontketend duidelijk is.o_O)
 
Ik denk dat Trump echt wel weet waar hij mee bezig is. Na zijn eerder successen rond het Raket- en kernprogramma van Noord-Korea, nu een economisch thema.

Hij wil de hele wereld duidelijk maken dat er met de VS moet rekening gehouden worden. En daarom nu weer trommel geroffel en hij laat zien dat hij zelfs de grootste economische wereldmacht durft uit te dagen.
En kijk, diverse landen binden al in; ook Amerikaanse en Europese bedrijven gaan al (terug) richting VS.
Dat hij straks wat bakzeil moet halen tov China is dan graag meegenomen.

De openbare opinie en vooral de media maken graag een karikatuur van hem, maar wees er maar van overtuigd dat de politieke en economische leiders wel degelijk rekening houden met Trump.

Let wel : ik wil hiermee niet zeggen dat ik het noodzakelijk eens ben met wat Trump zegt en doet; maar ik wil enkel erop wijzen dat zo iemand onderschatten een grote fout is.
Trump is een ogenschijnlijk onberekenbare man. Maar ... onze vriend Elon is het wel met hem eens.
En eerlijk gezegd is daar nog wat voor te zeggen ook. Neem nou auto's. China hanteert een invoerrechten percentage op auto's van 25%.
Alleen door joint ventures die vooral voor de Chinezen profijtelijk zijn, je bent verplicht je kennis te delen, wordt dat percentage lager. Chinese auto's, komen met 2,5% invoerrechten Amerika binnen, zonder verdere verplichtingen.

Deze ongelijkheid komt bij talloze producten voor en trekt de handelsbalans van de VS versus China totaal uit het lood.
En met die verplichte kennisdeling doen de Chinezen weer dingen die alleen het eigen belang dienen.
Leica wilde graag camera's verkopen aan de Chinezen. Dat mag, maar dan wel even samenwerken met een Chinese fabrikant.
Huawei maakt nu met grote afstand de beste fotocamera in een smartphone. En wat zit daarin? Een Leica met drie lenzen en sensoren.
Voorlopig ook verplicht exclusief voor de Huawei P20.
 
In een oorlog zijn geen winnaars, ook Europa zal m.i. verliezen bij een handelsoorlog tussen de VS en China.

Als bvb. de Amerikaanse boeren en handelaars hun soya en varkensvlees niet meer kwijt kunnen in China, dan gaan ze op zoek naar andere Markten; en daar komen ze dan ook Europese boeren stokken in de wieken steken.
De ganse markt wordt verstoord.


(Waarmee dan toch mijn visie over de handelsoorlog die onze Amerikaanse vriend heeft ontketend duidelijk is.o_O)

<off-topic>
En kijk, de Vlaamse socialisten lopen Trump al achterna.

Zij pleiten -in alle ernst- voor een importtaks op voedingswaren waarvoor een Belgisch alternatief bestaat.
Dus -ik noem maar wat- : Gouda-kaas uit Nederland zou van de SPa onderworpen moeten worden aan een invoertaks; want er is ook 'Belgische' Gouda-kaas.
Nederlands biero_O? Belastingen, want er is ook Belgisch bier.
 
<off-topic>
En kijk, de Vlaamse socialisten lopen Trump al achterna.

Zij pleiten -in alle ernst- voor een importtaks op voedingswaren waarvoor een Belgisch alternatief bestaat.
Dus -ik noem maar wat- : Gouda-kaas uit Nederland zou van de SPa onderworpen moeten worden aan een invoertaks; want er is ook 'Belgische' Gouda-kaas.
Nederlands biero_O? Belastingen, want er is ook Belgisch bier.
Verschrikkelijk Dirk,
Dan moet je meer gaan betalen voor je Heineken.
 
Een flatje in Amsterdam:
Google Maps
Eerste energieneutrale woontoren van Nederland - Amvest
20180407_114453.jpg


20180407_115020.jpg



Ze zijn er overigens wel aan het bouwen, dus hopelijk staat deze flat volgend jaar niet in de schaduw.

Cijfers over de opbrengst e.d. weet ik helaas niet.


World added more solar than fossil fuel generating capacity in 2017
De wereld heeft in 2017 meer zonne energie dan fossiele brandstof capaciteiten toegevoegd, voor verdere details buiten deze link om verwijs ik door naar het twitteraccount in de voorgaande post.
 
Last edited:
Een flatje in Amsterdam:
Google Maps
Eerste energieneutrale woontoren van Nederland - Amvest
20180407_114453.jpg


20180407_115020.jpg



Ze zijn er overigens wel aan het bouwen, dus hopelijk staat deze flat volgend jaar niet in de schaduw.

Cijfers over de opbrengst e.d. weet ik helaas niet.


World added more solar than fossil fuel generating capacity in 2017
De wereld heeft in 2017 meer zonne energie dan fossiele brandstof capaciteiten toegevoegd, voor verdere details buiten deze link om verwijs ik door naar het twitteraccount in de voorgaande post.

Vind het vooral interessant om te zien hoe het oorspronkelijke ontwerp van architectenbureau Mecanoo (zie screenshot) verstopt is achter een modulaire laag pv-panelen. Een gebouw dat zelfstandig lijkt te zijn ontworpen en daarna behangen met panelen. Wat een armoedig resultaat. Hetzelfde soort projectontwikkelaarsarchitectuur als de bruin spiegelglazen blokken uit de jaren tachtig.
 

Attachments

  • BCBCD6C8-8B26-4129-9E2A-54BB0CB5314A.png
    BCBCD6C8-8B26-4129-9E2A-54BB0CB5314A.png
    1.2 MB · Views: 40
Cookiewall | Het Financieele Dagblad
"Weer meer elektrische auto's verkocht"
"Het aantal nieuwe volelektrische auto's op de Nederlandse wegen neemt wederom toe. In het eerste kwartaal van 2018 zijn er 3945 nieuwe batterijauto's verkocht. In dezelfde periode een jaar eerder ging het nog om 1667 voertuigen."

Nou nou, wie had dat verwacht?

Maar "Als percentage van het totaal aantal nieuwverkochte auto's blijft elektrisch een kleine rol spelen. In het eerste kwartaal van dit jaar gaat het om 2,9% van de auto's, een jaar eerder was dat nog 1,4%."
Dus al te serieus moeten we het natuurlijk nog niet nemen.
 
Cookiewall | Het Financieele Dagblad
"Weer meer elektrische auto's verkocht"
"Het aantal nieuwe volelektrische auto's op de Nederlandse wegen neemt wederom toe. In het eerste kwartaal van 2018 zijn er 3945 nieuwe batterijauto's verkocht. In dezelfde periode een jaar eerder ging het nog om 1667 voertuigen."

Nou nou, wie had dat verwacht?

Maar "Als percentage van het totaal aantal nieuwverkochte auto's blijft elektrisch een kleine rol spelen. In het eerste kwartaal van dit jaar gaat het om 2,9% van de auto's, een jaar eerder was dat nog 1,4%."
Dus al te serieus moeten we het natuurlijk nog niet nemen.

Juist wel zou ik zeggen. Meer dan een verdubbeling! :)
 
Cookies op gelderlander.nl | gelderlander.nl
"Bemmelse familie gaat 'Tesla's van de binnenvaart' bouwen"

Voor de meesten is het al oud nieuws, maar er is gisteren toevallig weer wat over gepost, helaas weinig feiten en cijfers.
Ook ben ik verbaast over de nette pakjes e.d. maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.


Opzij Tesla, deze Helmondse zonne-auto wil de wereld veroveren | TROUW
Lightyear - Introducing the electric car that charges itself with sunlight (let op, zeeeeer langzame website)
Een Nederlandse elektrische auto op zonne energie? Hier komt hij!
Het klinkt in ieder geval zeeeeer veelbelovend, naar verluid tot wel 800km bereik en aan het einde van dit jaar rollen de eerste auto's al uit de fabriek!
Ze willen er zo'n 1000 per jaar maken op termijn met dezelfde auto strategie als Tesla (dus steeds goedkopere modellen).
Ik ben bang dat ze ten onder gaan aan de concurrentie, maar ik ben in ieder geval benieuwd.
 
Dit is hoe bepaalde startups geld ophalen: ronkende video, geld maakt geld, grote woorden en dikke beloftes. Helaas is de realiteit vaak harder dan de ambitie. 119.000 euro aanbetalen om misschien de eerste te mogen zijn. Voor wie ooit een Fisker hebben gehad weet wat dat betekent....
Ik kom ze telkens weer tegen bij een competitie waar geld te halen is. Net als die nederlandse Hyperloop die geen Hyperloop mag heten.

Edit: oja ken je de Superbus nog? Staat nog ergens hier in een loods van de TU. Zelfde verhaal. Voor de liefhebber..
 

Attachments

  • 9E9F872E-71CE-4655-A067-C86D04F7C602.jpeg
    9E9F872E-71CE-4655-A067-C86D04F7C602.jpeg
    38.1 KB · Views: 36
  • Love
Reactions: SpeedyEddy