Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn interessante nieuwtje; de Tesla service op locatie die nu ook in 't oosten van 't land actief is. De 12v accu van mijn collega was in mindere staat en Tesla kwam 'm keurig netjes repareren.
 

Attachments

  • IMG_0451.jpg
    IMG_0451.jpg
    564 KB · Views: 80
  • Like
Reactions: Flaker and DriverMS
Ah, nee die herken ik ook niet. Had niet verwacht dat het merk van een ICE je nog zou interesseren.. :D
Word hoog tijd dat de rangers overstappen op model X.
Dat is dus het hele punt, ik zoek al een tijdje naar een elektrisch bestelbusje voor een normale prijs, maar verder dan een Kangoo kom ik niet en dat ding kan nooit lange afstanden rijden of een trailer of wat dan ook trekken. Ik hoopte dat Tesla iets had, maar helaas.
Tevens zijn bestelbusjes ook één van de weinige type auto's die ook nadat de autopilot uitkomt in vergelijkbare getale zullen blijven bestaan, omdat een loodgieter of wat dan ook simpelweg niet kan werken zonder zijn eigen gereedschappen in zijn eigen auto.
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Volgens mij is het een Peugeot Expert. Als je goed kijkt naar lijnen van voorruit en dak en hoe deurlijst een "hapje" neemt uit A-pilaar en de dakantenne bij voorruit, geef ik de Peugeot Expert een goede kans. Kijk wel naar het 2018 model.

View attachment 295228

Ik denk een Ford Transit connect. Zie hoe de schuifdeur net iets hoger ingrijpt dan de voorstijl. En zie ook het stuk plastic op de schuifdeur zelf...
 

Attachments

  • D423F9D6-A0A7-4734-83B5-A52F54961355.png
    D423F9D6-A0A7-4734-83B5-A52F54961355.png
    481.8 KB · Views: 56
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Denk dat dit draadje beter is om heel af en toe een eitje te laten vallen.

Kan het batterijontwikkelingen draadje niet vinden, dus daarom hier.

Dat de elektrische drive-train de toekomst heeft lijkt buiten kijf, maar de energiedrager blijkt voorlopig toch nog een heikel puntje.


Een batterij doorbraak, één van de vele, maar deze is toch speciaal en zeer recent. ( maart 2018 ).

Vrij vertaalt "De protonen batterij", is nog in lab-fase en men heeft hem zeer recent in het klein werkend gekregen, mogelijk over 5 a 10 jaar commercieel beschikbaar.


Niet de nadelen van lithium batterijen en niet de nadelen van waterstofgas.

Zie,o.a:

Look, no lithium! First rechargeable proton battery created


Wat uitgebreider artikel:

All power to the proton: researchers make battery breakthrough - RMIT University


Sciencedaily artikel:

All power to the proton: Researchers make battery breakthrough: Working prototype could eventually replace lithum ion batteries




Krijgt nostradamus mogelijk toch nog gelijk, "we gaan op water rijden", nou ja niet precies maar toch.

En we blijven gewoon aan de stekker!



Groeten, newsreadertje.
 
Denk dat dit draadje beter is om heel af en toe een eitje te laten vallen.

Kan het batterijontwikkelingen draadje niet vinden, dus daarom hier.

Dat de elektrische drive-train de toekomst heeft lijkt buiten kijf, maar de energiedrager blijkt voorlopig toch nog een heikel puntje.


Een batterij doorbraak, één van de vele, maar deze is toch speciaal en zeer recent. ( maart 2018 ).

Vrij vertaalt "De protonen batterij", is nog in lab-fase en men heeft hem zeer recent in het klein werkend gekregen, mogelijk over 5 a 10 jaar commercieel beschikbaar.


Niet de nadelen van lithium batterijen en niet de nadelen van waterstofgas.

Zie,o.a:

Look, no lithium! First rechargeable proton battery created


Wat uitgebreider artikel:

All power to the proton: researchers make battery breakthrough - RMIT University


Sciencedaily artikel:

All power to the proton: Researchers make battery breakthrough: Working prototype could eventually replace lithum ion batteries




Krijgt nostradamus mogelijk toch nog gelijk, "we gaan op water rijden", nou ja niet precies maar toch.

En we blijven gewoon aan de stekker!



Groeten, newsreadertje.

Er zijn vele parameters die relevant zijn voor het geschikt zijn voor specifieke toepassingen. Waaronder, maar niet beperkt tot:

Energiedichtheid in capaciteit per massa,
Energiedichtheid in capaciteit per volume,
Maximale laadsnelheid,
Maximale ontlaadsnelheid,
Maximaal aantal cycli
Levensduur in tijd,
Verhouding capaciteit en vermogen,
Invloed temperatuur op prestaties,
Kosten per eenheid capaciteit,
Kosten per eenheid vermogen,
Recycling mogelijkheden,
Toxiciteit,
Brandwerendheid,
(Re-)Produceerbaarheid
En meer.

Elk jaar komen er wel een aantal claims tot doorbraak langs van vele experts, universiteiten, laboratoria en instituten voorbij.

Op dit moment is Lithium-Ion wat betreft de toepassing in transport en opslag over het geheel van daarvoor relevante criteria duidelijke winnaar, en is het einde van de ontwikkeling daarvan nog lang niet bereikt. Getuige ook de grensverleggende prestaties van Tesla's op vrijwel alle fronten.

Dat neemt niet weg dat andere ontwikkelingen op termijn best haasje over kunnen doen met Lithium-Ion. Maar tot nu toe blijken veel van die ontwikkelingen mank te gaan op één of meer essentiële parameters.

Of anders gezegd: Don't send me a PowerPoint presentation. Send me a working product. (Wie zei dat ook al weer?)
 
Last edited: