Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Het schijnt dat je vanaf 2025 in de Amsterdamse grachten alleen nog maar elektrisch mag varen. Zal wel in meerdere steden met grachten gaan gebeuren. Leiden, Delft, Utrecht?

Met deze boot kun je daar met 40 knopen elektrisch varen.
Vraag: Mag dat?


🚤😀

(PS: Deze zeiler hoopt van niet)
 
Het schijnt dat je vanaf 2025 in de Amsterdamse grachten alleen nog maar elektrisch mag varen. Zal wel in meerdere steden met grachten gaan gebeuren. Leiden, Delft, Utrecht?

Met deze boot kun je daar met 40 knopen elektrisch varen.
Vraag: Mag dat?


🚤😀

(PS: Deze zeiler hoopt van niet)
nice renderings, almost like Nikola's!
 
Meer werknemers dan Shell.

 
Meer werknemers dan Shell.

Helaas nu nog niet, maar dat komt nog wel 😉 :
- Royal Dutch Shell Aantal werknemers 86.000 in 2021
- Tesla 70.000+ Werknemers wereldwijd in 2021
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D
Er zijn meer Tesla's gebouwd tussen april 2020 en nu, als alle jaren ervoor.

tesla-sales.png

Dus als je al vond dat de uniekheid van je Tesla was verwaterd in 2019, dan behoor je nu tot dezelfde groep als degenen die een Tesla dat jaar kochten. :)

Ruwe data die je in Excel kan plempen:

Q1 201615,51015,510
Q2 201618,34533,855
Q3 201625,18559,040
Q4 201624,88283,922
Q1 201725,418109,340
Q2 201725,708135,048
Q3 201725,336160,384
Q4 201724,565184,949
Q1 201834,494219,443
Q2 201853,339272,782
Q3 201880,142352,924
Q4 201886,555439,479
Q1 201977,100516,579
Q2 201987,048603,627
Q3 201996,155699,782
Q4 2019104,981804,763
Q1 2020102,672907,435
Q2 202082,272989,707
Q3 2020145,0361,134,743
Q4 2020179,7571,314,500
Q1 2021180,3381,494,838
Q2 2021206,4211,701,259
Q3 2021237,8231,939,082

Er zijn in Q4 alweer 65.000 auto's gemaakt. Dus alweer meer dan 2M auto's totaal geleverd.

 
Het aantal mensen dat carrière-switches maakt om dan %#$% die wereld toch te redden, lijkt te stijgen. Het is ook nodig. En sommigen van hen krijgen interviews.

Dit is een interview met Auke Hoekstra die zijn carrière is gestopt om onderzoeker in de energie-transitie is geworden. Hij legt o.a. uit wat de verschillen zijn tussen waterstof-auto's en e-auto's vanaf zijn positie: "Voor auto’s lossen we volgens mij een probleem op dat er niet is. Rijden op waterstof vergt ruim drie keer zoveel energie en is dus in het kader van duurzaamheid minder logisch, nog los van andere knelpunten als de infrastructuur".
En over batterijen: "In onderzoeken wordt vaak uitgegaan van 175kg CO₂ voor iedere kWh van een accupakket, terwijl het tegenwoordig zo rond de 65kg ligt. Ook wordt de levensduur van een accu sterk onderschat, door er bijvoorbeeld van uit te gaan dat hij slechts 150.000km meegaat. Dat heeft natuurlijk een enorm negatieve invloed op het geheel. Empirische data tonen aan dat moderne accu’s makkelijk 500.000km mee kunnen gaan. (...) Al met al zorgt dat voor een scheef beeld."


Je moet wel een account op Tweakers.net hebben, maar dan kun je ook bijvoorbeeld Halfgeleiderinnovatie in Solar Challenge - Ingenieur over galliumnitride lezen. Er komt wel meer langs over de e-transitie.

Al met al voldoende informatie om tijdens een kringfeestje "Hey, jij rijdt toch elektrisch? Dat vind ik stom. Wel mooie auto, hoor!" beter aan te kunnen.