TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Het kan verkeren...

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by bennyvw, Aug 28, 2014.

  1. bennyvw

    bennyvw *****huren.eu

    Joined:
    Feb 8, 2014
    Messages:
    225
    Location:
    Elspeet
    f6fde6365f40331e22b07590ad729f77.jpg

    Hier stond ik gisteren nog naast. Nog niet zo lang geleden keek ik verlekkerd naar zo'n Fisker Karma. Dat leek de begeerlijkste 'elektrische' auto. En nu is hij behoorlijk naar de achtergrond verdwenen. Voor mij althans...
    Wel een gigantische bak zeg. Daar is mijn Model S nog bescheiden bij :)
     
  2. kish

    kish Member

    Joined:
    Sep 22, 2013
    Messages:
    43
    Location:
    Nederland
    Gigantische bak, maar helaas is de binnenruimte niet veel groter dan een Ford Fiesta...
     
  3. Steven

    Steven Member

    Joined:
    May 30, 2013
    Messages:
    683
    Location:
    Netherlands
    Ja, maar ik vind de lijnen van de MS véél mooier. Ik vind de verhouding van neus/kap t.o.v. de rest van de wagen bij de Fisker echt niet mooi.
    Ook een extreem lange wielbasis zeg. Door de aflopende chromen strip van achter naar het midden lijkt het haast of de Fisker in het midden "doorzakt".
     
  4. widodh

    widodh Model S R231 EU

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    4,822
    Location:
    Middelburg, The Netherlands
    Ik heb het nooit wat gevonden. Inferieur ontwerp met een lompe 2.0L turbo onder de motorkap. Zeer matige prestaties zowel op snelheid als op verbruik.

    Daarnaast zéér klein van binnen en dus totaal niet goed bruikbaar.
     
  5. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,516
    Location:
    Breda, Netherlands
    Het is de auto die mij op het spoor van de Tesla heeft gezet. Eerst Fisker bekeken, maar alleen al het feit dat er geen kinderwagen in past (bagageruimte is ongelooflijk klein) betekende al dat het geen optie was. Toen kwam de Tesla in beeld...
    Wel indrukwekkende verschijning, die Fisker.
     
  6. leysfi

    leysfi Member

    Joined:
    Aug 12, 2013
    Messages:
    550
    Location:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik kan er wel niet goed bij waarom men maar blijft hybrides (die Fisker Karma, de BMW i8,...) vergelijken met een Model S???
    Als het enkel om het externe design te doen is, dan kan men er zo ongeveer alle Italiaans en ander bling-bling geweld bij sleuren (Maserati, Lamborghini, Aston-Martin,...).
    Ik vind vergelijkingen met de nanoFlowCell Quant of de Rimac Concept_One vééél relevanter.
     
  7. PaulW5

    PaulW5 *****Driver

    Joined:
    Jul 22, 2013
    Messages:
    999
    Location:
    Uithoorn, Netherlands
    +1 bij mij idem dankzij ongeveer het faillissement van Fisker overgestapt op de Tesla. Na 1 proefritje van 5 minuten was ik al verkocht ;-)
     
  8. TTheo

    TTheo Member

    Joined:
    Feb 26, 2014
    Messages:
    154
    Location:
    Den Bosch area
    Inderdaad. Eigenlijk geen vergelijk...
     
  9. thimo

    thimo Model S driver

    Joined:
    May 16, 2013
    Messages:
    388
    Location:
    Arnhem, the Netherlands
    Wat me vooral opvalt aan de Tesla op deze foto is dat 'ie zo ontzettend mooi is. Vele malen beter gedesigned dan de Fisker. En in zijn geheel ook een veel betere en completere wagen.

    Er zijn zoveel dingen die Tesla goed heeft gedaan, maar die je bijna voor lief neemt. Zoals bijvoorbeeld het centrale scherm. Zie ter referentie deze review van een Fisker eigenaar: Fisker Karma: An Owners Review - YouTube
     
  10. RvdVen

    RvdVen Member

    Joined:
    Jan 31, 2014
    Messages:
    320
    Location:
    Helmond
    wel een erg lompe "armleuning" voor alle passagiers hoor! :tongue:
     
  11. Steven

    Steven Member

    Joined:
    May 30, 2013
    Messages:
    683
    Location:
    Netherlands
    Ja dat centrale scherm van de Tesla MS is werkelijk een supervondst! Eén van de specifieke kenmerken van Tesla. Dat scherm is vooruitstrevend, indrukwekkend (groot) en nog praktisch bruikbaar ook. De grootte van het scherm moet het voor de design afdeling niet makkelijk hebben gemaakt om die in de lijnen van het interieur te laten passen. Juist DAT vind ik ook zo goed gelukt.
    Wat dat betreft heb ik nog enigszins mijn twijfels over de plaatsing van het scherm in het interieur van de Model X. Zo op het eerste oog vind ik dat iets minder geslaagd dan in de MS.
    Maar kan me voorstellen dat de designers iets anders willen. En daarnaast: "over smaak valt niet te twisten".
     
  12. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    5,319
    Location:
    Waasmunster, Belgium
  13. billytcherno

    billytcherno Member

    Joined:
    Jul 19, 2013
    Messages:
    299
    Location:
    Dilbeek, Belgium
  14. bennyvw

    bennyvw *****huren.eu

    Joined:
    Feb 8, 2014
    Messages:
    225
    Location:
    Elspeet
    Ik vergelijk ze ook niet echt. Kan ook niet goed, daar heb je een punt. Voor mij was het meer een flashback naar 2 jaar geleden, toen ik met mijn Ampera regelmatig naast een Fisker Karma stond te laden.
    Aan de andere kant: een reden om te vergelijken is dat je ernaast kunt staan te laden. En dat is me met die exotische jongens die jij noemt nog nooit overkomen :)
     
  15. Right_Said_Fred

    Right_Said_Fred Model S - Sig. 283 EU

    Joined:
    May 11, 2012
    Messages:
    1,283
    Location:
    Gorinchem, Netherlands
    Ik kan de gevoelens onderschrijven. Ik reed een jaar in een Karma. Soms zie ik er nog eentje rijden en ja, dan voel ik iets van heimwee, want het blijft een imposante wagen, met een paar erg mooie kleuren ook trouwens (daar heeft Tesla nog werk te doen). Maar daar houdt het wel mee op. Niet erg praktisch, door de lange wielbasis, de belabberde ruimte op de achterbank, de nauwelijks aanwezige bergruimte. Voorin was het lekker toeven, maar het bedieningsscherm had erg veel kuren.

    Die vele kuren, met van alles en nog wat, waren de belangrijkste reden dat ik hem twee jaar geleden heb weggedaan (en ben overgestapt op een Volt, in afwachting van de Model S; de Volt heb ik er nog bij nu). De Fisker was gewoon onvoldoende getest; het voelde voor mij alsof de eigenaren de proefkonijnen waren. Het elektrisch bereik vielen bovendien tegen, en het verbruik van de erg lawaaiige 2.0 liter GM-motor nog meer. Ben nu heel happy met mijn Tesla, in vrijwel elk opzicht een veel betere auto.
     
  16. LastNLSig

    LastNLSig Active Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    1,057
    Location:
    Netherlands
    Ziekenhuisauto.

    Letterlijk want daar stond hij tenslotte ook. (St. Jansdal, Harderwijk niet waar?)

    Mooie parkeerplaats, waardeloze laadpunten (1 fase). Staan voornamelijk Volvo's van artsen op te laden.
     
  17. bennyvw

    bennyvw *****huren.eu

    Joined:
    Feb 8, 2014
    Messages:
    225
    Location:
    Elspeet
    Ja daar was het :)
    Inderdaad enkelfase 16A, maar wel gratis :p
     
  18. RonV

    RonV Rode 60 MS

    Joined:
    Jul 16, 2014
    Messages:
    15
    Location:
    Aarschot
    Wat vinden jullie van dit

    timthumb.jpg timthumb2.jpg

    Is ook wel iets voor te zeggen.

     

    Attached Files:

Share This Page