Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het lange afstands-rally-topic

This site may earn commission on affiliate links.

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,733
1,609
Vanuit een gezonde interesse in autosport en de ambitie om wel eens aan een uithoudingsrally deel te nemen ben ik eens op zoek gegaan naar allerlei verschillende rally's die er bestaan.
Degene die ik tot nu toe gevonden heb zijn:

Sub-zero | een race naar de noordpool!
Home - 80 Day Race
eTourEurope - 9 Capitals - 9 Days
Home - wavetrophy.com
Electric Marathon (al is het niet zeker of die nog zal georganiseerd worden)


Waarvan de "80 day race" natuurlijk het meest tot de verbeelding spreekt. Heb reeds contact gehad met een van de organisatoren. Maar het is nog niet zeker of ze privateers gaan toelaten (en zo ja, tegen welke prijs).

Als er nog zijn die leuke initiatieven kennen, laat ze gerust weten!
 
Zou het leuk zijn om een 12-uurs rally te organiseren waarbij het doel is om van Zevenaar te vertrekken en met zoveel mogelijk kilometers erbij daar 12 uur later weer terug te keren? Dat klinkt misschien meer simplistisch dan het is, maar je kunt er mooi mee over de Autobahnen gaan toeren, maakt daar mooie promotie voor 'ons' merk, je komt elkaar bij allerlei SuC's tegen, en de meesten weten inmiddels dat het er dan zeker niet gaat om zo hard mogelijk van A naar B (naar C naar...) te scheuren, eerder goed te plannen en slimmer te zijn dan de rest. Verder zijn er nog wel wat speciale straf- en bonuspunten te bedenken, zoals: dezelfde SuC niet meer dan één keer aan doen, hemelsbreed de grootste afstand hebben afgelegd, aantal verorberde Whoppers, selfies met BMW-rijders, enzovoorts.
 
Last edited:
Zou het leuk zijn om een 12-uurs rally te organiseren waarbij het doel is om van Zevenaar te vertrekken en met zoveel mogelijk kilometers erbij daar 12 uur later weer terug te keren? Dat klinkt misschien meer simplistisch dan het is, je kunt er mooi mee over de Autobahnen gaan toeren, maakt daar mooie promotie voor 'ons' merk, je komt elkaar bij allerlei SuC's tegen, en de meeste weten inmiddels dat het dan zeker niet om zo hard mogelijk van A naar B (naar C naar...) te scheuren, eerder goed plannen en slimmer dan de rest.

Goed idee!
Goed plannen en wat geluk bij de SuCs zal inderdaad van pas komen.
 
Last edited:
Ik heb er nog een gevonden :) : Eerste elektrische rally auto morgen van start in Dakar 2015 - Groene Courant : Groene Courant - Het meest actuele nieuws over schone energie en duurzaamheid

De eerste volledig elektrische rallyauto staat morgen aan de start van de Dakar Rally 2015 van en naar Buenos Aires.

De auto is ontworpen en gebouwd door het Spaanse infrastructuurconcern Acciona. Ingenieurs hebben 2 jaar aan de auto gewerkt.Team Acciona 100% EcoPowered heeft de wagen uitgerust met een batterijpakket die 140 kilowattuur kan opslaan, bijna 2 keer zoveel als het grootste accupakket van de Tesla Model S. Op 1 volle batterij heeft de auto een actieradius van 350 kilometer.


Wel wat laat om in te schrijven, maar wel een heel erg gaaf initiatief. Leuk om te volgen!

Acciona Dakar


ACCIONA_schematic.jpg
 
Met een aangepaste hoogteverstelling naar ultra-high en wat van die 33" en 35" wielen/banden erop, kom je vast al een heel eind.

Zo'n zielig zonnepaneeltje op het dak lijkt me trouwens slechts voor de show. Dat levert weinig bijdrage en kan alleen maar tot schade of storing leiden.
 
Met een aangepaste hoogteverstelling naar ultra-high en wat van die 33" en 35" wielen/banden erop, kom je vast al een heel eind.

Zo'n zielig zonnepaneeltje op het dak lijkt me trouwens slechts voor de show. Dat levert weinig bijdrage en kan alleen maar tot schade of storing leiden.

Dat zonnepaneel is net als op een Leaf (optie) puur tbv de 12v accu.... Weet je wel, die accu waar de S wel eens issues mee heeft..... Als je zo lang in de woestijn aan het rijden bent, dan is het best wel aardig denk ik wat hij dan oplevert. Denk dat de airco er ook op staat, als ze in de avond rijden, de verwarming... kan erg koud worden dan.
 
Met een aangepaste hoogteverstelling naar ultra-high en wat van die 33" en 35" wielen/banden erop, kom je vast al een heel eind.

Zo'n zielig zonnepaneeltje op het dak lijkt me trouwens slechts voor de show. Dat levert weinig bijdrage en kan alleen maar tot schade of storing leiden.
Nou met dat zonnepaneeltje compenseer je toch al snel 4% van de laadverliezen :-D
 
Nou, ik ga over een weekje al gewoon in mijn eentje rijden naar de meest Noordelijke SuperCharger, Setermoen in Noorwegen!

ik ben met oud en nieuw tot aan lillehammer geweest. ik ben toen spontaan die kant op gaan rijden en heb niet de gratis tol kaart aangevraagd. Ik zou dat wel doen als ikjouw was. Ik zie wel of ik nog een rekening hiervan zie. Verder heb ik nog een sleutel die je kan gebruiken om te laden op straat waar je gratis mag laden en parkeren. PM me maar mocht je hem willen lenen.
 
ik ben met oud en nieuw tot aan lillehammer geweest. ik ben toen spontaan die kant op gaan rijden en heb niet de gratis tol kaart aangevraagd. Ik zou dat wel doen als ikjouw was. Ik zie wel of ik nog een rekening hiervan zie. Verder heb ik nog een sleutel die je kan gebruiken om te laden op straat waar je gratis mag laden en parkeren. PM me maar mocht je hem willen lenen.

Dan moet je zeker de serie Lillehammer op Netflix kijken :wink:
 
ik ben met oud en nieuw tot aan lillehammer geweest. ik ben toen spontaan die kant op gaan rijden en heb niet de gratis tol kaart aangevraagd. Ik zou dat wel doen als ikjouw was. Ik zie wel of ik nog een rekening hiervan zie. Verder heb ik nog een sleutel die je kan gebruiken om te laden op straat waar je gratis mag laden en parkeren. PM me maar mocht je hem willen lenen.

Als de rekening komt terugsturen met een bewijs dat de auto een EV is. Dat heb ik nagevraagd in Noorwegen.
Hoe kom je aan die sleutel?