Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het momentum van Tesla is voorbij

This site may earn commission on affiliate links.
MB is aansprakelijk bij een ongeval (in beperkte omstandigheden).
Het sarcastische zat eigenlijk in het feit dat je bij die omstandigheden bijna geen ongeval kan maken, dit kan ik met Tesla al sinds het begin. (Ik reed dagelijks over de ring van Parijs)

Maar goed MB is aansprakelijk, dat kan niet tegengesproken worden….hoop ik want de kans dat het ooit tot een ongeval komt, is volgens mij zogoed als onbestaande dankzij het aantal S’en, het beperkt aantal locaties waar het kan EN de enorm lage kans op ongevallen onder die omstandigheden.
360 implementatie is te doen door middel van historische beelden. Land Rover kan zelfs onder de auto kijken, virtueel.

Zeker te doen dus, maar Tesla is blind voor de auto, op parkeersensoren na. Mijn Evoque kon om de hoek kijken, maar ik heb op 10 jaar wel één keer een camera verloren door steenslag.

het was ook maar een open vraag. Er zijn zij camera’s, camera vooraan, een camera achteraan en een sd stick die historisch/cached beelden kan gebruiken.

Een beetje slimme software maakt daar makkelijk een soort virtuele 360 van. (Buiten het onder aanzicht)
Vreemd dat men dit nog niet heeft toegevoegd.

Maar over de nauwkeurigheid, zoals hier boven uitgelegd wordt, spreek ik mij niet uit.
 
Last edited:
Dan lijkt het me toch mooi als Tesla deze implementeert.
Het probleem is... technisch kan het niet omdat er vooraan in de neus een camera ontbreekt.

De camera's in een Tesla zijn geplaatst om zelfstandig te rijden, terwijl de camera's bij de concurrenten vaak geplaatst zijn om de zone rond de auto te filmen. Daarom zie je bij de concurrenten de camera in de neus, onder de voorspiegels en in de achterklep.

Bij een Tesla hebben we er 2 in de flanken, dus daar kan je misschien iets van koken maar moet je al beide beelden gaan mergen, wat moeilijk is want elk heeft een ander gezichtsveld. Achteraan heb je de klassieke achteruitrijcamera, maar vooraan heb je enkel de camera's in de voorruit, wat perfect is om je binnen de rijstrook te houden en hindernissen op afstand te herkennen, maar je geen voordeel geeft als het gaat over parkeren waar de laatste centimeters tellen. Daar zit je met een vergelijkbaar gezichtsveld van een bestuurder die het vooraan zonder camera's moet doen (en laten we eerlijk zijn, ik rij al ~20 jaar en mijn Model X is de eerste auto met parkeersensoren vooraan en heb vroeger ook vrolijk geparkeerd).

360 is echt gemaakt om dit op een schermpje weer te geven, waarna de rijcomputer in je schedel maar moet uitzoeken hoe ie moet parkeren. Da's een heel ander uitgangspunt dan Tesla, die menen dat die rijcomputer in onze schedel het risico is en best vermeden kan worden, ten voordele van wat silicium achter het handschoenkastje.
 
Het probleem is... technisch kan het niet omdat er vooraan in de neus een camera ontbreekt.

De camera's in een Tesla zijn geplaatst om zelfstandig te rijden, terwijl de camera's bij de concurrenten vaak geplaatst zijn om de zone rond de auto te filmen. Daarom zie je bij de concurrenten de camera in de neus, onder de voorspiegels en in de achterklep.

Bij een Tesla hebben we er 2 in de flanken, dus daar kan je misschien iets van koken maar moet je al beide beelden gaan mergen, wat moeilijk is want elk heeft een ander gezichtsveld. Achteraan heb je de klassieke achteruitrijcamera, maar vooraan heb je enkel de camera's in de voorruit, wat perfect is om je binnen de rijstrook te houden en hindernissen op afstand te herkennen, maar je geen voordeel geeft als het gaat over parkeren waar de laatste centimeters tellen. Daar zit je met een vergelijkbaar gezichtsveld van een bestuurder die het vooraan zonder camera's moet doen (en laten we eerlijk zijn, ik rij al ~20 jaar en mijn Model X is de eerste auto met parkeersensoren vooraan en heb vroeger ook vrolijk geparkeerd).

360 is echt gemaakt om dit op een schermpje weer te geven, waarna de rijcomputer in je schedel maar moet uitzoeken hoe ie moet parkeren. Da's een heel ander uitgangspunt dan Tesla, die menen dat die rijcomputer in onze schedel het risico is en best vermeden kan worden, ten voordele van wat silicium achter het handschoenkastje.
In principe kan je dus perfect 360 maken mits een kleine dode zone aan de voorkant wat dan misschien kan opgevuld worden met indicators van de parkeersensoren vooraan. Voor de rest kan de bestuurder toch gewoon zien als er iemand voor hem staat.