Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het nieuwe berijderstopic

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe kan ik bij een ingestelde route een SuC bypassen? Hij gaf de hele tijd Egerkingen aan maar ik reed zo zuinig dat hij opeens Pratteln aangaf. 4 stalls en volgens de planner allemaal bezet. Sowieso merkwaardig dat de planner daar geen rekening mee houdt. Toch?
Want tegen de tijd dat je bij Pratteln aankomt zijn ze nog steeds alle vier bezet?
Andersom heeft het ook mijn voorkeur om onderweg even kort iets bij te laden ipv je snelheid te moeten aanpassen omdat je anders niet met een gewenste marge bij de SuC aankomt. De Tesla navigatie lijkt niet die voorkeur te hebben.
 
Want tegen de tijd dat je bij Pratteln aankomt zijn ze nog steeds alle vier bezet?
Andersom heeft het ook mijn voorkeur om onderweg even kort iets bij te laden ipv je snelheid te moeten aanpassen omdat je anders niet met een gewenste marge bij de SuC aankomt. De Tesla navigatie lijkt niet die voorkeur te hebben.
Nee. Egerkingen heeft nette toiletten. Weet niet hoe dat bij Pratteln is. Overigens zijn alle 4 de stalls nog bezet. Defect wellicht? Of zuinige Zwitsers??
 
Je kunt de route in de navigatie niet aanpassen. Als je naar een specifieke Suc wil moet je daar naar navigeren door 'm als destination op te geven. Rekening houden met bezetting is denk ik niet heel zinvol. Ik ben wel eens aangekomen in Drachten met '6 van de 8 vrij', en op moment dat ik het terrein op reed veranderde dat naar '0 van de 8 vrij', en het was ook inderdaad ineens vol. Paar minuten later vertrok de 1e en kon ik laden

Lijkt mij niet zinvol om 50km om te rijden als iemand misschien 5 minuten nadat jij aankomt bij een SuC klaar is met laden.
 
Je kunt de route in de navigatie niet aanpassen. Als je naar een specifieke Suc wil moet je daar naar navigeren door 'm als destination op te geven. Rekening houden met bezetting is denk ik niet heel zinvol. Ik ben wel eens aangekomen in Drachten met '6 van de 8 vrij', en op moment dat ik het terrein op reed veranderde dat naar '0 van de 8 vrij', en het was ook inderdaad ineens vol. Paar minuten later vertrok de 1e en kon ik laden

Lijkt mij niet zinvol om 50km om te rijden als iemand misschien 5 minuten nadat jij aankomt bij een SuC klaar is met laden.
Klopt maar Pratteln heeft er maar 4 en oud als ik ben, na Egerkingen komen de vertrouwde SuC's...:p

Als ik een SuC als favoriet aantip, zou dat helpen??
 
Tip - gebruik de info die je in de auto ziet (snelheid aanpassen, welke SuC je moet gebruiken) slechts als advies. Voeg daar je gezond verstand aan toe en kies inderdaad zelf de volgende SuC - en zet die als je bestemming. De info over hoe snel je moet rijden om je volgende bestemming te behalen is voor mij slechts indicatie om de Trip indicatie aan te zetten. Zo lang je aan gaat komen met paar procent SoC is het voldoende. De begeleiding door de auto (waarschuwingen qua snelheid) zijn gebaseerd op een zeer grote mate van risico-beperking.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Tip - gebruik de info die je in de auto ziet (snelheid aanpassen, welke SuC je moet gebruiken) slechts als advies. Voeg daar je gezond verstand aan toe en kies inderdaad zelf de volgende SuC - en zet die als je bestemming. De info over hoe snel je moet rijden om je volgende bestemming te behalen is voor mij slechts indicatie om de Trip indicatie aan te zetten. Zo lang je aan gaat komen met paar procent SoC is het voldoende. De begeleiding door de auto (waarschuwingen qua snelheid) zijn gebaseerd op een zeer grote mate van risico-beperking.
Alleen als de omstandigheden fors afwijken van normaal kan het voorkomen dat je de tripplanner serieus moet nemen.
Ik reed midden april een keer naar midden Duitsland. Zeer lage temperatuur en veel regen, ook harde wind tegen en rijdend naar midden Duitsland rij je enkele honderden meters omhoog.
De tripplanner gaf eerst aan dat ik met 10% over bij de geplande SuC zou aankomen. Dat werd alras 0% en de waarschuwing dat ik via 110 en 100 km per uur uiteindelijk 90 km/u moest rijden. Dat laatste klopte volledig. Met 70 km/u kwamen we met 1 km over bij de SuC aan.
 
Tip - gebruik de info die je in de auto ziet (snelheid aanpassen, welke SuC je moet gebruiken) slechts als advies. Voeg daar je gezond verstand aan toe en kies inderdaad zelf de volgende SuC - en zet die als je bestemming. De info over hoe snel je moet rijden om je volgende bestemming te behalen is voor mij slechts indicatie om de Trip indicatie aan te zetten. Zo lang je aan gaat komen met paar procent SoC is het voldoende. De begeleiding door de auto (waarschuwingen qua snelheid) zijn gebaseerd op een zeer grote mate van risico-beperking.

Ik kies idd ook altijd zelf een suc. De tripplanner gebruik ik vervolgens om de maximale snelheid te kiezen om met zo weinig mogelijk soc aan te komen. Dat werkt echt heel nauwkeurig, ook in de bergen.

Ik heb alleen weleens gehoord dat de “door tesla berekende route en laadstops” in tijd moeilijk te verslaan is.
 
Wat is voor je bereik eigenlijk de ideale snelheid op een vlakke weg? Iemand met een Tesla in de straat beweert 110
Wat is ideaal? De snelste of de goedkoopste route? De snelste wijze is 160-170 rijden met een MS100D volgens Tesla Bjorn van SuC naar SuC. Het laden gaat immers met 400km/h+ en dan laden tot 75% om te voorkomen dat je langzamer gaat laden.

Echter, moet je de kWh zelf bekostigen en wil je toch niet teveel grijze electra verstoken dan is 90km/h eigenlijk de beste snelheid. Gewoon tussen de trucks op AP door boemelen. Je verbruik is dan dermate laag door de lagere luchtweerstand dat je echt heel veel verder komt.

Verder kun je dit allemaal redelijk doorrekenen met A Better Routeplanner
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Mogguh, ik ben sinds zojuist lid en sinds ongeveer een maand (3800Km) de trotse bezitter van een MX 100D Midnight Blue 7 zits autopilot (ja 2 kids + 2 bonuskids). Lees ongeveer al een jaar mee op het forum. Ontzettend informatief en heb er heel veel aan gehad.

Ben super blij met de auto, die nu V9 staat te installeren as we speak. Inmiddels al een eerst roadtrip naar Parijs erop zitten, ging probleemloos.
 
Mogguh, ik ben sinds zojuist lid en sinds ongeveer een maand (3800Km) de trotse bezitter van een MX 100D Midnight Blue 7 zits autopilot (ja 2 kids + 2 bonuskids). Lees ongeveer al een jaar mee op het forum. Ontzettend informatief en heb er heel veel aan gehad.

Ben super blij met de auto, die nu V9 staat te installeren as we speak. Inmiddels al een eerst roadtrip naar Parijs erop zitten, ging probleemloos.
Welkom. Je zit eigenlijk in het verkeerde draadje maar je had vast nog een vraag voor al gewaardeerde experts hier?:p

Ik moet zeggen dat die kou er wel inhakt. Verleden week woensdag geladen tot 341. Gisteren bereik van 195 en 85 km slechts gereden.
 
Wat wordt hier nu allemaal verwarmd?
 

Attachments

  • Screenshot_20181128-074736.png
    Screenshot_20181128-074736.png
    1.1 MB · Views: 61