Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het nieuwe berijderstopic

This site may earn commission on affiliate links.
Yepp, ga ervan uit dat je een uurtje of drie kwijt bent met laden. Volgens abetterrouteplanner.com doe je ruim 14 uur over de route Venlo - Florence (1236 km). Komt wel overeen met mijn ervaringen met trips naar Kroatië, Zuid-Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Italië en Devon. Goede reis, gewoon lekker genieten!
 
Yepp, ga ervan uit dat je een uurtje of drie kwijt bent met laden. Volgens abetterrouteplanner.com doe je ruim 14 uur over de route Venlo - Florence (1236 km). Komt wel overeen met mijn ervaringen met trips naar Kroatië, Zuid-Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Italië en Devon. Goede reis, gewoon lekker genieten!
Met benzine: 12 uur
Met Tesla in de zomer: 15 uur
Die 3 uur extra kloppen precies. Maar dat was de vraag niet. Waaraan moet ik denken als extra reistijd in de winterperiode. Minuten of uren?
 
Als we uitgaan van 30% extra verbruik en een verbruik in de zomer van 220 Wh/km

1200km * 0,22 = 275 kWh
1200km * 0,29 = 348 kWh

Verschil: 73 kWh. Dat is ongeveer 1 tot 2 laadstops extra. Dus ik zou zeggen, 30 tot 45 minuten extra? Reken op een uur, zit je riant denk ik.

Ik vind 't wel knap trouwens. Mijn trip naar Tsjechie was 1000km en daar deed ik 15 uur over. Maar ik was dan ook langer bezig met eten, plassen, wandelingetje dan de tijd die Superchargers nodig had om de accu vol te gooien.
 
Als we uitgaan van 30% extra verbruik en een verbruik in de zomer van 220 Wh/km

1200km * 0,22 = 275 kWh
1200km * 0,29 = 348 kWh

Verschil: 73 kWh. Dat is ongeveer 1 tot 2 laadstops extra. Dus ik zou zeggen, 30 tot 45 minuten extra? Reken op een uur, zit je riant denk ik.

Ik vind 't wel knap trouwens. Mijn trip naar Tsjechie was 1000km en daar deed ik 15 uur over. Maar ik was dan ook langer bezig met eten, plassen, wandelingetje dan de tijd die Superchargers nodig had om de accu vol te gooien.

Mijn ervaring is dat je niet zo gek veel tijd verliest tov een ICE als je bovengenoemde aktiviteiten combineert met laden. Ik ben wel eens in 16 uur naar de Costa Brava gezoefd met mijn S85D en dat was nog inclusief wat fileleed in Lyon. Goed, als je met een ICE over de peage gaat lopen jakkeren ben je een uurtje of wat sneller, maar ik vond 1.400Km in 16 uur meer dan acceptabel.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Mijn ervaring is dat je niet zo gek veel tijd verliest tov een ICE als je bovengenoemde aktiviteiten combineert met laden. Ik ben wel eens in 16 uur naar de Costa Brava gezoefd met mijn S85D en dat was nog inclusief wat fileleed in Lyon. Goed, als je met een ICE over de peage gaat lopen jakkeren ben je een uurtje of wat sneller, maar ik vond 1.400Km in 16 uur meer dan acceptabel.
12 uur en 10 minuten naar Toscane -1.221 km precies- is redelijk gemiddeld. Record is 11 uur. Maar dan wel echt jakkeren en slechts 1 korte stop om te tanken en te plassen. Die 16 uur met de Tesla zijn natuurlijk erg lang maar je komt minder gestresst aan. Geloofde ik eerst niks van maar klopt wel.
 
  • Like
Reactions: woes
https://www.tesla.com/nl_NL/support/supercharging said:
U kunt de gegevens van iedere sessie in uw account zien. Ook de Supercharger-historie en te downloaden facturen kunt u online bekijken.

Ik lees op de pagina van Tesla over supercharging dat alle laadsessies beschikbaar zouden moeten zijn in je Tesla account. Nu vind ik mijn sessies echt helemaal nergens terug in mijn account. Kijk ik er overheen?
 
Werkt hij nooit of heeft hij een keer niet gewerkt?
Ik heb wel eens gehad dat hij niet werkte nadat ik hem eenmaal had aangekoppelt, ik opnieuw met allerlei instellingen was gaan spelen.

Als ik hem ingesteld heb staan en ik koppel daarna pas in gaat het nooit mis.
Ook blijft het daarna staan voor de volgende keren.
Ge- en ontkoppeld. Aan en uit. Trekt zich nergens van aan. Ik probeer het straks nog een keer.
 
Ge- en ontkoppeld. Aan en uit. Trekt zich nergens van aan. Ik probeer het straks nog een keer.

Ik heb het eerst ingesteld en toen pas aangekoppeld.
Als het dan nog niet werkt, dan even de telefonische helpdesk bellen. die kunnen zien wat je doet en ingesteld hebt staan.
Eventueel kunnen ze zelfs de laatste update pushen mocht er iets mis zijn met jouw software.
 
  • Like
Reactions: Exiteer