Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het nieuwe berijderstopic

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij werkt het prima (8.34). Enig probleem dat ik dan weer heb is dat het amperage niet goed afgestemd wordt met de paal. Dit werkte prima, maar nu wil de auto op 20A laden, terwijl de paal max 16A ondersteunt. Resultaat is dat de paal in de bescherming schiet en er niet geladen wordt. Kan dat misschien bij jou ook de oorzaak zijn? Dat 'ie het dus wel wil, maar eruit klapt omdat ie niet het juiste vermogen aangeboden krijgt?

Mijn oplossing is om 'm handmatig op 16A te zetten en dan werkt het prima.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Bij mij werkt het prima (8.34). Enig probleem dat ik dan weer heb is dat het amperage niet goed afgestemd wordt met de paal. Dit werkte prima, maar nu wil de auto op 20A laden, terwijl de paal max 16A ondersteunt. Resultaat is dat de paal in de bescherming schiet en er niet geladen wordt. Kan dat misschien bij jou ook de oorzaak zijn? Dat 'ie het dus wel wil, maar eruit klapt omdat ie niet het juiste vermogen aangeboden krijgt?

Mijn oplossing is om 'm handmatig op 16A te zetten en dan werkt het prima.
Nee. Bij mij begint het opladen gewoon ondanks het feit dat het systeem eerst aangeeft dat er een timer loopt.
 
Ik ook. Is ook pas sinds afgelopen dinsdag het geval. Kan toch niet aan de paal cq de laadpas liggen?

Theoretisch kan het - denk ik - ook de paal zijn. Normaliter stuurt de auto een signaal 'Start charge' naar de paal, die schakelt z'n relays aan (zet netspanning op de laadkabel naar de auto) en de auto start het proces.

Ik sluit niet uit dat wanneer de laadpaal niet wacht op het signaal maar zelf z'n relais open zet en AC op de kabel zet dat de Tesla denkt 'Oh, nouja oke, dan ga ik wel laden'.

De palen met RFID zijn ook allemaal connected devices, hangen dus allemaal aan Internet. Die kunnen ook firmware updates gepushed krijgen waar mogelijk een regressie in zit.

Ik zou eerst eens een andere paal proberen voordat je bij Tesla verder gaat klagen, want dit lijkt wel echt uniek bij jou te zijn. Ik zou zeggen, probeer eens met je UMC in een regulier stopcontact. wat gebeurt er dan?
 
Ben ik nu echt de enige van dit forum waar de laadtimerfunctie niet meer werkt? Waar kan ik om vragen, software eraf en er weer op?
Goed nieuws! Ik heb het probleem ook :)

Sinds alweer een aantal versies terug lijkt het scheduled charging niet meer te werken. Na aankoppelen aan de -hier ook- paal van new motion begint ie gelijk of binnen een paar minuten te laden. Onhandig, want ik gebruik graag het daltarief in de nacht.

Heb de vraag al eens eerder gesteld maar ook nooit een ander met dit probleem gevonden. Navraag bij SeC leverde ook niets bruikbaars op. Nu in elk geval nog iemand met het zelfde euvel. Genoeg voor een lotgenotengroep ;)
 
  • Helpful
  • Funny
Reactions: Exiteer and nico180