Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het nieuwe berijderstopic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het ww zojuist veranderd. Vanavond hang ik hem aan de paal.
Gisteravond trouwens deed de timer het weer wel. Zo raar dit...
Je gebruikt(te) dus wel een (web)app zoals Jedlix (vandebron) die automatisch je laden start/stopt. Waarschijnlijk heb je die niet gestopt en dan is het niks raars en zal hij nu je je wachtwoord hebt gewijzigd gewoon keurig naar je scheduled charging luisteren.
 
Je gebruikt(te) dus wel een (web)app zoals Jedlix (vandebron) die automatisch je laden start/stopt. Waarschijnlijk heb je die niet gestopt en dan is het niks raars en zal hij nu je je wachtwoord hebt gewijzigd gewoon keurig naar je scheduled charging luisteren.
Ja en nee. Nee omdat Vandebron bij mij niet werkt ivm nieuwe MCU. Raar is ook dat het probleem zich pas sinds afgelopen dinsdag voordoet. Ik zal eens kijken of de app recent gewijzigd is, ik dacht van wel.
Update: de app is op 28 september geüpdate
 
Last edited:
Ik denk dat jullie het issue wel gevonden hebben :) Lag dus niet aan de auto maar aan Jedlix?
Ik heb de nieuwe Jedlix app niet getest, maar mijn bezwaar met Jedlix vroeger was al dat het te ondoorzichtig is. Je ziet nergens wat Jedlix nu uitspookt. Je ziet niet dat ie stopt of start met laden.

Dat nadeel is zo te zien nog niet opgelost.
 
Ik denk dat jullie het issue wel gevonden hebben :) Lag dus niet aan de auto maar aan Jedlix?
Ik heb de nieuwe Jedlix app niet getest, maar mijn bezwaar met Jedlix vroeger was al dat het te ondoorzichtig is. Je ziet nergens wat Jedlix nu uitspookt. Je ziet niet dat ie stopt of start met laden.

Dat nadeel is zo te zien nog niet opgelost.
Het is de vandebronapp die het bij mij nooit heeft gedaan. Ik heb het ze voorgelegd. Wordt vervolgd!!
 
Ik denk dat jullie het issue wel gevonden hebben :) Lag dus niet aan de auto maar aan Jedlix?
Ik heb de nieuwe Jedlix app niet getest, maar mijn bezwaar met Jedlix vroeger was al dat het te ondoorzichtig is. Je ziet nergens wat Jedlix nu uitspookt. Je ziet niet dat ie stopt of start met laden.

Dat nadeel is zo te zien nog niet opgelost.

Het helpt niet om inzicht te krijgen dat klopt

maar ik doe het volgende;
1) in de auto ingesteld te laden zonder een cheduled charge, de auto zal direct starten met laden als ik thuis aan de stekker hang.
2) jedlix schakeld direct de laadsessie uit als dit op een ongunstig tijdstip is (maar dan is dus de smart charge sessie geregistreerd en gestart)
 
@Tozz het lijkt weer te werken! Staat al 10 minuten in de wachtrij! Nobelprijs voor jou! Delen met @nico180!:p
@EelkoV en bij jou ook alles werkend nu?
Zo, ik loop ineens even een paar post achter :)

Ik ga er gelijk even mee experimenteren. Vandebron heeft bij mij nooit gewerkt, omdat mijn laadgedrag niet past bij de opzet van de app gok ik. Maar heb me ook nooit afgemeld.
Ik ga dus even wachtwoord wijzigen en kijken of het dan over is. Ben erg optimistisch nu met deze ervaringen...
 
Zo, ik loop ineens even een paar post achter :)

Ik ga er gelijk even mee experimenteren. Vandebron heeft bij mij nooit gewerkt, omdat mijn laadgedrag niet past bij de opzet van de app gok ik. Maar heb me ook nooit afgemeld.
Ik ga dus even wachtwoord wijzigen en kijken of het dan over is. Ben erg optimistisch nu met deze ervaringen...
Bij mij niet omdat men geen toegang tot de MS kon krijgen. Gaat hem ook niet meer worden. Heb app verwijderd.
 
Apps als vandebron of jedlix (maar ook teslafi.com bijvoorbeeld) gebruiken natuurlijk hun server systemen. Dit werkt door dus zelfs als je de apps niet gebruikt of geïnstalleerd hebt op je telefoon.

Als je dus eenmaal toegang hebt ingesteld blijft dat in achtergrond door werken.

Na een wachtwoord werkt de API key niet meer, je zal dus in toekomst opnieuw autorisatie moeten inregelen als je wel deze toegang wil.

Overigens heb je dus nu 'minder' accu drain, de data op de tesla server(en dus effectief ook je auto) wordt nu niet meer zo vaak opgevraagd. Dus kan die langer in slaap stand hangen
 
  • Informative
Reactions: EelkoV and Exiteer
Dank voor de link. Alleen heb ik volgens mij met mijn aug 2017 X niet de nieuwste MCU. Dat zou voor mij dus minder verklaren....
Dan zou je dus idd op het moment dat je timer het niet doet slim aan het laden zijn. Dat gold voor mij verleden week dinsdag. 6 cent verdiend. In de app kun je dat terugzien. Nu je je ww hebt gewijzigd zou de timer het weer gewoon moeten doen.
Ik begin het te snappen!!
 
  • Love
  • Informative
Reactions: EelkoV and nico180
Dan zou je dus idd op het moment dat je timer het niet doet slim aan het laden zijn. Dat gold voor mij verleden week dinsdag. 6 cent verdiend. In de app kun je dat terugzien. Nu je je ww hebt gewijzigd zou de timer het weer gewoon moeten doen.
Ik begin het te snappen!!
Tot nog toe gaat het goed. Voorzichtig optimistisch, al deed het probleem zich niet dagelijks voor. De app werkt bij mij ook niet zo. Krijg bij elk scherm foutmelding. Ik geloof niet dat deze pilot en ik goed bij elkaar passen :)
 
Tot nog toe gaat het goed. Voorzichtig optimistisch, al deed het probleem zich niet dagelijks voor. De app werkt bij mij ook niet zo. Krijg bij elk scherm foutmelding. Ik geloof niet dat deze pilot en ik goed bij elkaar passen :)
Ik snap het ook niet helemaal. Vanavond om 1830 aan de kabel gehangen. Eerst met timer, ik dacht die wordt wel overruled. Maar nee hoor. Toen de timer eraf gezet, ik dacht nu laadt hij niet, maar toen begon het laden wel direct. Ik snap et niks van. De winst met nachtstroom lijkt me groter dan de bonus van het slim laden.
 
De winst met nachtstroom lijkt me groter dan de bonus van het slim laden
Nee, de slim laden systemen werken met uur of prijs per kwartier. De energiebedrijven hebben prijzen die variëren. Eigenlijk is 1 nacht tarief een achterhaald systeem.

Het verschil dag en nachtstroom is minimaal. Het slimladen nog niet heel veel maar de winst is meer. Er zijn volgens mij ook energiebedrijven die de prijs 24uur van te voren per uur aangeven, daar kan je eigen verbruik dan op aanpassen - dus huis of bedrijf verbruik maximaliseren op de dal momenten (ipv alleen laden)
 
Last edited: