You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Accu ik ook niet. Daarom mijn vraag. Raar want het is wel eens kouder geweest dan vandaag.dat ikoontje voor de akku verwarming heb ik nog niet gezien?
Wel de golfjes en de rode pijlen, wat geven de golfjes aan en wat de rode pijlen?
Klopt. En ik snap er niks van. Ik wil gewoon dat hij, zodra ik de 'voorverwarming' aanzet, alles naar bedrijfstemperatuur gaat brengen. Structureel. Ik heb het batterij tekentje nog maar een paar keer gezien en start ik dus elke ochtend met een koude accu. (ondanks laden en voorverwarmen vlak voor vertrek)Accu ik ook niet. Daarom mijn vraag. Raar want het is wel eens kouder geweest dan vandaag.
Als je gelijk hebt dan hebben ze mij bij het SEC verkeerd voorgelicht. Volgens hen: Gele streepjes = minder regeneratie = niet voldoende opgewarmde accu. Vind ik eigenlijk ook niet onlogisch klinkenDe streepjes op de lijn betekend dat er minder regeneratie is. Diezelfde stippellijn geeft dus niet perse aan dat de accu niet op de juiste temperatuur is.
De temperaturen kunnen we alleen uitlezen via service can bus.
Dus om te verwachten dat er 'iets op bedrijfs temperatuur' is kunnen we eigenlijk feitelijk pas doen als de temperatuur sensor in visuele cijfers is
Wil je de accu voorverwarmen via opladen dan moet de capaciteit tenminste 22 kW zijn. Dat heeft niet iedereen. Bijna niemand denk ik.Klopt. En ik snap er niks van. Ik wil gewoon dat hij, zodra ik de 'voorverwarming' aanzet, alles naar bedrijfstemperatuur gaat brengen. Structureel. Ik heb het batterij tekentje nog maar een paar keer gezien en start ik dus elke ochtend met een koude accu. (ondanks laden en voorverwarmen vlak voor vertrek)
Lim, ik zou hem op % zetten, dan ben je die focus op km's ook kwijtWil je de accu voorverwarmen via opladen dan moet de capaciteit tenminste 22 kW zijn. Dat heeft niet iedereen. Bijna niemand denk ik.
Je zou het gewoon in de app moeten kunnen aanvinken. Gisteren 190 km woon werkverkeer waarbij ik op het werk niet kon laden. Mijn vrouw moest twee keer 20 km enkele reis weg. Nog 20 km kunnen bijladen thuis. Er waren er nog 39 over met 340 in de ochtend. Tel uit het verlies!!
Km is iets reeels. Procenten zeggen me niks.Lim, ik zou hem op % zetten, dan ben je die focus op km's ook kwijt
Ik laad op 11KW vlak voor ik sochtends wegrij. Eens dat hij niet volledig opwarmt maar het helpt wel. Ik vergelijk het maar met een pan water die je wil laten koken met een warmhoudplaatje ertussen. Het wordt warmer alleen traaaag
Als je gelijk hebt dan hebben ze mij bij het SEC verkeerd voorgelicht. Volgens hen: Gele streepjes = minder regeneratie = niet voldoende opgewarmde accu. Vind ik eigenlijk ook niet onlogisch klinken
Klopt, maar dat is om de accu te beschermen tegen overbelading. Het ging nu over de gele streepjes 'in den kouden morgenstond' en het hoe-en-waarom Tesla de accu-verwarming de ene keer wel, en de andere keer niet aanzet (dat laatste vooral helaas).Je bent niet verkeerd voorgelicht alleen niet volledig. Die zelfde streepjes heb je namelijk ook als je accu (bijna) 100% is en je accu dus geen/weinig kan bijladen en dus geen/verminderde re-gen.
Wil je de accu voorverwarmen via opladen dan moet de capaciteit tenminste 22 kW zijn. Dat heeft niet iedereen. Bijna niemand denk ik.
Je zou het gewoon in de app moeten kunnen aanvinken. Gisteren 190 km woon werkverkeer waarbij ik op het werk niet kon laden. Mijn vrouw moest twee keer 20 km enkele reis weg. Nog 20 km kunnen bijladen thuis. Er waren er nog 39 over met 340 in de ochtend. Tel uit het verlies!!
Ok. Ik dacht elders hier 22 gelezen te hebben. We gaan het proberen met 11.Dit is onjuist. Ik laad thuis maximaal met 16,5kW (meestal zelfs iets minder omdat mijn aansluiting maar 17,25kW en de loadbalancer de auto dan beperkt) en dan is de accu zo warm door het laden dat je geen beperking hebt op de regeneratie.
Wel plan ik het laden zo dat ik 1,5 -2 uur voor dat ik weg ga de lader pas start.
Ik laad met 22 kW. Dan is na een half uur laden in de ochtend vrijwel de gehele regen beschikbaar. Zelfs een kwartier met 22 kW laden levert al een merkbare toename van de regen op. Met 11 kW, ik heb dat vier jaar gedaan, is het effect vrijwel nihil.Lim, ik zou hem op % zetten, dan ben je die focus op km's ook kwijt
Ik laad op 11KW vlak voor ik sochtends wegrij. Eens dat hij niet volledig opwarmt maar het helpt wel. Ik vergelijk het maar met een pan water die je wil laten koken met een warmhoudplaatje ertussen. Het wordt warmer alleen traaaag
Ok. Ik dacht elders hier 22 gelezen te hebben. We gaan het proberen met 11.
Als hij maar lang genoeg staat te snorren (dus starten met een lage SOC) dan warmt hij echt wel op. Het gaat langzaam, maar zeker (eigen waarneming). Blijkbaar is dat gewijzigd tov vier jaar geleden.Ik laad met 22 kW. Dan is na een half uur laden in de ochtend vrijwel de gehele regen beschikbaar. Zelfs een kwartier met 22 kW laden levert al een merkbare toename van de regen op. Met 11 kW, ik heb dat vier jaar gedaan, is het effect vrijwel nihil.
Als hij maar lang genoeg staat te snorren (dus starten met een lage SOC) dan warmt hij echt wel op. Het gaat langzaam, maar zeker (eigen waarneming). Blijkbaar is dat gewijzigd tov vier jaar geleden.
Mijn dagelijkse ritjes zijn helaas te kort. Vandaar dat ik graag zou willen dat de accu-verwarming er altijd inkomt bij het voorverwarmen van een koude auto.
Ha Olivier. Het vreemde blijft dat hij soms wel, en meestal niet de accu meeneemt in de voorverwarming. Lengte vd ritten maakt volgens mij niet uit, of denk je dat Tesla mijn historie bijhoudt en mij op basis van mijn rit-geschiedenis afknijpt in de voorverwarming om de door jou genoemde redenVoor zulke korte ritjes is het zonde van de elektriciteit om de batterij op te warmen. Die "investering" verdien je nooit terug met regeneratie. Ik denk dat dit ook meespeelt bij Tesla om dat niet mogelijk te maken.
Ha Olivier. Het vreemde blijft dat hij soms wel, en meestal niet de accu meeneemt in de voorverwarming. Lengte vd ritten maakt volgens mij niet uit, of denk je dat Tesla mijn historie bijhoudt en mij op basis van mijn rit-geschiedenis afknijpt in de voorverwarming om de door jou genoemde reden
Klinkt inderdaad logisch, ware het niet dat ik het icoontje op onverwachte momenten wel zie en op andere momenten, als ik hem wel verwacht (ijsbloemen op de ramen bij wijze van spreken) weer niet. Maar je hebt gelijk, ik ga het maar eens bijhouden. Kijken of ik de Tesla logica op dit gebied kan doorgrondenNee, haha dat denk ik niet. Ik denk dat er een temperatuur is gekozen en zodra de batterij daaronder komt wordt ook batterij opgewarmd. Dat lijkt mij meest voor de hand liggend. Waar die grens ligt, durf ik niet te zeggen. Als het gaat vriezen, zul je vaker batterij opgewarmd zien worden. Immers kunnen lithium-ion batterijen niet/beperkt opgeladen worden bij temperaturen onder nul.
Je zou het kunnen bijhouden (een week bijv) wat de buitentemperatuur is en of batterij wel of niet opgewarmd wordt. Ik denk dat grens ergens tussen 0 en 10 graden ligt. Ik gok op 4 graden.
Hier: Battery preheating | Tesla heeft men het over voorverwarmen totdat 30 kW aan regeneratief vermogen beschikbaar is.
Hier Voorverwarming bij koud weer van Tesla zelf wat info over voorverwarmen.
Volgens Tesla is het voorvewarmen van de batterij dus als temperatuur dichtbij vriespunt ligt. Bij 10 graden dus waarschijnlijk nog niet, tenzij regeneratie beperkt is tot minder dan 30 kW.